کد خبر: ۱۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

قیمت و کیفیت مناسب از ویژگی‌های یک خرید خوب است، در این گزارش گوشی‌های اقتصادی بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

به گزارش شیرازه، هیچ‌کسی علاقه ندارد تا سرمایه خود را بیهوده هدر دهد، افراد زمانی که احساس کنند با صرف هزینه کمتری هم می‌توان به هدف مورد نظر دست پیدا کرد، قطعا به دنبال این راه خواهند رفت. در دوره‌ای که تلفن‌های هوشمند به بخشی جداناشدنی از زندگی ما تبدیل شده است، خرید مدل‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای تعداد زیادی از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور کلی در بازار جهانی مدل‌های اقتصادی فروش بسیار بالایی دارند و شرکت‌هایی که توانستند مدل‌های باکیفیت و در عین حال ارزانی را به بازار عرضه کنند، رشد چشمگیری داشتند.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

ما در این گزارش قصد داریم تا در ادامه گزارش اول، به معرفی چهار تلفن هوشمند اقتصادی دیگر در بازار ایران بپردازیم؛ مدل‌هایی که ارزشی بیشتر از قیمت خود دارند و خریداران نیز از آن‌ها رضایت دارند. در بخش اول گزارش چهار مدل سامسونگ Galaxy M20، هوآوی Honor 10 Lite، شیائومی Redmi Note 7 و نوکیا 6.1 پلاس را معرفی کردیم، این گزارش را می‌توانید در لینک زیر مشاهده فرمایید.


بیشتر بخوانید: قسمت اول/ معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر


در بخش دوم گزارش به معرفی مدل‌هایی از شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و شیائومی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

 مدل سامسونگ A30

سامسونگ چند سالی است که سری میان‌رده گلکسی A را تولید می‌کند، مدل‌های این سری در 9 نسخه مختلف از گلکسی A10 تا گلکسی A90 به بازار عرضه می‌شوند، گلکسی A10 ضعیف‌ترین مدل و  گلکسی A90 قوی‌ترین مدل این سری هستند. اما مدل‌های میانی این سری هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند، گلکسی A30 یکی از آن مدل‌هاست که زمان کوتاهی از عرضه آن می‌گذرد اما در همین مدت اندک، بازخوردهای مثبتی از طرف خریداران داشته است.

مشخصات اصلی مدل گلکسی A30 شامل:

  • نمایشگر 6.4 اینچی
  • پردازنده Exynos 7904
  • حافظه رم با ظرفیت‌های 3 و 4 گیگابایت
  • دوربین اصلی دوگانه 16 و 5 مگاپکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • اندروید 9
  • باتری 4 هزار میلی‌آمپر

یکی از برترین ویژگی‌های گلکسی A30، نمایشگر بزرگ ۶.۴ اینچی با فناوری آمولد است که کمتر در مدل‌های میان‌رده دیده می‌شود، این صفحه نمایش کاملا بزرگ، خوانا، پرنور و شفاف است که در زیر تابش نور آفتاب نیز به هیچ وجه کار با گوشی را مختل نمی‌کند. یکی از مشکلات این مدل بدنه پلاستیکی مستعد جذب اثر انگشت و لکه است که شاید با یک کاور با کیفیت بتوان این مشکل را حل کرد، همچنین جای حسگر فیزیکی اثر انگشت در پشت گوشی کمی بالاتر از حد معمول طراحی شده و کار با آن خیلی آسان نیست.

سامسونگ در این مدل از دوربین دوگانه اصلی ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده که کیفیت بسیار خوبی دارد و توانسته رضایت خریداران را جلب کند، همچنین دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسل کیفیت دارد، این دوربین در بریدگی U در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

پردازنده Exynos 7904 به همراه ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم (بسته به نسخه‌ای که خریداری می‌کنید) می‌تواند در حد معمول تمامی نیاز‌های روزانه خریداران را برآورده کند و حتی برخی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نیز اجرا کند. آخرین نسخه اندروید به همراه باتری با حافظه مطلوب ۴ هزار میلی‌آمپر و قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی از دیگر ویژگی‌های میان‌رده باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه سامسونگ است.

قیمت حدودی سامسونگ A30 نسخه ۳ – ۳۲ گیگابایت در بازار ایران: ۳ میلیون ۱۰ هزار تومان

قیمت حدودی سامسونگ A30 نسخه ۴ – ۶۴ گیگابایت در بازار ایران: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

مدل هوآوی P Smart

پی اسمارت یک مدل خاص و جذاب از طرف هوآوی است که با توجه به کیفیت و بازدهی بالای آن، به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بازار تبدیل شده است. این مدل ترکیبی از امکانات خوب، کیفیت بالا و هماهنگ است که خروجی مطلوبی برای مالکانش همراه داشته و موجب رضایت آن‌ها شده است. مشخصات اصلی این مدل شامل:

مشخصات اصلی مدل هوآوی P Smart شامل:

  • نمایشگر 6.21 اینچی
  • پردازنده Hisilicon Kirin 710
  • حافظه رم با ظرفیت 3 گیگابایت
  • دوربین اصلی دوگانه 13 و 2 مگاپکسلی
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • اندروید 9
  • باتری 3400 میلی‌آمپر

با خواندن مشخصات پی اسمارت قطعا به شباهت‌های آن با آنر ۱۰ لایت که در گزارش قبلی به آن پرداختیم، پی خواهید برد. مدل پی اسمارت تنها از نظر دوربین و نسخه‌های حافظه رم با آنر ۱۰ لایت تفاوت دارد و بیشتر ویژگی‌های این دو مدل یکسان است. پی اسمارت به یک نمایشگر ۶.۲ اینچی IPS LCD مجهز شده که کیفیت مطلوبی دارد و برای یک مدل میان‌رده کافی به نظر می‌رسد.

بدنه پی اسمارت از پلاستیک تولید شده و همان مشکل جذب اثر انگشت و لکه که در گلکسی A30 به آن اشاره شد، در این مدل نیز وجود دارد. در پشت قاب حسگر اثر انگشت فیزیکی دیده می‌شود که سرعت و دقت بسیار خوبی دارد، دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی مانند آنر ۱۰ لایت یا گلکسی A30 کیفیت بالایی ندارد و در حد یک مدل معمولی است، پیشنهاد می‌شود که اگر علاقه زیادی به عکاسی دارید به سراغ پی اسمارت نروید. دوربین سلفی در قسمت جلو و در یک بریدگی U شکل زیبا جای داده شده است و کیفیت مطلوبی دارد.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

پردازنده Kirin 710 به همراه ۳ گیگابایت حافظه رم برای انجام کار‌های روزمره مطلوب است و تنها در اجرای بازی‌های سنگین کمی کند خواهد شد. دو نسخه حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی برای این مدل در نظر گرفته شده که برای ذخیره‌سازی مقدار زیادی از اطلاعات کافی است. باتری پی اسمارت ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و حداقل برای یک روز شارژ نگه می‌دارد. استفاده از اندروید ۹ و رابط کاربری EMUI 9 از دیگر ویژگی‌های این مدل است.

قیمت حدودی هوآوی P Smart نسخه ۳ – ۶۴ گیگابایت در بازار ایران: ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

مدل شیائومی Redmi 7

ردمی ۷ به‌عنوان برادر کوچک‌تر ردمی نوت ۷ که در گزارش قبل معرفی شد، شناخته می‌شود، این مدل حدود یک ماه پیش عرضه شد و یکی از ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های بازار است، برترین مشخصات این مدل شامل:

  • نمایشگر 6.26 اینچی
  • پردازنده اسنپدراگون 632
  • حافظه رم با ظرفیت 2 و 3 گیگابایت
  • دوربین اصلی دوگانه 12 و 2 مگاپکسلی
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • اندروید 9
  • باتری 4 هزار میلی‌آمپر

هرچند ردمی نوت ۷ یکی از شاخص‌ترین مدل‌های بازار است، برادر کوچک‌تر آن یعنی ردمی ۷ هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. این مدل به نمایشگر ۶.۲ اینچی با فناوری IPS LCD و رزولوشن متوسط ۷۲۰ در ۱۵۲۰ مجهز شده است که توسط شیشه گلوریا گلس ۵ محافظت می‌شود. در پشت این مدل دوربین دوگانه ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی با کیفیت تصویربرداری متوسط و در جلو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در بریدگی بالای نمایشگر دیده می‌شود. هر دو دوربین این مدل قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. شاید امکانات متوسط ردمی ۷ کمی ناامیدکننده باشد، اما به یاد داشته باشید که این مدل با قیمت تنها ۱۳۰ یورو معرفی شد.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

پردازنده اسنپدراگون ۶۳۲ برای کار‌های روزمره مطلوب است همچنین حافظه رم و داخلی در سه نسخه ۲-۳۲ و ۳ -۳۲ و ۶۴ می‌تواند نیاز‌های روزمره کاربران را برطرف سازد. استفاده از اندروید ۹ یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مدل ارزان به شمار می‌رود. شیائومی باتری ۴ هزار میلی‌آمپری برای ردمی ۷ در نظر گرفته که کاملا برای چنین مدلی مناسب است و حتی بیش از یک روز هم شارژ نگه می‌دارد. قاب پلاستیکی با رنگ‌بندی گرادیانت موجب زیبایی ظاهری ردمی ۷ شده که برای خیلی از خریداران اهمیت ویژه‌ای دارد.

قیمت حدودی شیائومی Redmi 7 نسخه ۳ – ۳۲ گیگابایت در بازار ایران: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

قیمت حدودی شیائومی Redmi 7 نسخه ۳ – ۶۴ گیگابایت در بازار ایران: ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

 مدل گلکسی A10

اگر بودجه شما محدود است و به دنبال مدلی ارزان قیمت هستید که در عین حال بتواند نیاز‌های روزانه شما را برآورده کند، گلکسی A10 مدلی مناسب است. مشخصات کلیدی این مدل شامل:

  • نمایشگر 5.2 اینچی
  • پردازنده Exynos 7884
  • حافظه رم با ظرفیت 2 گیگابایت
  • دوربین اصلی 13 مگاپکسلی
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • اندروید 8.1
  • باتری 3400 میلی‌آمپر

مشخصات این مدل خود گوینده کیفیت آن هست؛ نمایشگر ۶.۲ اینچی با فناوری IPS LCD برای مدلی ارزان قیمت مناسب به نظر می‌رسد و پاسخگوی کار‌های روزانه کاربران خواهد بود. بریدگی قطره‌ای شکل در بالای صفحه نمایش جای سنسور ۵ مگاپیکسلی را مشخص می‌کند، همچنین در پشت دوربین تکی ۱۳ مگاپیکسلی دیده می‌شود. گلکسی A10 دارای سنسور اثر انگشت نیست و سامسونگ برای کاهش هزینه‌های تولید، این قابلیت را حذف کرده است.

مقدار ۲ گیگابایت حافظه رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، کاربرد معمولی دارد، اما با استفاده از کارت حافظه می‌توانید تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه دستگاه را ارتقاء دهید. سامسونگ در این مدل از پردازنده Exynos 7884 استفاده کرده که برای اجرای برنامه‌های عادی مانند پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های معمولی کاربرد دارد.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر

اندروید ۹ به همراه باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ از دیگر ویژگی‌های گلکسی A10 است.

قیمت حدودی مدل گلکسی A10 نسخه ۲ – ۳۲ گیگابایت در بازار ایران: ۲ میلیون تومان

گزارش از عبدالله مطیع

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان