کد خبر: ۱۲۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیت الله دژکام:

ملت ایران هیچ وقت زمینه اقدام انقلابی را بر روی خودش نخواهد بست/ قانون دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه اجرا شود

امام جمعه شیراز گفت: ما امکان اقدام مذاکره آرام را برای دولت به وجود آورده ایم اما این ملت بپاخاسته ی شهید داده ی سربلند ایران هیچ وقت زمینه اقدام انقلابی را بر روی خودش نخواهد بست.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام بیستم اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و خداترسی به بیان نکاتی درخصوص مسائل مورد اطلاع جامعه اسلامی اعم از واکنش ایران در قبال رفتارهای برجامی ۵+۱ پرداخت و گفت: همه می دانید که آمریکا از برجام خارج شده و چهار کشور دیگری که در اطراف ما کار می کنند متاسفانه رفتارشان آنگونه که باید و شاید نیست.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: سه کشور اروپایی که شما می دانید در عهدشکنی و روباه صفتی همیشه در کنار آمریکا و همچون آمریکا شغال صفت بوده اند.

وی افزود: در مسئله برجام دو دیدگاه وجود داشت بخشی از مردم مخالف بودند و عده ای نیز موافق بودند و خیلی جدی و محکم می گفتند که مسئله با مذاکره حل می شود و این در حالی بود که رهبر اعلام کرده بودند که به مذاکره خوش‌بین نیستند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار اینکه علیرغم اینکه رهبری به مذاکره خوش‌بین نبودند مذاکره انجام شد که البته به فرموده رهبری این یک تجربه ای بود، اعلام کرد: مذاکره کنندگان برای ما برجام ۲، ۳ و ۴ را تدارک دیده اند و می خواهند بگویند موشک هایتان را کنار بگذارید و درخواست های دیگر را مطرح کنند.

دژکام بیان کرد: ما صد هزار شهید داده ایم و دشمنان می خواهند همه این ها را فراموش کنیم و سر جای اول خود برگردیم می گویند نوکر آمریکا بوده اید باز هم نوکر آمریکا باشید.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: رهبری وظیفه هدایت گری خود را انجام دادند اما بدون توجه به این ها مذاکره صورت گرفت و آمریکا که از برجام خارج شد و بقیه هم بدعهدی می کنند.

وی افزود: خیلی شعارها داده شد، اینکه در صد روز مشکلات حل می شود اما دیدیم که مشکلات در چند سال هم حل نشد؛ اگر باورشان این بوده که درست می شود و نشده امیدواریم خدا آنها را ببخشد.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: عده دیگری مخالف برجام و معتقد بودند که توبه گرگ مرگ است و آمریکایی ها بدعهد هستند اما ما بدعهدی نکردیم که دشمن نگوید ما برجام را به هم زده ایم.

دژکام با تاکید بر اینکه عهدشکنی در مرام ما نبوده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی بالاخره رسما تصمیم گرفته است که اگر طرف های مذاکره قول هایشان را انجام ندهند به کارهای خود در بحث تکنولوژی هسته ای ادامه بدهیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ما گفته بودیم بمب اتم نمی خواهیم بسازیم به قول خود هم وفا کرده ایم؛ کشورهای طرف مذاکره، مخالف تولیدات ما در بحث غنی سازی اورانیوم و تولید آب سنگین هستند و می گویند حجم غنی سازی اورانیوم ما نباید از حدی بیشتر باشد که بمب اتم درست شود.

وی افزود: در صورتی که بخواهند بیش از این بدعهدی کنند به تولیدات خود و غنی سازی ادامه خواهیم داد و از فروش آب سنگین های تولید شده نیز خودداری خواهیم کرد.

دژکام با بیان اینکه بحمدلله تکنولوژی هسته ای در ایران بومی است و چیزی را نیاز نداریم که از شرق یا غرب بگیریم، اظهار داشت: این کاری که الان انجام شده است مورد حمایت همه مردم با هر جریان و جناحی است چرا که همه ما در این راستا با هم یکی هستیم و یک ملت در مقابل حرکت مذبوحانه آنها هستیم.

وی تصریح کرد: ما امکان اقدام مذاکره آرام را برای دولت به وجود آورده ایم اما این ملت بپاخاسته ی شهید داده ی سربلند ایران هیچ وقت زمینه اقدام انقلابی را بر روی خودش نخواهد بست.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ممکن است عده ای نفوذی و از خدا بیخبر در جمع این مردم باشند که بخواهند روحیه انقلابی مردم را تضعیف کنند خطاب به آنها هم می گوییم که سکوت و آرامش مردم به خاطر حفظ نظام است و الا کسانی که در فضای مجازی و این گوشه و آن گوشه حرف های بزرگتر از دهان خودشان می زنند بدانند که اگر ملت بخواهد انقلابی بکند هیچ کدام از این ها در هیچ کجای ایران جرات اینکه بخواهند یک کلمه حرف بزنند نخواهند داشت.

وی افزود: این صبر انقلابی مردم را به حساب ترس نگذارند؛ اگر مشت های پولادین مردم از آستین هایشان بیرون بیاید با قدرت خداوند چنان نفوذی ها و اربابان خارجی شان را یکجا به وادی عدم خواهد فرستاد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه سخنان خود در اعتراض به گرانی ها در ابعاد مختلف، با تاکید بر اینکه قبلا هم گفته ام که مدیر جهادی باید در میدان باشد و این مسائل را حل کند، بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، بخش محدودی از مشکلات اقتصادی بخاطر تحریم است اما بخش عهده آن نشات گرفته از سوء مدیریت است که این ها باید با دید جهادی حل شود.

دژکام با اشاره به قانون پرداخت عوارض برای خانه های خالی از سکنه اشاره کرد و گفت: علت ندارد بخش زیادی از مردم مشکل مسکن داشته باشند و افرادی زیادی چند خانه را خالی از سکنه نگه دارند و مالیات ندهند؛ عده ای محتاج سر پناه هستند و برخی تاجرانه و دلال مآبانه به دنبال سود خود هستند؛ رفتار اسلامی و انسانیت اینگونه نیست...

وی با اشاره به اینکه در برخی از کلانشهرها تا ۵۰۰ هزار خانه خالی است و عده زیادی از مردم توان اجاره کردن خانه را به خاطره اجاره های بالا ندارند، افزود: قانون دریافت مالیات اجرا شود و مسکن های مهر ساخته شود تا افرادی که زور دارند نتوانند به مردم زور بگویند.
نظرات بینندگان