کد خبر: ۱۲۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

کاهش نرخ بیکاری در فارس

در کشور ۱۵ استان با افزایش نرخ بیکاری و پانزده استان با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوداند که طبق آمار استان فارس با کاهش نرخ بیکاری مواجه است.
به گزارش شیرازه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، در جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی فارس گفت: نرخ بیکاری در کشور به ۱۲ درصد رسیده که افزایش بیش از یک درصد را داشته است.

بابک دین پرست افزود: ۱۵ استان با افزایش نرخ بیکاری و پانزده استان با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوداند که طبق آمار استان فارس با کاهش نرخ بیکاری مواجه است.

وی گفت: عملکرد استان فارس در طرح اشتغال روستایی و عشایری نیز مناسب بوده و استان فارس در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان این که باید قانون گذاری در حوزه اقتصادی را متوقف و به سمت حذف قانون‌های مزاحم حرکت کنیم افزود: حذف قانون‌های مزاحم و اضافی موجب پیشرفت در حوزه تولید و اشتغال می‌شود.

بابک دین پرست افزود: ۹۰ واحد مشکل دار و ۱۰ واحد بحرانی در استان فارس وجود دارد که باید واحد‌های بحرانی به واحد‌های مشکل‌دار تبدیل شوند تا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: در شرایطی که جنگ اقتصادی است، مدیران، سرداران و سربازان این جنگ هستند که باید همه تلاش خود را در راستای پیروزی در این جنگ خرج کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تاکید کرده باید تعداد بنگاه‌های فعال در حوزه‌های تعاون صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری مشخص شود تا بتوان از همه ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.
خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/
نظرات بینندگان