کد خبر: ۱۲۹۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عذرخواهی رئیس شورای شهر شیراز!

هیچ توضیح و توجیهی درمورد اظهاراتم در جلسه علنی شورا ندارم/ صحبت هایم بخاطر جو روانی حاکم در جلسه بوده است+ فیلم

سخنگوی شورای شهر شیراز از پذیرش عذرخواهی دستغیب خبر داد‌ و گفت: رئیس شورا در جلسه امروز رسما عذرخواهی کرد که در ادامه فیلم آن را خواهید دید.
به گزارش شیرازه، منتظر نتیجه جلسه غیرعلنی بررسی طرح دوفوریتی عدم کفایت سیداحمدرضا دستغیب به عنوان رئیس شورای شهر شیراز بودیم که متن عذرخواهی دستغیب از سوی روابط عمومی این پارلمان شهری به دستمان رسید؛ فارغ از اینکه این عضو خاطی شورا بعد از دو هفته غرور خود را زیر پاگذاشته و بالاخره مجبور به عذرخواهی شده است پذیرش این عذرخواهی توسط اعضای شورا! جالب توجه به نظر می رسد...
انگار توهین، خطاب به اعضای شورا بوده که پذیرش آن توسط اعضا صورت گرفته و فردی که بارها به صورت دلبخواهی به جلسات آمده و رفته همچنان در همان جایگاه سابق خود حضور خواهد داشت!

امیدوار بودیم که زور اصلاحاتِ خارج از شورا به پارلمان نشینان نچربد و اعضای شورا مستقل باشند و یا اینکه دستغیب بخاطر اشتباه بزرگ خود حداقل استعفا بدهد اما ظاهرا آنچه توقع می رفت امید واهی ای بیش نبوده است...

سخنگوی شورای شهر شیراز از پذیرش عذرخواهی دستغیب خبر داد‌ و گفت: رئیس شورا در جلسه امروز رسما عذرخواهی کرد که در ادامه فیلم آن را خواهید دید.

نواب قائدی بیان کرد: دستغیب قبلا عذرخواهی کرده بود، اعضای شورا عذرخواهی را از وی پذیرفتند‌ که ملاک عمل باشد.

این در حالی است که رئیس شورا در جلسه علنی هفته گذشته (که با تاخیر در جلسه حاضر شد) بدون هیچ گونه عذرخواهی از مردم، کاملا عادی پشت میکروفون قرار گرفته و صحبت کرد، گویی اصلا اتفاقی نیفتاده است...

سخنگوی شورای شهر شیراز بیان کرد: امیدواریم با همراهی افکار عمومی به سمت وحدت همه گروه ها و اقشار گام برداریم و وحدت همیشگی را ملاک عمل قرار دهیم‌.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت کوتاهی تا پایان دوره هیئت رییسه مانده، اعضای شورای شهر ترجیح دادند راهکارهای قانونی را دنبال نکنند و همین عذرخواهی را قبول بپذیرند. 

به گزارش شیرازه، مردم همچون گذشته در پی ایجاد وحدت در جامعه هستند اما اهمیت این موضوع دلیلی بر این نیست که هر فردی به واسطه مسئولیتی که دارد بجای اینکه خادم مردم باشد به خود اجازه توهین مجدد بدهد؛ امیدواریم اعضای شورا به خوبی دریافته باشند که این اتفاق مذموم دیگر قابل تکرار نیست و بهتر است که اعضای لیست امید حداقل بفکر وجهه سیاسی خود باشند تا بیش از این با ایجاد حواشی برای خودشان، خود و هم عقیده هایشان را تخریب نکنند.

متن عذرخواهی دستغیب به شرح ذیل است؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم

عَلَیکم بِالعَفوِ؛ فَإنَّ العَفوَ لا یزیدُ العَبدَ إلّا عِزّا، فَتَعافَوا یعِزَّکمُ اللّهُ بر شما باد گذشت؛ زیرا که گذشت جز بر عزّت بنده نمی‌افزاید. پس از یکدیگر گذشت کنید تا خداوند شما را عزّت بخشد.

اظهارات اینجانب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مورخ چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸  موجب رنجش شهروندان عزیز شیراز شد.

هیچ توضیح و توجیهی در مورد این اظهارات ندارم جز آنکه این اظهارات ناشی از جو ‌روانی حاکم بر جلسه بوده و‌ مطمئنا هیچ‌گاه چنین باوری نداشته و قائل به هیچ‌گونه مرزبندی بین اقشار مختلف جامعه نیستم.

از این رو از همه شهروندان عزیز و همکاران محترمم در شورا عذرخواهی می‌کنم.

امیدوارم در این ماه رحمت و مغفرت، عذر تقصیر بنده مورد قبول همه عزیزان واقع شود.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
مسئولین فرهنگی کشور و استان بخصوص شورای فرهنگ عمومی استان و نهاد های سیاسی و امنیتی کشور باید موضوع را به صورت دراز مدت در دستور کار قرار دهند و برای زدودن عناصر فرهنگی مضر و نا مطلوب از استان و کشور تلاش کنند
بعد از انقلاب در این زمینه کارهای فراوانی صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم
اینکه هر از گاهی این مسائل سر باز می کند یعنی ریشه ها هنوز زنده اندو زمینه فعالیت دارند