کد خبر: ۱۲۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

۸ «سینمامحله» در فرهنگسراهای شیراز ایجاد می‌شود/ از آثار با موضوع میراث ناملموس شیراز حمایت می‌کنیم

گشتاسبی از راه اندازی ۸ «سینمامحله» در فرهنگسراهای شیراز خبر داد و گفت: از فیلم‌های با موضوعات مربوط به حوزه شهری و میراث ناملموس شیراز حمایت می‌کنیم.

به گزارش شیرازه، ابراهیم گشتاسبی راد در نشست خبری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با مهم برشمردن برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به میزبانی شیراز، گفت: بسیاری از کارگردانان بزرگ و پرآوازه کشور کار خود را از سینمای جوان آغاز کردند و استعدادهای بزرگی از دل این انجمن برخاستند.

وی برگزاری این رویدادها را فرصتی برای بروز و کشف استعدادها دانست و افزود: ایده‌پردازی و تنوع‌طلبی که در جوانان وجود دارد عامل رشد سینمای کشور می‌باشد و چنین جشنواره‌هایی فرصتی برای ایجاد تفکر و خلاقیت است.

گشتاسبی راد با اهمیت قائل شدن برای عمومیت بخشیدن به تولید توسط جوانان به ویژه در سینما و عکاسی، عنوان کرد: جوانان با هزینه‌های کم و با ایده‌های ساده آثار بزرگی تولید می‌کنند که می‌تواند برای کشور موجب ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی شود.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، روش‌های آسان برای تولید فیلم از جمله با موبایل موجب رونق جریان تولید فیلم می‌شود و در این راستا پیشنهاد داد که چنین بخشی در جشنواره‌های سینمایی در نظر گرفته شود.

وی از حمایت شهرداری از فیلم‌های ساخته شده در حوزه شهری و آثار مرتبط با میراث ناملموس شیراز خبر داد و گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که از فیلم‌های با موضوعات مکاتب هنری شیراز از جمله صنایع دستی، فرش، خط، فلسفه و عرفان حمایت کند و جایزه ویژه ای در حوزه میراث ناملموس به هنرمندان برتر جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اهدا کند. همچنین آثار پیرامون مهربانی، امید و نشاط اجتماعی را حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

گشتاسبی راد اعلام کرد: امسال ۸ سینما محله در فرهنگسراهای شیراز راه اندازی خواهیم کرد و این آمادگی را داریم جلسات نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره منطقه‌ای «سروناز» را در این سینمامحله ها برگزار کنیم.

بنابراین گزارش، پس از 22 سال وقفه شصت و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از دوم تا پنجم شهریور 98 به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد. مهلت ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره تا 30 خرداد 98 خواهد بود. جوایز ارزنده ای در بخش فیلم، فیلم نامه و عکس به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان