کد خبر: ۱۲۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه پواتیه فرانسه در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی همکاری می کنند

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه پوآتیه فرانسه طی نشستی به بررسی راهکارهای توسعه همکاری های مختلف پزشکی، علمی، آموزشی و تحقیقاتی مشترک پرداختند.

به گزارش شیرازه؛ در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن خیر مقدم به گروه علمی فرانسوی دانشگاه پواتیه، با بیان مطالبی پیرامون همکاری های بین دو دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی گفت: دانشگاه علوم پزشکی فسا با نقش مهمی که در سال‌های اخیر به عنوان یک دانشگاه چابک بر عهده گرفته است، زمینه‌های همکاری فراوان آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های خارجی از جمله دانشگاه پواتیه فرانسه خواهد داشت.
دکتر علی اصغر خالقی با ابراز امیدواری برای تداوم نشست‌ها و همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد: استراتژی دانشگاه علوم پزشکی فسا توسعه دانش و پژوهش برای رسیدن به افق‌های بلند در آتیه این دانشگاه، استان و کشور می باشد و همکاری با دانشگاه پواتیه فرانسه به عنوان یکی از محورهای توسعه علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا از اولویت برخوردار خواهد بود.
 
رییس دانشگاه پواتیه فرانسه ضمن برشمردن امکانات و تجهیزات موجود در دانشگاه پواتیه که نزدیک به ششصد و پنجاه سال از عمر آن می‌گذرد به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی فسا در زمینه های مختلف ابراز تمایل کرد و دانشگاه های کوچک و چابک را به عنوان مراکز مهم در توسعه علمی برشمرد. 
پروفسور ایو ژان، تبادل استاد و دانشجو و نیز محققین بین دو دانشگاه و انجام طرح‌های مشترک را به عنوان راهکارهای مهم همکاری برشمرد.
 
در ادامه دکتر مجتبی فرجام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا به نکاتی پیرامون تاریخچه دانشگاه متبوع خود و نیز امکانات تهیه شده از جمله بانک داده های کوهورت جوانان و بالغین، ثبت بیمارستانی بیماری‌های قلبی - عروقی و نیز تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در رشته های نوین علوم پایه مانند بیوتکنولوژی و مهندسی بافت و نانوتکنولوژی اشاره کرد.
 
 همچنین استاد و رییس مرکز مطالعات اعصاب و روان در دانشگاه پواتیه فرانسه ضمن ابراز خوشحالی از همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه پواتیه با توجه به اهمیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه پواتیه فرانسه و اولویت چاپ مقالات ارزشمند علمی با اینپکتهای بالای ۵ و حتی بالای ۲۰ در این دانشگاه به ابراز تمایل برای همکاری دو مرکز جهت تولیدات علمی ارزشمندی از این دست اشاره کرد و نقش داده های موجود در بانک داده های کوهورت دانشگاه علوم پزشکی فسا را بسیار ارزشمند دانست.
 دکتر جعفری با برشمردن مجدد زمینه‌های همکاری بین دو دانشگاه تاکید کرد: در این صورت می‌توان کیفیت آموزش پیشرفته و پژوهش در مرزهای دانش در دو دانشگاه را ارتقا داد.
دانشگاه پواتیه فرانسه یکی از بزرگترین و پرقدمت ترین دانشگاههای فرانسه و در جنوب این کشور واقع شده است و با دارا بودن مراکز تحقیقاتی متعدد و تعداد بالای  پژوهشگران بین المللی و دانشجو از سراسر جهان، در اکتشاف بسیاری از روند های مهم درمانی در کنار علوم پایه ، انسانی و مهندسی موفقیت‌های شایان ذکری به دست آورده است، از جمله نقش مهمی که این دانشگاه در درمان بسیاری از بیماری‌های روانپزشکی با استقرار الکترود در مغز و تحریک عمقی مغز داشته است.

نظرات بینندگان