کد خبر: ۱۲۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرماندار شیراز:

خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز خسارت گرفتند

فرماندار شهرستان شیراز گفت: تاکنون مالکان 300 خودروی آسیب دیده در سیل فروردین ماه گذشته شیراز خسارت دریافت کرده اند و پرداخت خسارت به 223 خودروی دیگر به محض تامین اعتبار صورت می گیرد.
خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز خسارت گرفتند
به گزارش شیرازه، محمدرضا امیری فرماندار شیراز گفت: پنجم فروردین ماه گذشته و در پی سیل دروازه قرآن شیراز 244 دستگاه خودرو از محل حادثه جمع آوری و به پارکینگ منتقل شد و مبنا این بود که خسارت تنها به این خودروها پرداخت شود اما با تایید کارشناسی آسیب دیدن شمار دیگری از خودروها در این سیل، تاکنون خسارت به 300 خودرو پرداخت شده است.

فرماندار شیراز گفت: علاوه بر این آمار، 223 دستگاه خودروی دیگر نیز از نظر کارشناسی تایید شده است که در سیل آسیب دیده اند که این خودروها الزاما در دروازه قرآن دچار خسارت نشده اند و محل خسارت دیدن آنها شامل سایر نقاط شیراز و محله سعدی نیز می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت خسارت به مالکان این خودروها در مرحله تامین اعتبار است و به محض اینکه بودجه آن تامین شود پرداخت ها به صاحبان این خودروها آغاز می شود.

امیری یادآور شد: با توجه به پیگیری های مستمر برای پرداخت خسارت این گروه از مالکان، نیازی به مراجعه حضوری آنها به فرمانداری نیست.

فرماندار شیراز درباره میزان و نحوه پرداخت خسارت خودروهای آسیب دیده در سیل دروازه قرآن گفت: خسارت وارده به این خودروها تا مبلغ 10 میلیون تومان بصورت بلاعوض پرداخت خواهد شد و خسارتهای بیش از این رقم نیز مابه تفاوت آن تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع پرداخت خسارت ها به خودروهای در معرض سیل قرار گرفته دروازه قرآن با انجام کارشناسی 40 میلیون تومان است که 10 میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و 30 میلیون تومان نیز وام کم بهره به مالکان این خودروها اعطا می شود.

امیری ادامه داد: رویکرد پرداختهایی که در فرمانداری شیراز برای آسیب دیدگان سیلاب پنجم فروردین در محل دروازه قرآن و کسانی که خودروهای آنها دچار آسیب شده بود دلجویی از مسافران نوروزی بود که در این حادثه دچار خسارت شده بودند، از این رو کمک های نقدی در زمینه حمل و نقل این مسافران و خودروهای آنها به شهرهای مقصد نیز صورت گرفت.

فرماندار شیراز با اشاره به جلسه شامگاه پنجم فروردین ستاد مدیریت بحران استان فارس با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اطلاعات و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در این جلسه اعتباری به مبلغ پنج میلیارد تومان از سوی دولت به عنوان تنخواه برای پرداخت خسارت سیل شیراز از جمله به مالکان خودروهایی که در این رخداد آسیب دیده تخصیص داده شد.

سیل روز پنجم فروردین 98 در محل دروازه قرآن شیراز کام میهمانان نوروزی و شهروندان این شهر را تلخ کرد و سیلاب بعد از حدود 11 سال خشکسالی به یکباره به راه افتاد و همه را غافلگیر و اتومبیل‌هایی که در این محل قرار داشتند را در مسیرش شناور ساخت و در نهایت حدود 300 خودرو را با تاسیسات شهری و فضای سبز بر هم انباشت و تلنباری از خودروهای آسیب دیده به جای گذاشت.

ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان