کد خبر: ۱۲۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

کشف ۳ انبار برنج و شکر احتکار شده در شیراز

بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ۳ انبار حاوی برنج، شکر و رب گوجه فرنگی به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال را طی ۲ روز گذشته کشف کردند.
به گزارش شیرازه، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد: به دنبال دریافت ۳ گزارش مردمی مبنی بر احتکار کالا در ۳ انبار مختلف، بازرسان این سازمان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

با انجام بازرسی از انبار‌های انجام شده توسط بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی و اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فارس، در یکی از انبار‌ها ۲۴ هزار و ۶۰۰ کیلو (۲۴ تن) برنج وارداتی به ارزش یک میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال و ۱۵۰۰ کیلو رب گوجه فرنگی به ارزش ۲۲۸ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال احتکار شده بود که پرونده تخلف احتکار برای این انبار تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد همچنین پرونده‌ای نیز در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فارس تشکیل شد.

براساس این گزارش در دومین انبار بیش از ۱۵ تن قند و شکر کشف شده که با بررسی موضوع مشخص شد این انبار در سامانه انبار‌های وزارت صمت ثبت شده، اما کالای موجود در آن اعلام نشده است بنابراین پرونده تخلف عدم اعلام موجودی به ارزش ۶۸۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

در سومین و آخرین انبار ۲۴ تن برنج شامل ۴ تن برنج وارداتی و ۲۰ تن برنج ایرانی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال کشف شد که این مقدار کالا نیز در سامانه اعلام موجودی ثبت نشده بود و برای آن نیز پرونده تخلف عدم اعلام موجودی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

روابط عمومی سازمان صمت استان فارس توضیح داد که بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، غلات (گندم خوراکی، گندم دامی، جو و برنج سفید)، کالا‌های اساسی (روغن نباتی، روغن خام، شکر خام و سفید و کره)، مواد پروتئینی (گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و شیرخشک صنعتی)، نهاده‌ها (جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار، ذرت دامی، کنجاله سویا، سبوس گندم و دانه‌های روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و کانولا)، مواد اولیه تولید، حبوبات، لوازم خانگی (یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون تولید داخلی)، لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگین، کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، انواع پودر شوینده، مصالح ساختمانی (محصولات فلزی پرمصرف و سیمان) مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء است.

این گزارش همچنین حاکیست بازرسان سازمان صمت به منظور کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها و پیشگیری از کمبود‌های احتمالی ناشی از عدم عرضه کالا‌های مشمول طرح یاد شده، بازرسی‌ها از انبار‌ها را افزایش داده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنند.

روابط عمومی سازمان صمت از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان اطلاع دهند.
انتهای پیام/

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان