کد خبر: ۱۲۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

رهبر معظم انقلاب: جنگی رخ نخواهد داد/ گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.
به گزارش شیرازه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه)، در دیدار با کارگزاران نظام در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

ایشان بیان داشتند: این رویارویی، نظامی نیست؛ چون بنا نیست جنگی انجام بگیرد. نه ما دنبال جنگ هستیم، نه آنها؛ که میدانند که به نفعشان نیست. این برخورد، برخورد اراده‌ها است و اراده‌ی ما قوی‌تر است، چون علاوه بر اراده‌ی خود، توکل به خدا را هم داریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است.: مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست.

ایشان تاکید کردند:  میگویند مذاکره کنیم درباره‌ی سلاح دفاعی شما که چرا موشکی با فلان برد میسازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمیکند. یا مثلاً میگویند درباره‌ی عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: پس اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند. البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست. 
نظرات بینندگان