کد خبر: ۱۲۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
رهپویانی ها باز هم گل کاشتند...

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

روزهای زیادی از وقوع سیل در شیراز می گذرد؛ سیل زدگان به خانه های خود بازگشته و زندگی شان جریان دارد اما این آسودگی خاطرِ بعد از یک اتفاق ناگوار را مرهون خادمانی هستیم که به صورت شبانه روزی، بدون وقفه و به صورت جهادی در میدان مردانه کار کردند تا از تلاطم ها بگذریم و شاهد این روزهای آرام باشیم.
به گزارش شیرازه، هر چه تاریخ و لحظات سختی که از سرِ شیراز جنت طراز گذشته را ورق میزنی بجز همدلی و محبت که آیین دیرینه مردمانش است چیزی نمی بینی…

روزهای زیادی از وقوع سیل در شیراز می گذرد؛ سیل زدگان به خانه های خود بازگشته و زندگی شان جریان دارد اما این آسودگی خاطرِِ بعد از یک اتفاق ناگوار را مرهون خادمانی هستیم که به صورت شبانه روزی، بدون وقفه و جهادی، مردانه در میدان کار کردند تا از تلاطم ها بگذریم و شاهد این روزهای آرام باشیم.

در آن روزها هر کسی گوشه ای از کار را گرفته بود تا شهر به حالت طبیعی خود بازگردد و چهره در و دیوار خانه ها از گل و لای شسته شود؛ گروه جهادی و محرومیت زدایی رهپویان وصال یکی از فعال ترین گروه هایی بود که از ابتدای وقوع سیل تاکنون در محله سعدی حضور داشته است.

از سرکشی از منازل سیل زده و رفع نیازهای جزیی و تمیز کردن خانه ها گرفته تا بازسازی و فعالیت های عمرانی، همه در دستور کار این گروه جهادی قرار داشت؛ کارهای ریز و درشت با دقتِ تمام و حساسیت کامل انجام شد و اما این جوانان هنوز از پای ننشسته اند و فعالیت هایشان تا برگزاری اختتامیه خدمات جهادی در محله سیل زده سعدی ادامه خواهد داشت.

در یک جمله می توان گفت سعدی را آب برد اما خیال همه قرص شد از وجود مردمی شهید پرور که از کودکی تنها نوکری امام حسین و اهل بیت علیهم السلام را یاد گرفته اند؛ آئین مهرورزی را از امامی که هر هفته با ذکرش اشک می ریزند آموخته اند و اصلا خون در رگ هایشان با حسین حسین جریان می گیرد و نفس تازه می کنند تا دست ضعیف دیگری را بگیرند و لبخندشان را دریغ نکنند از همنوع خود...

برای اطلاع از نحوه خدمات رسانی و زمان اتمام فعالیت های جهادی بزرگترین مجموعه فرهنگی تربیتی کشور به گفتگو با مسئول این گروه محرومیت زدایی پرداختیم؛
میثم رحمانیان در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به شرح کلیت فعالیت ها در حادثه سیل پرداخت و گفت: در روزهای اول می بایست مردم از خانه های خود خارج شوند چرا که ارتفاع سیلاب به یک متر و ۷۰ رسیده بود و بعد از این قضیه به تخلیه منازل از سیلاب و فاضلاب هایی که به جریان درآمده بودند را شروع کردیم.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


این جوان جهادگر بیان کرد: در همان روزهای ابتدایی، محله سعدی به چند منطقه تقسیم شد و هر گروهی در قسمتی مشغول به ارائه خدمات شد و ما نیز در یکی از کوچه کار کردیم که وقتی کیفیت و نوع خدمت رسانی بچه های ما را دیدند مناطق مختلفی از جمله کوچه ۴۷، ۳۸، نارنجستان، ۱۹ و ۴ بلوار وفایی، گود گل کنان و چندجای متفاوت در سعدی به ما سپرده شد.

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

مسئول گروه جهادی رهپویان وصال اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نفر از جوانان در این خدمات دهی مشارکت داشتند و از هیئت های دیگر نیز به ما پیوستند تا سرعت و کیفیت کارها به حداکثر برسد.

رحمانیان بر روی شناسایی و رصد احتیاجات مردم در محله سعدی تاکید داشت و گفت: موضوع شناسایی را از همان روزهای اول شروع و خدمات خود را بر اساس نیاز مردم برنامه ریزی کردیم.

وی اذعان داشت: اغلب خانه ها به مصالحی چون گچ و سرامیک و برق رسانی احتیاج داشتند و شیشه ها و درب بسیاری از منازل با فشار آب در هم شکسته بود و احتیاج به تعمیر و جوشکاری داشت که این کارها هم صورت گرفت.

این خادم جهادی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری شیراز برای تجهیزاتی که در اختیار این گروه محرومیت زدایی قرار داد، گفت: اگر دستگاه هایی چون باب‌کت و برخی وسایل دیگرِ شهرداری نبود فعالیت ها با این سرعت پیش نمی رفت.

وی در انتها به کلیت خدمات رسانی این گروه اشاره کرد و اظهار داشت: در سالهای گذشته تاکنون موفق به محرومیت زدایی در حاشیه شیراز بوده ایم و رهپویان وصال توفیق داشته است تا در حوزه های مختلفی اعم از خنداندن کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و محروم گرفته تا ساخت و ساز و حتی آموزش فعال باشد.

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

سیل تمام شد اما خدمات جهادی هنوز نه + فیلم و عکس

به گزارش شیرازه، فعالیت های این گروه جهادی تنها در شیراز نبوده و تاکنون در هر قسمتی از کشورمان مشکلی و حادثه ای پیش آمده رهپویانی ها خود را موظف کرده اند تا پیشگام باشند و بی دریغ مهر بورزند…

از زلزله کرمانشاه گرفته تا سیل خوزستان؛ آشپزها همیشه پای کار بوده اند و آشپزخانه خود را برای طبخ و توزیع غذای گرم در محل زلزله و سیل دایر کرده و به طبخ و توزیع غذا پرداخته اند.

متولیان مهدکودک سعی در شاد کردن بچه ها داشته و نگذاشته اند بازی کردن که نیاز کودکان است در سیل و زلزله گم شود، همه و همه پا به پای هم برای رفع مشکلات هم وطن خود قدم برداشته و از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند…

* اختتامیه این خدمات رسانی جهادی در روزهای آتی در محله سعدی برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان