کد خبر: ۱۲۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

موفقیت زوج جهرمی در اختراع دستگاه بورت دیجیتال اتوماتیک

دستگاه بورت دیجیتال اتوماتیک به نام زوج محقق و مخترع جهرمی ثبت اختراع شد.
امین فرهنگ فر مخترع جهرمی اظهار کرد: پس از ۲ سال تلاش و تحقیق موفق شدیم دستگاه بورت دیجیتال را اختراع کنیم تا از بروز خطا در آزمایش‌ها جلوگیری شود و شاهد نتایج دقیق‌تر آزمایشی باشیم.

وی ادامه داد: بورت، وسیله‌ای شیشه‌ای برای ریختن و اندازه گیری حجم دقیقی از واکنشگر‌ها در آزمایش‌ها است که به دلیل دستی بودن آن احتمال خطا در آزمایش‌ها وجود دارد. 

امین فرهنگ فر با بیان اینکه این دستگاه بورت دیجیتال به صورت بدون سیم و با قابلیت کنترل از فاصله حداکثر یکصد متری کار می‌کند، گفت: در این دستگاه، قطعات مکانیکی و الکترونیکی و همچنین یک نرم افزار با مد‌های متفاوت برای کنترل دقیق تزریق مواد آزمایشگاهی به کار رفته است.

فاطمه شمس عزت مخترع جهرمی که در کنار همسرش، بخش نرم افزاری این دستگاه را طراحی کرده است نیز بیان کرد: با استفاده از این نرم افزار کاربر می‌تواند با تنظیم پارامتر‌های زمانی و حجمی مواد آزمایشی را در فواصل زمانی مشخص در ظرف‌های تعبیه شده بر روی دستگاه تزریق کند.

این زوج محقق که از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور جهرم و دانشگاه دولتی فسا هستند با حمایت مرکز رشد فناوری، توانسته اند این دستگاه بورت دیجیتال اتوماتیک را به شماره ۹۸۰۸۶ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت برسانند.

انتهای پیام/چ

برچسب ها: جهرم ، مخترع جهرمی ، جهرمی
نظرات بینندگان