کد خبر: ۱۲۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

بازدید هیئت اتریشی از تصفیه خانه فاضلاب در حال ساخت شیراز

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی از همکاران خود روند عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز را مورد بازدید قرار داد.
به گزارش شیرازه، «اشتفان شولتز» سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در بازدیدی که با حضور مدیرعامل، معاونین آبفا شیراز و همچنین مدیران اجرائی پروژه از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز انجام داد.

وی توانمندی‌های متخصصان ایران را در اجرای پروژه‌های بزرگ ستود و گفت: این پروژه نه‌تنها یک الگوی بسیار خوب در روابط ایران و اتریش بلکه یک نمونه از پیشرفت ایران در حوزه اقتصادی است.

شولتز افزود: تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز نه‌تنها در شیراز بلکه بزرگ‌ترین پروژه زیرساختی در کل استان فارس به‌حساب می‌آید.

سفیر اتریش در ایران اظهار کرد: با آگاهی از مشکلات متعددی که براثر تحریم‌ها با آن مواجه بوده‌اید اما توانسته‌اید کانال اساسی مناسبی را پیدا کنید و این فناوری کلیدی را در اینجا به کار ببرید.

شولتز افزود: ایران از یک حق غیرقابل‌انکار و جهان‌شمول برخوردار است که بتواند از منافع اقتصادی ناشی از برجام بهره‌مند شود.

در جلسه این بازدید ا... بخش نظر پور، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز، گزارشی مبسوطی پیرامون اهمیت پروژه مزبور، دلایل رکود چندساله در اجرای آن و همکاری مؤثر شرکت اتریشی در تسریع عملیات پروژه ارائه داد.

مدیرعامل آبفا شیراز اظهار کرد: اتریش از کشورهایی است که در صنعت آب و فاضلاب با ایران همکاری تنگاتنگی داشته و در سالهای تحریم ما را تنها نگذاشته است.

نظر پور در بخش دیگر از صحبت‌های خود تصفیه‌خانه فاضلاب را یک پروژه زیست‌محیطی دانست و ابراز داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب نقش اساسی در محیط‌زیست کلان‌شهر شیراز دارد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان