کد خبر: ۱۲۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
استاندار فارس تاکید کرد؛

همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به تلاش برای بزرگداشت باشکوه سالگرد ارتحال امام هستند/ ضرورت اجرای برنامه‌های هنری و خلاقانه

رحیمی گفت: امسال ادارات در برگزاری مراسم ارتحال امام خلاقیت داشته باشند و متفاوت از سال‌های گذشته در قالب‌های مختلف هنری و فرهنگی اندیشه‌های امام را تبیین کنند.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه دین باوری و خدامحوری در اندیشه‌های امام خمینی(ره) موج می‌زد، گفت: امام خمینی مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانستند و کوخ‌نشینان را یکی از پایگاه‌های انقلاب می‌شناختند و امروز باید گذشته را مرور کنیم که در کدام موارد از آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب فاصله گرفته‌ایم تا دوباره به همان مسیری که ایشان تبیین کرده‌اند، برگردیم.

عنایت‌الله رحیمی با تصریح اینکه خداوند حامی مستضعفین خواهند بود، خاطرنشان کرد: همانطور که ابتدای انقلاب مردم در مقابل یک نظام کاملا مسلح پیروز شدند امروز هم با توکل و همدلی همه پیچ‌های سخت را می‌توانیم پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه تجربه شرایط کنونی را درطول ۴۰سال گذشته داشته‌ایم و پیروز شده‌ایم، اظهار کرد: اکنون که جنگ را به داخل خانواده‌ها کشانده‌اند، باید تدبیر جدید و روش های دیگری را به‌کار گرفت تا بتوانیم پیروزی لازم را به دست آوریم که قطعا با همراهی، همدلی و مقاومت مردم پیروزی برای مردم ایران است.

رئیس ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام باید باشکوه‌تر، فراگیر و مردمی‌تر از سال‌های قبل برگزار گردد، پیشنهاد داد: علاوه بر مراسم متمرکز در حرم شاهچراغ(ع) باید در محلات، مساجد، پایگاه‌های فرهنگی و بسیج اقدامات لازم را برای گرامیداشت باشکوه مراسم ارتحال امام و فراگیر کردن آن انجام داد و از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رحیمی تاکید کرد: امسال باید همه دستگاه‌های اجرایی ارتباط قوی‌تری با مردم برقرار کنند به ویژه اینکه اگر افطاری درنظر می‌گیرند در مساجد محلات محروم شهر باشد.

مقام ارشد دولت در فارس خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: همه ما مدیون اندیشه امام خمینی(ره) هستیم و تمام دستگاه‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم تکلیف دارند و مسئولیت فقط متوجه سپاه فجر فارس و سازمان تبلیغات اسلامی چون تخصصی وارد شد‌ه‌اند، نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید به صورت جدی ورود کنند.

رحیمی با بیان اینکه انتخاب سخنرانان مراسم باید با هماهنگی ستاد ارتحال باشد، گفت: سخنرانی‌های مراسم باید حول محور مرور کلیدواژه‌ها و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) باشد و سخنرانان ضمن همدردی و احترام به مردم سعی کنند نظام اسلامی را کارآمد جلوه دهند و به بیان نقاط قوت بپردازند هرچند باید برای برطرف کردن نقاط ضعف نیز تلاش کنیم.

وی گفت: برخی بر شاخه نشسته و بن می‌برند، غافل از آنکه همه ما ساکنان یک کشتی هستیم. امروز استکبار فشارهای زیادی را برای درهم شکستن مقاومت مردم وارد کرده است که با همدلی مردم از این شرایط سخت پیروزمندانه عبور خواهیم کرد.

استاندار فارس بر تبیین و انتقال اندیشه امام خمینی(ره) به نسل جوان تاکید و اظهار کرد: باید فرزندان ما بدانتد که برای رسیدن به ثبات و امنیت امروز خیلی خون‌ها داده شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های روتین ادارات از مسئولین خواستار آن شد که امسال در برگزاری مراسم ارتحال امام خلاقیت داشته باشند و متفاوت از سال‌های گذشته در قالب‌های مختلف هنری و فرهنگی اندیشه‌های امام تبیین شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود روز قدس امسال را پراهمیت‌تر از سال‌های قبل دانست و افزود: باشکوه برگزار کردن این مراسم موجب خشنودی امام زمان(عج) و ناکامی بدخواهان امت اسلامی خواهد شد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه هرساله فرمانداران براساس تکلیفی که دارند برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن یاد و نام امام خمینی(ره) اقدام به برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: در جلسه شورای تامین امنیت استان بحث های امنیتی و ترافیکی مراسم را مطرح و پیگیری می کنیم.

وی بر ضرورت حفظ یکپارچگی تمام نیروهای انقلاب تاکید کرد و خواستار آن شد که با توجه به شرایط امروز کشور از دعوت از سخنرانانی که ممکن است حاشیه‌ساز شوند و به اختلافات دامن بزنند، خودداری شود.

در این جلسه نمایندگان هریک از ادارات و نهادها به تشریح برنامه‌های روتینی که هرساله در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اجرا می‌شود، پرداختند که متاسفانه هیچگونه خلاقیت و نوآوری در آن‌ها به چشم نمی‌خورد و حول محور افطاری، سخنرانی، جلسه تبیین اندیشه‌های امام، انتشار بروشور و برپایی مسابقه بود، موضوعی که مورد انتقاد و مطالبه استاندار نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان