کد خبر: ۱۲۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

ابراهیمی: عده‎ای می‎خواهند سوء مدیریت خود را با ترساندن افکار عمومی از جنگ پنهان کنند/ حاجی دلیگانی: عده‌ای برای عقب‎نشینی ایران ترس از جنگ را ترویج می‎کنند/ حسینی‎کیا: ترسوها القای جنگ می‎کنند

حضور ناو هواپیمابر و بمب‎افکن‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس در روزهای اخیر موجب شده تا به این بهانه برخی رسانه‎ها و اشخاص از این حضور با تعبیرِ آرایش جنگی ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی ایران موجی از ترس را القاء کنند.
به گزارش شیرازه،پس از حضور چند روزه ناو هواپیمابر و بمب‎افکن‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس، این موضوع در رسانه‌ها و شبکه‎های اجتماعی و به دنبال آن در افکار عمومی کشور به موضوع بحث تبدیل شده است. در این بین برخی رسانه‎ها و اشخاص سعی دارند از این حضور با تعبیرِ آرایش جنگی ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی ایران موجی از ترس را القاء کنند. همین امر موجب شده تا نمایندگان سراسر کشور در گفت‎وگوهای متفاوت این‎گونه القائات را محکوم کنند.

 

علیرضا ابراهیمی، نماینده رامیان و آزادشهر:
عده‎ای می‎خواهند سوء مدیریت خود را با ترساندن افکار عمومی از جنگ پنهان کنند

به گزارش گلستان ما؛ علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: یکسال از خروج امریکا با خلق و خوی استکباری و به سبک ترامپ از برجام که توافق بین المللی بود و نقض عهدی که هیچ کشوری آن را نپذیرفت، گذشت و این یک نوع نگاهی بود که ساختمان برجام را به ویرانه ای تبدیل کرد و همچنان هم خلق و خوی وحشی گری آنها ادامه دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران دیدند که توافقی که دولت انجام داد و در برجام ماند، تعهدات هسته ای خود را براساس مفاد خودِ سازمان انرژی اتمی و برجام انجام دادند  و هیچ عدولی از آیین نامه ها نداشتند اما تا به کی این باید ادامه داشته باشد و ما تا چه زمانی باید برعهدی بمانیم که طرفین خودشان  قائل به این عهد نیستند ؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به واکنش اروپایی ها در قبال برجام گفت: کشورهای اروپا یی هم فقط حرف زدند و هیچ عملی هم از آنها ندیدیم و و وعده ایجاد خط مالی آنها عملا راه به جایی نبرد و کشور ما به دلیل تنگناهای اقتصادیی که توسط همین کشورها به صورت ناجوانمردانه تحمیل شده بود، هنوز هست.

پایبند به برجامی که آنها نقض کرده اند نخواهیم بود

ابراهیمی با اشاره واکنش ایران و بیانیه اخیر شورای امنیت بیان کرد: بالاخره دولت بعد از یکسال کار انقلابی انجام داد و تهدیدی کرد که اگر این روند ادامه داشته باشدبعد از 60روز به روش خود برمی گردیم و ما هم پایبند به برجامی که آنها نقض کرده اند نخواهیم ماند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا هم همان روش امریکا را در پیش گرفت و براساس خلق و خوی استکباری خودش تهدید کردند و این خود آزمون دیگر بر عدم اعتماد به آنها است.

امریکا در مرداب خلیج فارس گرفتار می شود

ابراهیمی با بیا اینکه در روزهای اخیر عده ای بحث جنگ امریکا با ایران با حضور ناوهای امریکایی در خلیج فارس را مطرح می کنند، متذکرشد:  امریکا توان این را ندارد که خود را داخل مردابی کند که بیرون آمدنش دست خودش نیست و این یک نمایش تبلیغاتی است.

وی ادامه داد: امریکایی ها سیاست هایی در منطقه دارند که طبق آن رفتار میکنند و اسرائیل، منفعت های مالی و کشورهای مرتجع عربی برایشان مهم است برهمین اساس با ایرانی که به لحاظ نظامی و روحیه مردمش قوی است زورآزمایی روانی می کند. آوردن ناوها هم براساس برنامه های از قبل چیده شده است و اتفاق جدیدی نیست.

برخی ها با این پیام ها دنبال سود و منفعتشان در کشورهستند

ابراهیمی با بیان اینکه  عده ای می آیند در رسانه ها  وحشت سازی از جنگ می کنند که دروغ بزرگی است، یادآورشد: مردم ما مشکلات متعددی دارند که همه اش از برجام نیست بخشی از ان سو مدیریتی است که  در بخشی از نظام اداری کشور شاهد هستیم لذا نباید با مطالبی از جمله حمله امریکا، سایه  ترس را در کشور گسترده کرد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان تاکید کرد: برخی ها با پیام هایی از جمله سایه جنگ دنبال سود و منفعتشان در کشور هستند و بدشان نمی آید با کاسبی از ترس به منافعشان دربازار خودرو، ارز، دلار  و غیره برسند لذا این اشکالات  در سیستم اداری ما با از بین برود و دولت در حوزه نظارت و خدمات به مردم باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

 
نادر قاضی‎پور، نماینده ارومیه:
خود سوخته‎های داخلی بدانند که مردم ما مقاوم هستند

نادر قاضی‎پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه ایران از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ تماما در اختیار آمریکا بود و در این برهه از زمان کشورمان هیچ گونه پیشرفتی نداشت، گفت: در طول چهل سال آمریکا هر اقدامی که می توانست بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

وی با اشاره به اینکه صاحب اصلی ایران اسلامی امام زمان است که رهبر فرزانه، دور اندیش و مقتدر دارد، عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر روز با عوامل داخلی خود کارهای پیچیده ای را انجام می دهد؛ اما حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اقدامات دشمن را خنثی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یکدلی و همدلی خود را نشان خواهند داد، تصریح کرد: زمانی که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند؛ نمایندگان مجلس با گرایشات سیاسی لباس قشنگ سبز سپاه را پوشیدند و و نشان دادند که ما وحدت داریم.

قاضی پور با بیان اینکه آمریکایی ها عواملی را در داخل دارند که ما باید هوشیار باشیم و نگذاریم به آرزوی کثیف خود برسند، ابراز کرد: در سال ۱۹۷۲ در شیلی انقلاب شد و آمریکا اولین اقدامی را که انجام داد این بود که ارزش پول ملی این کشور را پائین آورد و اعتصاب رانندگان را به وجود آورد.

این مقام مسئول ادامه داد: اما آمریکایی ها نتوانستند در ایران چنین کاری را انجام دهند؛ ما ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، مرزبانی، وزارت اطلاعات و از همه بالاتر بسیج قوی را داریم که همواره در صحنه هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افراد کور دل و برخی جریانات سیاسی داخل کشور بدانند که اگر آتش در ایران اسلامی راه بیافتد خشک و تر با هم خواهند سوخت؛ آنان بدانند اگر چکمه های آمریکایی به ایران بیاید، زن و بچه هایشان از دست داعشی ها در امان نیستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمریکا پذیرش کشتار و نیروی زمینی مقتدری ندارد، اظهار کرد: در حالی که موشک های دور برد و نقطه زن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کشورمان حراست می کنند.

قاضی پور اذعان کرد: چنانچه جنگی علیه ایران توسط آمریکایی ها رخ دهد ناوگان هواپیمایی و دریایی این کشور در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند غرق خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه خود سوخته های داخلی بدانند که مردم ایران مقاوم هستند، تصریح کرد: اشاعه هر گونه شایعه و القائات جنگی علیه ایران موجب افزایش انسجام بین مردم خواهد شد؛ چرا که رودخانه خروشان در حال جریان است و هر کس که آن  حرکت کند جنازه اش به بیرون پرت می شود و پیروزی نهایی از آن ما مردم ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر آمریکا اشتباه کند اسرائیل محو خواهد شد، عنوان کرد: برخی از جریانات سیاسی و افرادی که در فضای مجازی از کاه کوه می سازند شکست خورده اند.

وی با بیان اینکه وحدت، حمایت از تولید داخل و سرباز ولایت بودن سه محور اصلی ما است، گفت: پیروزی نهایی از آن ما است.

قاضی پور ضمن اشاره به اینکه آمریکایی ها نمی توانند با نیرو مسلح ما وارد جنگ شوند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل آنان به عوامل داخلی روی آورده اند؛ عوامل و افرادی که قیمت ارز، خودرو و … را بالا می برند روی آورده اند و این اقدام شکست خواهند خورد؛ از قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسدارن انتظار داریم عوامل را شناسایی و با اشد مجازات با آنها برخورد شود.

 

عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه:
برخی‌ القای سایه جنگ را برای سازش و تسلیم ملت به راه‌ انداخته‌اند

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: آمریکایی‌ها وقتی اعلام می‌کنند وارد جنگ نظامی نمی‌شویم این نشان دهنده واقعیتی است که هم آنها از آن خبر دارند و هم ما، در آن زمانی که در ابتدای پیروزی انقلاب و حتی دستگیری جاسوس های لانه جاسوسی که بالاترین ضربه سیاسی به آمریکا در طول تاریخ بود و آمریکا بزرگترین و بهترین ناوهای جنگی خود را وارد خلیج فارس کرد اما هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی افزود: ایران قدرت برتر در منطقه است و توانمندی های نظامی بسیار بالایی دارد، لذا امکان تدافع بالا و مقابله چند صد برابری در مقایسه با اوایل انقلاب را دارد و با این وجود آمریکا هیچگاه وارد معرکه جنگ نظامی نخواهد شد و این بسیار روشن است و همه تحلیلگران خارجی هم بر این موضوع اذعان دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه عده ای که در امورات جاری خود مانده اند و برنامه اقتصادی ندارند می خواهند ذهن مردم را به سمت این موضوع ببرند که جنگ نظامی در پیش است و اگر جنگ نشد بگویند ما قهرمانان مذاکره بودیم و اجازه ندادیم جنگ شود هدف آنها این است که مردم را برای سازش و تسلیم آماده و این را به جامعه القا کنند.

مصری خاطرنشان کرد: برخی هم به این موضوع دامن می زنند این خواب آشفته ای است که تعبیر ندارد نه آمریکا اهل جنگ است و نه در این کشور جنگی رخ می دهد چون قطعا آن که در این قضیه ضرر می‌بیند آمریکا است این هم نخواهد شد مثل آنچه پیش از برجام نوید می دادند اگر برجام امضا شود چنین می شود و چنان می شود حالا که برجام نشد عده ای می خواهند القای جنگ نظامی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جنگی در کار نیست و اگر بخواهند چنین ریسکی کنند ضربه پذیر مطلق آمریکا و کشورهای هم پیمان او خواهد بود، خاطرنشان کرد: ترامپ هم به دنبال این است که امتیازی از ایران بگیرد و بگوید بیشتر از اوباما از ایران امتیاز گرفته در حالی که ما همه امتیازها را داده ایم و چیزی نمانده به ترامپ بدهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ترامپ با کشورهای دیگر نیز از نظر سیاسی و اقتصادی درگیر است، گفت: ترامپ با چنین ژستی جلو می آید و می خواهد از این امتیازها برای دور بعدی انتخابات خود استفاده کند ما امتیازی نخواهیم داد و او این آرزو را با خود به گور خواهد برد.

 

علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک:
افرادی که مردم را می‌ترسانند یا نفوذی‌اند یا نادان!

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛در خصوص فعالیت برخی از جریانات سیاسی داخلی برای ایجاد جنگ روانی و دلهره وقوع جنگ، در بین مردم، گفت: کشور همواره در معرض تهدید استکبار بوده و هست ولی آنچه واقعیت‌ها نشان می‌دهد در طی دهه‌های گذشته همواره بر قدرت و اقتدار نظام به‌ویژه در عرصه دفاعی افزوده‌شده است تا جایی که به‌ویژه در توان موشکی به مرحله بازدارندگی رسیدیم.

کریمی افزود: افزایش توان نظامی کشور باعث شده است که دشمنان از این فکر خام که بخواهند حمله کنند تا حد بسیار زیادی بیرون آمدند و جرات و جسارت چنین تهاجمی به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی ضمن بیان اینکه هدف تقویت بنیه نظامی و دفاعی در کشور، بازدارندگی است عنوان کرد: ما در تجربه چهل‌ساله نشان داده‌ایم که هیچ‌گاه به دنبال جنگ و تهاجم به کشوری نبوده و نیستیم و هر چه قدر که برای تقویت بنیه دفاعی و نظامیان اقدام می‌کنیم تلاشمان این است که قدرت بازدارندگی‌مان را در مقابل دشمنانمان افزایش دهیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ضمن اشاره به برخی از زمزمه‌ها در کشور باهدف ایجاد دلهره در مردم مبنی بر وقوع جنگ بیان کرد: این‌که گه گاه از گوشه و کنار شنیده می‌شود زمزمه‌هایی می‌کنند که مردم را از بروز جنگ بترسانند و دل مردم را خالی کنند باید گفت این توطئه به‌نوعی همراهی کردن با خواست دشمن است.

وی ادامه داد: می‌خواهند با این اقدامات مردم را بترسانند و از وضع موجود ناامید کنند. قطعاً هر کس که دل سوز کشور باشد این رویکرد را قبول ندارد به‌ویژه اینکه همه شواهد و قرائن نشان‌دهنده عدم توان دشمن درزمینهٔ حمله به ایران و ایجاد یک جنگ بزرگ است.

کریمی تصریح کرد: افراد دارای این رویکرد یا به‌نوعی از طرف دشمنان مأموریت دارند و جزء افراد نفوذی محسوب می‌شوند که جاده‌صاف‌کن دشمن هستند و یا اینکه افراد نادانی هستند که ناآگاهانه به اهداف دشمن خدمت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این رویکرد نامطلوب و نادرست است تشریح کرد: مردم باید بدانند که در هر شرایطی نیروهای نظامی ما مقتدرانه از امنیت آن‌ها حفاظت خواهند کرد و دغدغه و نگرانی‌ای برای شروع جنگ در این خصوص وجود ندارد و چه‌بسا رویکرد دشمن هم همین است که با ارعاب و ترساندن مردم زمینه فشار بیشتر به‌نظام جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات جدید و یا دادن امتیازات بیشتر را فراهم کنند که قطعاً ملت و مسئولان باید با این پالس و توطئه دشمن هوشیارانه برخورد کنند.

 

اکبر رنجبرزاده، نماینده اسدآباد:
برخی در داخل تحت عنوان جنگ روانی خود را مغلوب دشمن می‎کنند

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص شایعه جنگ نظامی آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: این جنگ روانی است که آمریکا می‌خواهد با القاء آن امتیازات بیشتری از ایران دریافت کند در حالی که ایران در موضوع برجام امتیازاتی را واگذار کرده است.

وی گفت: ایران با عقب نشینی این میزان در انرژی هسته ای هم، میخواست ثابت کند که ملتی به حق و در چارچوب قوانین بین المللی حرکت میکند و زیر بار  ظلم و جور نمی‌رود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ترامپ نگران قدرت جمهوری اسلامی است و این قدرت محصول ایثارگری‌های نیروی های مسلح و اراده الهی است، تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد در راستای تضعیف نظام گام بردارد اما جرأت و جسارت نظامی را ندارد چون آنقدر جمهوری اسلامی قدرتمند است که هرگونه تحرکاتی را پاسخ میدهد و قدرت پوشالی و هیمنه آمریکا فرو می‌ریزد و باج خواهی منطقه ای او هم به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: کسانی که در داخل تحت عنوان جنگ روانی خود را مغلوب دشمن کنند، تکلیفشان روشن است و انتظاری هم از آنان نداریم؛ آنها فقط خراب کاری نکنند، کافی است، لذا برخی ممکن است در میدان دشمن بازی کنند و چراغ سبز به دشمن دهند اما بدانند که رزمندگان این کشور و آنان که پای انقلاب و نظام و رهبر ایستاده اند اجازه نخواهند داد که ملت زیر چکمه های استبداد له شوند و مغلوب دشمن شوند، یقینا" اذعان داریم که ما غالب بر دشمن خواهیم شد آنها هم غلطی نمی‎توانند کنند.

رنجبرزاده تأکید کرد: جناب ترامپ دست و پا می‌زند که با این تهدیدات و تحریمها وارد مذکره شود، اما ما مذاکره با آمریکا را مرگ جمهوری اسلامی می دانیم و در این میدان وارد نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم با رئیس جمهوری که با این ادبیات وارد میدان مبارزه طلبی شده، هرگونه روبرو شدن با وی خسارت برای کشور به بار می آورد؛ اگر ادبیاتش در چارچوب موازین انسانی و اسلامی بود، پس از برقراری برجام و عدم خروج آنها از برچام، می‌شد که در موضوعات بین المللی با آنها به گفتگو نشست و اما در این شرایط بعید است و البته ما تابع فرامین رهبری هستیم.

 

حاجی دلیگانی، نماینده اصفهان:
عده‌ای برای عقب‎نشینی ایران ترس از جنگ را ترویج می‎کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، به تحرکات اخیر آمریکایی ها در اعزام ناو هواپیمابر به منطقه، اظهار کرد: هدف آمریکا از آوردن ناوهای خود به خلیج‌فارس، ایجاد ترس در مسئولان و وادار کردن آنان به مذاکره است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تحلیل‌گران و کارشناسان نظامی تأکید دارند که آمریکا در این شرایط توان پرداخت هزینه جنگ با ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکا اگر می‌خواست به ایران حمله کند، ناوهای خود را در تیررس سپاه و ارتش ایران قرار نمی‌داد؛

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و افرادی چون ترامپ، جان بولتون و پمپئو تلاش دارند جنگ روانی و رسانه‌ای برضد ملت و دولت ایران به وجود آورند و به‌طورقطع جنگی میان ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از هزینه‌های بسیار در جنگ‌های عراق و سوریه و افغانستان، در شرایط فعلی توان اقتصادی و نظامی کافی برای مقابله و رویارویی با ایران را ندارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: متأسفانه در شرایطی که آمریکایی‌ها، خودشان به‌خوبی می‌دانند توان مقابله با ما را ندارند، عده‌ای در داخل تلاش دارند تا ترس بر مردم غلبه کرده و هر روز فریاد می‌زنند که اگر جنگ بشود، ما بیچاره می‌شویم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: این عده می‌خواهند مسئولان را وادار به عقب‌نشینی در برابر آمریکا کرده و به همین دلیل ترس از جنگ را در کشور ترویج می‌دهند. این در حالی است که ملتی که تجربه موفق هشت سال دفاع مقدس را دارد، هرگز از جنگ هراسی به دل راه نمی‌دهد.

 

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مشهد:
بعضی افراد از حضور ناو آمریکا در منطقه سوء استفاده می‎کنند

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به حضور ناو آمریکایی در خلیج فارس در گفتگو با خبرنگارقم فردا، اظهار داشت: این اولین دفعه‌ای نیست که ناوهای آمریکایی در منطقه هستند بیش از 30سال است که ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس رفت و آمد داشتند.

وی بیان داشت: در دوران 8سال دفاع مقدس نیز ناوهای آمریکا در خلیج فارس حضور داشتند زمانی که دستان جمهوری اسلامی  ایران ازنظر سلاح و تجهیزات  دفاعی خالی بود و ازنظر دفاعی حرفی برای گفتن نداشتیم و حتی سیم‌خاردار نیز نمی توانستیم تهیه کنیم توانستیم در برابر دشمنان پیروز شویم ، اما هم اکنون ازنظر موشکی قدرت اول منطقه هستیم و پهبادهای پیشرفته تولید شده است که در نوع خودش بی نظیر است، هواپیماهای جنگی بسیار قدرتمند تولید شده است، موشک های بالستیک و رادار گریز تولید کرده ایم این یعنی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کرده است و هیچ کشوری فکر حمله نظامی به ایران نخواهد بود.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حضور ناوهای آمریکا در منطقه بیشتر جنبه روانی دارد زیرا اگر آمریکا می توانست و قدرت جنگیدن با ایران را داشت سال‌ها پیش زمانی که در عراق حضور پیدا کرد و یا زمانی که داعش را تربیت کرد به ایران حمله نظامی می کرد زیرا هدف اصلی همه این فعالیت های آمریکا در منطقه ایران بود اما با بررسی های که انجام دادند متوجه شدند توان مقابله نظامی با ایران را ندارند.

موسوی لارگانی بیان داشت: خارج از خاک ایران مستشاران جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی توانستند دشمن را کیلومترها خارج از مرزهای جغرافیایی ایران زمین گیر کنند.

حضور ناو آمریکا در خلیج فارس برای جنگ نظامی علیه ایران نیست

وی گفت: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان تشکیل شده است که با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند ملت ایران به این مسئله آگاه هستند و در زمان های حساس از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

نماینده مردم مشهد افزود: برخی ها از حضور ناو آمریکا در منطقه سوء استفاده می کنند و به دنبال ارعاب مردم هستند این‌ها حتی در زمان انتخابات مسئله جنگ را مطرح کردند و اینکه در صورت عدم پیروزی آن‌ها جنگ بر کشور سایه می افکند اما مردم می دانند حضور ناو خلیج فارس در منطقه هیچ تهدید و جنگ نظامی علیه ایران را ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با اطلاعاتی که آمریکا از توان نظامی ایران دارد و می داند که اگر دست از پا خطا کند در همان ساعات اولیه دیگر رژیم اشغالگر صهیونیستی وجود نخواهد داشت زیرا جمهوری اسلامی ایران به گفته رهبر انقلاب تلاویو و حیفا را با موشک های دور برد و میان برد با خاک یکسان خواهد کرد و منطقه کاملاً برای حضور ناوهای آمریکا ناامن خواهد شد.

وی تأکید کرد: حضور ناو آمریکا در خلیج فارس برای جنگ نظامی علیه ایران نیست زیرا می دانند توان حمله نظامی به ایران را ندارد و ایادی آن‌ها در منطقه این مسئله را به آمریکا هشدار داده اند که اگر جنگ نظامی علیه ایران صورت بگیرد هیچ پایان خوبی برای آن‌ها نخواهد داشت.

 

سیدجواد حسینی‎کیا، نماینده کرمانشاه:
ترسوها القای جنگ می‎کنند

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‎کیا در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به فضاسازی غرب‎گراها در داخل کشور برای القای خطر جنگ اظهار داشت: قطعا آمریکا به دنبال جنگ نیست، زیرا آن پایگاهی که برای آغاز جنگ لازم است را در منطقه ندارد، همچنین در جنگ معمولا آمادگی طرف مقابل هم سنجیده می شود و آمریکا می داند که ایران، هیچگاه شبیه عراق و دیگر کشورها نیست بلکه کشوری است که آمادگی نظامی دارد و به قدرت دفاعی و موشکی مجهز است و جوانان آن روحیه شهادت طلبی دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین مردم ایران با وحدت ملی که دارند و غربی ها از این وحدت و همچنین از مدیریت مقام معظم رهبری بیمناک هستند، بنابراین دشمن همه این ها را محاسبه کرده و به خود جرات حمله به ایران را نمی دهد.
حجت الاسلام حسینی کیا گفت: حرف و حدیث هایی مبنی بر راه اندازی جنگ نظامی و ایجاد جنگ روانی توسط عده ای ترسو و مرعوب مطرح می شود، این در حالی است که تحلیلگران که مسائل را به درستی رصد می کنند می دانند اگر بخواهد جنگی رخ دهد کل کشورهای خاورمیانه درگیر خواهند شد و این عملا ممکن نیست.

وی افزود: کشورهای دیگر هم تا جایی که موجودیت خودشان به خطر نیفتد با آمریکا همراهی می کنند و اگر موجودیت آنها به خطر افتد دنباله رو آمریکا نخواهد بود.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه ترامپ موافق برجام است و می خواهد با راه اندازی جنگ روانی در نهایت برجام را به نام خود تمام کند، گفت: اروپایی ها در این میان نقش دلال آمریکا را بازی می کنند و نمی‌خواهند از برجام خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و اروپا دنبال این هستند که ما را در وضعیت رکود و بی تحرکی قرار دهند، عنوان کرد: اگرچه دولت حرکتی دیرهنگام را شروع کرد اما طرف مقابل هم زودتر از موعد پاسخ داد که ما شرایط را نمی پذیریم، اگر دولت هم به جای دو ماه، دو هفته مهلت می داد آن زمان می دیدیم که چگونه به التماس می افتادند.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در خصوص لزوم محکم ایستادن در برابر آمریکا گفت: ملتی که شهادت دارد نه اسارت دارد و نه ذلت می پذیرد و این صحبتها هم بخشی فضا سازی رسانه ای و طبیعی است و بخشی دیگر نیز از رعب و وحشتی است که در افراد ترسو ایجاد شده است.

 
محمدباسط درازهی، نماینده سراوان:
تنها کسانی که مخالف نظام هستند می‌توانند مردم را نگران کنند

محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با فرافکنی برخی غرب‎گرایان اظهار کرد: طی بررسی‌هایی که در مجلس انجام شد به این نتیجه رسیدیم که جنگ نظامی با آمریکا رخ نخواهد داد زیرا آمریکا توانایی جنگ با ایران را ندارد و فرافکن‌ها تنها می‌خواهند کشور را از لحاظ روانی تحت فشار قرار دهند و فقط می توان گفت این افراد مخالف نظام هستند.

درازهی افزود: در شرایط بحرانی اقتصادی فعلی مسئولان باید به یکدیگر کمک کنند تا شایعه جنگ نظامی با آمریکا سبب آزردگی خاطر هموطنان نشوند.

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان