کد خبر: ۱۲۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

جهرم صاحب موزه مرکزی می‌شود

فرماندار ویژه جهرم گفت: موزه مرکزی جهرم در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا احداث می‌شود.
به گزارش شیرازه، علیرضا صحرائیان  فرماندار ویژه جهرم در جلسه شورای حفاظت از میراث فرهنگی و صنایع‌دستی جهرم، اظهار داشت: لازم است هرچه سریع‌تر علمیات اجرایی موزه مرکزی جهرم باتوجه به دغدغه‌های مسوولان و دلسوزان حوزه میراث فرهنگی، آغاز شود.

وی ایجاد تفاهم‌نامه بین ادارات و دستگاه‌های مرتبط را در راستای تسریع در روند احداث موزه مرکزی جهرم، مؤثر دانست و بیان داشت: محل در نظر گرفته شده با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا، موقعیت و فضای بسیار مناسبی جهت احداث موزه و معرفی تاریخ جهرم به نسل‌های آینده و همچنین مسافرین و بازدیدکنندگان دارد.

فرماندار ویژه جهرم به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه فرهنگی اشاره و عنوان کرد: بخش‌های مختلف جهرم‌شناسی، مردم‌شناسی، موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، موزه سلامت، مشاهیر، موزه اسناد و متون تاریخی، موزه سنگ، موزه اسناد وزارت کشور و آموزش و پرورش، از جمله ظرفیت‌های ارزشمند در ایجاد موزه در خور شأن مردم شهرستان است.

صحرائیان با تأکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان جهرم، خاطر نشان کرد: لازم است یگان حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مستمر و جدّی‌تر از این آثار سرکشی و حفاظت کند.

وی آثار تاریخی جهرم را هویت شهرمان عنوان کرد و افزود: نباید در اثر سهل‌انگاری و یا عدم نظارت، میراث گران‌بهای فرهنگی شهرمان دچار آسیب و یا سرقت شود.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان