کد خبر: ۱۲۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیت الله دژکام:

محبت مردم به یکدیگر دلخوشی آمریکا به ستون پنجمی هایش را از بین می برد/ مقاومت، تنها راه مقابله ملت با زیاده خواهی های دشمنان

امام جمعه شیراز گفت: دل آمریکا به ستون پنجمی و نفوذی هایش خوش است و شما مردم اگر می خواهید این دل خوشی را از بین ببرید بایستی همدیگر را دوست بدارید و با هم خوب باشید.
محبت مردم به یکدیگر دلخوشی آمریکا به ستون پنجمی هایش را از بین می برد/ مقاومت، تنها راه مقابله ملت یا زیاده خواهی های دشمنانبه گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام بیست و هفتم اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن دعوت و توصیه خود و دیگر نمازگزاران به تقوا و پرهیزکاری که هدف روزه‌ی روزه داران است، به بیان نکاتی درخصوص اهمیت تقوا و روزه داری پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم ما را به روزه گرفتن برای رسیدن به مفام تقوا توصیه کرده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه زمینه تقوا در مباه رمضان بیشتر از ماه های دیگر فراهم است، اظهار داشت: تلاش کنیم که از این فرصتی که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است حسن استفاده بکنیم.

وی بر اهمیت ارجحیت آخرت به دنیا تاکید داشت و افزود: شما می دانید که شیطان دشمن قسم خورده ما است و برای اینکه شیطان از ما دور شود چهار راهکار (روزه داری، زیاد صدقه دادن، دوست داشتن برادر مومن خود و زیاد استغفار گفتن) از جانب پیامبر گرامی اسلام (ص) مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس درخصوص اهمیت روزه داری اذعان داشت: همه فرادی که روزه گرفتن بر آنها واجب است، روزه بگیرند چرا که روزه روی شیطان را سیاه می کند و تمام نقشه های شیطان را خراب می کند.

دژکام در ادامه اظهار داشت: روزه شهوت را کم و میدان فعالیت عقل را زیاد می کند.

امام جمعه شیراز مردم را به صدقه بسیار دادن برای شادی و سلامتی امام زمان و رضایت امام حسن مجتبی (ع) دعوت کرد و گفت: شیطان شما را از فقر می ترساند ولی خداوند وعده مغفرت می دهد؛ آستین ها را بالا بزنید و مخصوصا در این ایام و هفته آینده که ولادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت (ع) است به نیازمندان توجه کنید و به یکدیگر کمک کنید.

وی با اعلام اینکه ما باید به یک حدی برسیم که مردممان در سطح شهر، استان و کشور فکر کنند که همه یکی هستیم و از سختی و درد همدیگر ناراحت می شویم، افزود: باید این حس را در جامعه القا کنیم که چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار…

این استاد اخلاق در ادامه بیان کرد: نباید منتظر باشیم و بگوییم که مسئولان وعده افزایش رسیدگی و حقوق به مستضعفان را داده است؛ تا دیگران بخواهند کاری کنند طول می کشد لذا خودتان همت و بزرگواری کنید.

دژکام در ادامه سخنان خود با اظهار اینک احتمالا شنیده اید که شیطان یک لشکر و اعوان و انصار دارد و پیامبر گرامی اسلام نیز راه نابودی این اعوان و انصار را دوست داشتن و حب نسبت به برادر مومن خود دانستند و فرمودند که برای خدا برادر مومنتان را دوست داشته باشید.

وی افزود: ارتباط و مصافحه شما با یکدیگر ریشه شیطان و پشت گرمی لشکریانش را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دل آمریکا به ستون پنجمی و نفوذی هایش خوش است و شما مردم اگر می خواهید این دل خوشی را از بین ببرید بایستی همدیگر را دوست بدارید و با هم خوب باشید.

دژکام درخصوص صدقه دادن، تاکید داشت: بنا بر فرموده پیامبر (ص) طلب مغفرت از خداوند، رگ گردن شیطان را قطع می کند.

امام جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: یکدیگر را در انجام کار خیر یاری کنید؛ اگر کسی می خواهد کار خوبی انجام دهد سنگ جلوی پایش نیندازید و در صورتی که کاری از شما بر نمی آید دعایش کنید تا موفق شود.

مقاومت، تنها راهِ مقابله با زیاده خواهی آمریکا
نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز ضمن تبریکِ میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، به بیانات اخیر رهبر انقلاب در بین ر‌‌وسای سه قوه و مسئولان کشور اشاره کرد و گفت: صحبت های رهبری بیش از یک ساعت بطول انجامید که این نشان می دهد قضیه جدی است و ایشان از ما توقع دارند لذا ما باید اطاعت کنیم و تنها به حرف زدن و تکرار حرف های ایشان اکتفا نکنیم چرا که الان وقت عمل است نه حرف.

وی افزود: ما بجای اینکه تنها شعار بدهیم که مطالبات رهبری را تکرار کرده ایم باید بگوییم آقا دستور دادند، ما فرمان بردیم و اجرایی کردیم.

دژکام بیان کرد: گام دومی که رهبر انقلاب فرمودند تنها زمانی محقق می شود که اطاعت پذیری داشته باشیم و هر وظیفه ای که برایمان مشخص شده را انجام بدهیم.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: رهبری مقاومت را تنها راه ملت و کشور ایران برای مقابله با زیاده خواهی آمریکا دانستند و مذاکره را سم مهلک و مضاعفی عنوان کردند.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: هر فردی که تجربه هر چند کوچکی از ارتباطات انسانی داشته باشد می داند که مذاکره با آدم بدقول فایده ای ندارد و نتیجه ای نخواهد داشت؛ اکنون آمریکای بدعهد همچون معاویه است که صلح را خواست، سند صلح را نوشت و پس از آن اعلام رکد که من حکومت را می خواستم و الان هر چه گفته ام را زیر پا می گذارم.

وی افزود: ملت وظیفه خود را انجام داده و آمادگی و همراهی خود برای مقابله با دشمن خیره سر و نادانی چون ترامپ را اعلام کرده اند اما ممکن است برخی وسواس الخناس ها هنوز در ذهنشان تصور دیگری را داشته باشند لذا ما امروز باز هم اعلام می کنیم که تنها راه مقابله با ظلم آمریکا مقاومت تا آخر است.

مقاومت، صِرفِ شعار سر دادن نیست
به گزارش شیرازه، نمازگزاران شیرازی تکبیرگویان از این موضوع حمایت کردند.

امام جمعه شیراز تاکید داشت: شعار دادن کفایت نمی کند و باید ببینیم دشمنان چه اهدافی را دنبال می کنند و ما نیز مقابل آن بایستیم.

دژکام با بیان اینکه مقاومت، صِرفِ شعار سر دادن نیست، گفت: رهبری فرمودند که دشمن در دو جهت برنامه ریزی می کند و در نظر دارد کاری کند که مسئولان در برابر فشار آمریکا تسلیم شوند لذا از مسئولان توقع داریم که وقتی فشارها بیشتر می شود شما باید شجاعت و جسارت بیشتری از خودتان نشان بدهید.

نماینده ولی فقیه در فارس اعلام کرد: هیچ عاقلی چنین مذاکره ای که از ما خواسته اند را انجام نمی دهد و آمریکا دارد برای اینکه بین دولت ( مجموعه حاکمیت؛ سه قوه دولت معنی پیدا می کند) و مردم فاصله بیفتد تلاش می کند.

وی افزود: ما برای مقابله با تلاش دشمن باید برنامه و اقدام مناسب درکنار توکل داشته باشیم نه اینکه بگوییم خدا کریم است و خودمان هیچ تلاشی نکنیم.

دژکام اظهار داشت: رهبری وظایفی را برای دولت تعیین کرده اند و ما نیز از مسئولین دولتی می خواهیم که این مسائل مهم را برای عملیاتی و اجرایی کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: همه ما باید دولت را همراهی و کمک کنیم تا این مسائل اجرایی شود و البته باید مطالبات از دولت را نیز پیگیری کنیم.

تاکید بر اعتماد به نوآوری و ریسک پذیری جوانان
به گزارش شیرازه، مدیریت و برنامه ریزی برای مقابله با مشکلات اقتصادی، تغییر ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، استفاده از ظرفیت مردم به خصوص جوانان و سهولت فضای ایجاد کسب و کار پنج موردی بود که رهبری اعلام کرده بودند و نماینده ایشان در استان فارس بر روی آنها تاکید کرد.

دژکام در ادامه گفت: مدیران بازرسی کل کشور و مدیران دستگاه قضائی باید در این مسئله دولت را حمایت کنند، دولت نیز به صورت جدی این مسئله را رعایت کند و آن چه را در راستای اقتصاد مقاومتی و شکل دادن به مسائل مردم و رفع مشکلات لازم است را عملیاتی و اجرایی کند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجربه پیران و احترام گذاشتن به آنها، اعلام کرد: بایدبه نوآوری و ریسک پذیری جوانان اعتماد کنیم.

دژکام در انتها بیان کرد: در برخی از کشورها زمانی که برای ایجاد یک کسب و کار لازم است صرف شود را یک صبح تا ظهر اعلام کرد و اظهار داشت: اینجا دستگاه های دولتی پاس‌کاری می کنند و فرد متقاضی پس از چند ماه خستگی و درماندگی، راهیِ خانه خود می شود که لازم است مدیران یک همت عالی داشته باشند و هر چه از دستشان بر می آید را انجام دهند.
نظرات بینندگان