کد خبر: ۱۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
در اعتراض به تعطیلی دفاتر ماده 33 صورت گرفت؛

تجمع 800 مهندس در مقابل ساختمان شورای شهر شیراز

800 نفر از مهندسان شیرازی در اعتراض به مصوبه شورای پنجم که به بیکاری این افراد منجر می شود در مقابل ساختمان این پارلمان شهری تجمع کردند.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز از صبح بیست و پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

800 نفر از مهندسان شیرازی که کارشان با دفاتر ماده 33 را از زمان دوره چهارم شورای شهر شیراز به صورت مستقیم و غیرمستقیم شروع کرده اند در بیست و پنجم اردیبشهت ماه در اعتراض به مصوبه شورای پنجم که به بیکاری این افراد منجر می شود در ساختمان این پارلمان شهری تجمع کردند.

یکی از این مهندسان معترض در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه خدمات الکترونیکی شهرداری شیراز در شورای قبل برون سپاری شده است، گفت: آقایانی که در این دوره آمده اند این دفاتر را بخاطر اینکه بنیانش در شورا قبل گذاشته شده را بد قلمداد کرده اند.

وی با اعلام اینکه بچه ها با تعرفه سال 93 درحال ارائه خدمات هستند و شاید مخالفانی هم وجود داشته باشد اما تعداد موافقان زیاد هستند، اظهار داشت: صِرف اینکه دو سه نفر بساز و بفروش روابطشان در شهرداری قطع شده و نتوانستند از روابط، رانت و امتیازاتی که داشتند استفاده کنند نمی توانیم نگونه بوده اند و این مسئله را به همه افراد و دفاتر تعمیم بدهیم.

این فرد معترض بر رضایت ارباب رجوع ها از عملکرد این دفاتر تاکید داشت و بیان کرد: مردم قبلا برای دریافت تخفیف ها و پرداخت عوارض ساعت ها در صف می ایستادند اما الان راحت با مراجعه به دفاتر کارهای خود را انجام می دهند.

وی درخصوص فلسفه دفاتر ماده 33 اذعان داشت: با ایجاد این دفاتر از اتلاف وقت مردم از ایستادن در صف و وقوع تخلف و رانت در شهرداری جلوگیری شد.

یکی از نماینده های این مهندسان بیان کرد: کسی که دفتر دارد می داند که در صورتِ تخلف، دفترش تعطیل می شود ولی کارمندی که در شهرداری بوده اگر هم تخلفی می کرد نمی توانستند کاری کنند! زیرا آن فرد متخلف کارمند رسمی شهرداری بود...

وی با اعلام اینکه افراد معترض به وجود دفاتر ماده 33، بساز و بفروش های قوی هستند که رانت هایشان خیلی کمتر شده! دیگر کارشان در مناطق با سرعت انجام نمی شود و از تخلفاتشان چشم پوشی نمی شود، گفت: با وجود دفاتر ماده 33 دیگر امکان تخلف و رانت وجود ندارد لذا اعضای شورا برای اینکه به چند نفر از ارباب رجوع خود بگویند که مسئله دفاتر را حل کرده ایم و شما همان رانت قبلی تان را دارید این دفاتر را به تعطیلی کشانده اند.


نماینده این جمع معترض در ادامه تصریح کرد: این مسائل باعث شده تا افراد معدودی که تعدادشان 10 درصد هم نیست و در شورا شهر لابی دارند به شورا فشار بیاورند و این امتیاز (لغو دفاتر ماده 33) را دریافت کنند.

وی در انتها بیان کرد: بیکار کردن 800 مهندس چندین سال است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این قضیه درگیر هستند در سالِ رونق اقتصادی اصلا کار عاقلانه ای نیست.

به گزارش شیرازه، نوذر امامی با حضور در بین این افراد بر پیگیری و تشکیل جلسه فوق العاده در کمیسیون معماری و شهرسازی جهت بررسی این اعتراض تاکید کرد و خطاب به این جمع معترض گفت: دو نفر لز نمایندگان شما می توانند در این جلسه حضور داشته باشند.

وی افزود: در صورتیکه این مصوبه حق شما را پایمال کرده باشد لغو خواهد شد.
نظرات بینندگان