کد خبر: ۱۲۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

برگزاری ۲۰ مراسم گلریزان در ماه رمضان در استان فارس

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: امسال در ماه مبارک رمضان ۲۰ مراسم گلریزان در استان برگزار می‌شود.
اصغر تراب‌پور مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه مسائل اقتصادی مهم‌ترین علت زندانیان جرائم غیرعمد است، با بیان اینکه امسال در ماه مبارک رمضان، ۲۰ مراسم گلریزان در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اغلب این زندانیان به علت مشکلات اقتصادی و پرداخت نکردن بدهی خود روانه زندان شده‌اند و اکثر افراد بین ۲۵ تا ۸۰ سال سن دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۸۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های فارس محبوس هستند و بدهی آنان به کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است در تلاش هستیم مانند سال‌های گذشته با کمک خیرین این افراد را به آغوش خانواده بازگردانیم.

تراب‌پور با بیان اینکه پارسال از بین یک هزار و ۲۰۱ زندانی جرائم غیر عمد ۵۲۴ نفر آنان با حمایت خیرین و مسئولان قضایی از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند ادامه داد: با تخفیف‌هایی که گرفته شده و همچنین وام‌های بلاعوضی که به این دسته از زندانیان پرداخت شد توانستیم ۴۴ درصد از این تعداد زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه فارس مهمترین عامل حبس زندانیان جرائم غیر عمد را مباحث مالی، حوادث کارگاهی و تصادفات دانست و افزود: امروز آمار زندانیان مهریه کمتر از ۲۰۰ نفر است که به دلیل جرم مرکب مانند نپرداختن نفقه ضرب و جرح در زندان به سر می‌برند.
تراب‌پور بیان کرد: در سال گذشته با تلاش مسئولان قضایی از بین ۶۰۰ زندانی مهریه تعداد ۴۷۰ نفر آنان آزاد و مابقی به دلیل داشتن جرم‌های مرکب در زندان هستند.

وی از خیرین درخواست کرد برای پرداخت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به حساب‌های عامل و یا با مراجعه به ستاد دیه مبالغ خود را پرداخت کنند، زیرا افرادی هستند با معرفی خودشان از سوی ستاد دیه استان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که تاکنون دو نفر از آنان نیز دستگیر شده است.

منبع: تسنیم

نویسنده :
شیشه گر
برچسب ها: دیه ، جشن گ ، جشن گلریزان
نظرات بینندگان