کد خبر: ۱۲۹۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

آغاز طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در استان فارس

طرح ملی بسیج کنترل فشار خون از امروز تا ۱۵ تیر ماه طی ۲ مرحله انجام می‌شود.
به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش از ظهر شنبه در نشست خبری گفت: طرح ملی بسیج کنترل فشار خون از امروز تا ۱۵ تیر ماه طی ۲ مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش مدنظر قرار گرفته و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر برای غربالگری پیش بینی شده است.

علی بهادر با اشاره به اینکه از امروز هر شخصی که به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کند فشار خون گرفته می‌شود گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده پیش بینی ما انجام فشار خون ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که پیش بینی ما وجود ۴۷۷ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا است که البته تا به امروز ۲۷۷ هزار نفر شناسایی شدند که ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز در این طرح شناسایی می‌شوند و مابقی نیز شناسایی فشار خونی‌های جدید است.

وی در ادامه گفت:  طی این ۴ هفته تمامی پایگاه‌های درمانی و بهداشتی استان فارس، بیمارستانها با یک یا ۲ ایستگاه و تمامی پایگاه‌های اورژانس به این مهم اقدام می کنند که در کل ۱۱۲ ایستگاه موقت راه اندازی شده است.

بهادر علت اجرای این طرح را تشریح کرد و گفت:  علت اجرای این طرح  این است که ۲۲ تا ۲۷ درصد مردم کشور دارای فشار خون بالا هستند یعنی از هر ۴ نفر ۱ نفر دارای فشار خون بالا هستند و نیمی از آنها نیز ار داشتن این فشار خون بی اطلاع هستند و نیمی از افرادیکه شناسایی شده بودند و برای آنها دارو تجویز شده بود از داروها استفاده نمی‌کردند.

کاهش سن سکته‌های قلبی و مغزی نیز نشان از این دارد که افراد بیشتر و جوان‌تر به دلیل عدم توجه به غذا و ورزش باعث بروز مشکلات شده و باعث ارتباط با بیماری‌های دیگر از جمله دیابت می‌شود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رویا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
وجود دستگاه فشارخون در خانه برای افرادی که فشار بالا دارند ضروری هست؛ کاش فکری به حال خرید این دستگاه های گرون قیمت هم میکردن