کد خبر: ۱۲۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به همت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان مُهر؛

برای اولین بار مسابقه رباتیک و نجات تخم‌مرغ در مُهر برگزار شد

به همت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان مُهر، برای اولین بار مسابقه رباتیک و نجات تخم‌مرغ در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش شیرازه، مسابقه رباتیک و نجات تخم‌مرغ به همت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان مُهر و با همکاری موسسه نواندیشان رباط ساز شهرستان و با حضور ۱۲ تیم نجات تخم‌مرغ و ۸ تیم رباتیک در سالن وزشی شهدای شهر مُهر برگزار شد.

حسین حبیبی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهرستان مُهر گفت: هدف از طراحی این دوره از مسابقات در شهرستان مُهر را کسب ایده‌هایی جالب از شرکت‌کننده‌ها برای طراحی و ساخت نمونه‌هایی متفاوت از طراحی دانست.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه مهر خاطرنشان ساخت: این دوره از مسابقه برای اولین بار است که در سطح شهرستان برگزار می‌شود و این نمونه از مسابقات در دانشگاه‌های مختلف ایران و جهان و باهدف به‌کارگیری خلاقیت‌های مختلف برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این دوره از مسابقات تصریح کرد: برای شرکت در این مسابقات باید سازه‌های خاصی ساخته شود و تخم‌مرغ به‌گونه‌ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم‌مرغ کم‌ترین آسیب را ببیند، ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده‌ای نو برای محافظت تخم‌مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی، به سالم ماندن تخم‌مرغ کمک می‌کند.

برای اولین بار مسابقه رباتیک و نجات تخم‌مرغ در مُهر برگزار شد

حبیبی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: جوانان و نوجوانان در مسابقه رباتیک نیز در رشته‌ لیگ جنگجو شرکت کردند.

سبحان حسنی زاده نماینده موسسه نواندیشان رباط ساز شهرستان مهر به خبرنگار ما گفت: سطح این دوره از مسابقات بسیار عالی برگزار شد و امیدوارم در سال آینده بتوانیم باهمت و تلاش مسئولین این مسابقات را در سطح منطقه‌ای برگزار کنیم.

شایان‌ذکر است این مسابقات جذاب و پرهیجان که با حضور گسترده جوانان و نوجوانان و تحت نظارت و حمایت بسیج علمی ناحیه مقاومت شهرستان مهر در سالن شهدای دولت اجرا و با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

گفتنی است آرش عباسی مقام اول و عبدالله قاسمی و محمدرضا حسنی مقام دوم و محمدتقی محسنی و امیرحسین صیادی مقام سوم از مسابقات رباتیک رشته لیگ جنگجو دست یافتند و آقایان احسان سوانج نفر اول و محمود حسنیان و علی باقری نفر دوم و زهرا حسنی زاده مقام سوم از مسابقات نجات تخم‌مرغ را کسب کردند.

 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان