کد خبر: ۱۲۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

محوریت روز قدس باید عملیاتی باشد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کار امام خمینی در انتخاب این روز بسیار بزرگ بوده است و لازم است تا مقامات سیاسی در جهان اسلام از این روز بهره برداری و استفاده کنند. محوریت روز قدس باید عملیاتی شود، به این معنا که فعالیت در این روز تنها به شعار دادن و راهپیمایی ختم نشود.
به گزارش شیرازه، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام حضرت امام خمینی برای در نظر گرفتن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بسیار خلاقانه بود، اظهار کرد: این روز توانسته است همه مسلمانان جهان را حول یک محور و برای یک هدف مشترک جمع کند.

وی افزود: کار امام خمینی در انتخاب این روز بسیار بزرگ بوده است و لازم است تا مقامات سیاسی در جهان اسلام از این روز بهره برداری و استفاده کنند. محوریت روز قدس باید عملیاتی شود، به این معنا که فعالیت در این روز تنها به شعار دادن و راهپیمایی ختم نشود بلکه تاثیر گذاری آن در جهان باعث آزاد سازی تدریجی قدس شریف شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت های اسلامی باید سیاست واضح و مشخصی را درباره بیت المقدس در نظر بگیرند و بر اساس آن عمل کنند تا حلقه فشار بر رژیم صهیونیستی هر سال تنگ تر شود و این نظام اشغالگر را با مشکل مواجه کند.

علی اکبری با بیان اینکه باید از روز قدس پاسداری بشود ادامه داد: حداقلی ترین تاثیر و فایده راهپیمایی روز جهانی قدس جلب توجه جهان اسلام به این مسئله و توجه جهان به مسئله مهم فلسطین است و این نقطه اتکای بسیار قوی برای تحکیم وحدت میان مسلمانان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: مناسب ترین راه حل برای حل موضوع فلسطین در جهان اسلام اهتمام دولت های اسلامی به مسئله مظلومیت فلسطینی ها در جهان است. رفتار های دولت های اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی باید در جهت آزاد سازی کامل مناطق اشغالی باشد. در حال حاضر مشکلات اصلی دنیای اسلام در دولت ها شکل گرفته است و ملت های اسلامی اغلب در زمینه فلسطین اتفاق نظر دارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجه اشتراک مسلمانان در زمینه فلسطین، تصریح کرد: برخی از دولت های اسلامی به دلیل فرمان بری از استکبار جهانی یا نگرانی بابت واکنش های استکبار جهانی به مدیریت آمریکا از همراهی با سایر دولت های اسلامی در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر باز می زنند.

علی اکبری افزود: خواستگاه روز قدس ایران بوده است و امیدواریم مشارکت های مردمی برای حضور در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال گذشته افزایش یابد. بی شک مردم اهتمام جدی در زمینه شرکت در راهپیمایی روز قدس خواهند داشت.

ایمنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان