کد خبر: ۱۲۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

بانوی دوچرخه سواری ایران باز هم اسیر بدشانسی شد

فرانک پرتو آذر بانوی دوچرخه سوار ایران که در اردوی اروپا به سر می‌برد باز هم اسیر بد شانسی شد.
به گزارش شیرازه، یکی از بخت‌های اول کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای دوچرخه سواری ایران فرانک پرتوآذر است. این بانوی دوچرخه سوار با توجه به تمام محدودیت‌هایی که در مسیر موفقیت برایش وجود داشت توانست خود را ثابت کند. در حال حاضر پرتوآذر در صدر رنکینگ آسیا قرار دارد. او مدتی است در اردوی اروپا به سر می‌برد تا برای مسابقات قهرمانی آسیا در مرداد ماه آماده شود. نکته‌ی مهمی که وجود دارد آن است که دوچرخه‌ی این ملی پوش در این اردو آسیب دید و باعث شد تا کمک هزینه‌ی فدراسیون را برای تعمیر آن استفاده کند. فدراسیون کمک‌های لازم را انجام داده است و با توجه به بودجه‌ی محدودی که دارد شاید بتواند کمک‌های کمتری به پرتوآذر بکند.

پس از قرار گرفتن فرانک در صدر آسیا پیام‌های معنوی از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صادر شد. اینکه مسئولان از عملکرد این بانو تقدیر کردند، اما ستایش کردن به تنهایی از این بازیکن سهمیه نمی‌شود. مسابقات قهرمانی آسیا در بخش کوهستان در حالی مردادماه برگزار می‌شود که رکابزنی که در جایگاه نخست قرار بگیرد سهیمه مستقیم المپیک توکیو ۲۰۲۰ را کسب می‌کند. بنابراین نتایج کسب سهمیه المپیک تا مرداد ماه مشخص خواهد شد. اگر مسئولان برای حمایت از این ملی پوش دیر بجنبند ممکن است دوچرخه سواری بانوان شانس کسب سهمیه المپیک را از دست بدهد.

سهمیه المپیک تا مرداد ماه مشخص می شود

در این راستا فرانک پرتوآذر ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تا مسابقات قهرمانی آسیا دو ماه فرصت دارم که باید برای موفق بودن در این رقابت و کسب سهمیه المپیک توکیو از سوی مسئولان حمایت شوم. پس از آن، حمایت‌ها نقش به سزایی در کسب سهمیه المپیک ندارد، چرا که تا مرداد ماه سهمیه‌های المپیک مشخص می‌شود. مطمئن هستم که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المیپک و فدراسیون حمایت می‌شوم، اما زمان حمایت بسیار اهمیت دارد. وقتی تعداد نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند کمتر باشد تمرکز بر روی آن‌ها بیشتر می‌شود. در رابطه با سیاست گذاری‌های فدراسیون نمی‌توانم نظری بدهم، اما با توجه به انتظاراتم شرایط من نسبت به سال‌های قبل تغییری نکرده است. اینکه من جزو نفرات محدودی برای کسب سهمیه المپیک هستم مسئولیت بزرگی بر گردن من میگذارد و دوست دارم از این ماجرا سر بلند بیرون بیایم. محقق شدن این مسیر فقط به گفتن نیست بلکه باید حمایت شویم تا به سهمیه واقعی المپیک دست یابیم.

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت معنوی کردند

او افزود: حمایت‌های معنوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پس از آنکه در صدر رنکینگ آسیا قرار گرفتنم برای من دلگرم کننده بود چرا که باور دارند که بانوان می‌توانند به جایگاه خوبی دست یابند. بسیار مصمم هستم که سهمیه المپیک را کسب کنم تا این اتفاق تاریخی رخ دهد و برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

پرتوآذر در ادامه گفت: این یک ماه بسیار سنگین است چرا که باید در رقابت‌های سنگین و مهمی شرکت کنم و به نسبت برای من هزینه‌های بالاتری دارد. برنامه‌های پیش رو و شکستن دوچرخه ام را به فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کردم. این هزینه‌ای که من متقبل شده ام یک هزینه‌ی غیر قابل پیش بینی بوده است. پیش از اعزام به مسابقات فدراسیون بخشی از هزینه‌ی سفر را به من پرداخت کرد، اما من مجبور شدم این کمک هزینه را صرف خسارت دوچرخه کنم. این اتفاق را به فدراسیون اعلام کرده ام، اما هنوز پاسخی دریافت نکردم که چه برنامه‌ای برای یک ماه آینده در اروپا دارم.

حامی مالی اصلی من، خانوداه ام است

او در ادامه اظهار کرد: توجهی که رسانه‌ها به من داشتند برایم بسیار ارزشمند است چرا که رسانه یک ابزار قوی برای کمک به ورزشکاران است. همچنین بازخورد‌هایی که از مردم دریافت کردم برایم ارزشمند است. امیدوارم مردم در این ماه عزیز من را دعا کنند تا بتوانم قدمی در راستای بهبود شرایط دوچرخه سواری بانوان انجام دهم تا قوت قلبی برای دختران سرزمینم باشم.

ملی پوش دوچرخه سواری در پایان گفت: تنها حامی مالی من خانواده ام است و هزینه‌هایی را که متحمل می‌شوم از پس انداز هایم پرداخت می‌شود. همچنین مسئولان استان فارس نیز تا حد توان به من کمک کردند که باید از آن‌ها نیز تشکر کرد. همچنین در بخش نامه نگاری اخذ روادید فدراسیون کمک کرد و ۳۰ درصد هزینه را پرداخت کرد، اما اتفاقی که برای دوچرخه ام افتاد شرایط را برای من سخت کرد و این سختی‌ها باعث می‌شود بازدهی من در این اردو کم شود.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نظرات بینندگان