کد خبر: ۱۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

گپ کوتاه و خاطره بازی با "حجت الاسلام مصطفی صائبی" مجری استان فارسی دیدار رهبری با طلاب و بدنه حوزه های علمیه

حجت الاسلام مصطفی صائبی، مجری برنامه دیدار رهبری با طلاب و بدنه حوزه های علمیه، اجرای برنامه در حضور نائب امام زمان(عج) را پاداش لباس مقدس طلبگی و سربازی ایشان می داند.

به گزارش شیرازه،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه با حدود دو هزار نفر از طلاب سراسر کشور، فضلا، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کردند. شاید این اولین دیدار با این شکل و قیاس با طلاب، فضلا و اساتید حوزه باشد. اما برای ما استان فارسی ها، این دیدار یک افتخار هم داشت و آن اینکه مجری این برنامه خاص، از طلاب هم استانی بود. 
همیشه دیدارهایی که با مقم معظم رهبری برگزار می شود، سرشار از احساساتی است که تا مدتها و حتی سالها شیرینی اش خاطرمان را خوش می کند. اما در محضر رهبر انقلاب برنامه اجرا کردن، شیرینی خاص خود را دارد که شامل هرکسی نمی شود. 
از آنجا که در همه دیدارها، از زمان شنیدن خبر دیدار، تا اعزام، رسیدن به تهران، دویدن در کوچه پس کوچه های منتهی به حسینیه تا برگشتن، لحظه به لحظه شیرین و خاطره انگیز است، بر آن شدیم تا با این طلبه جوان هم استانی گفتگویی در این رابطه داشته باشیم.

متولد نی ریز، بزرگ شده  شهر قرآنی استهبان
حجت الاسلام مصطفی صائبی متولد 1370 نی ریز، بزرگ شده در شهر قرآنی استهبان فارس است که تحصیلات کلاسیک را در استهبان گذرانده و از سال 1388 برای گذراندن دروس حوزوی، به قم نقل مکان کرده است و هم اکنون سال اول درس خارج است.
در کنار تحصیل، پنج سال است که هم در مقطع ابتدایی و هم دبیرستان، معلمی می کند. هم مربی پرورشی است و هم درس هایی چون قرآن، عربی، مطالعات و نهج البلاغه را تدریس می کند.
وی به خبرنگار شیراز می گوید: از نوجوانی دستی بر آتش در اجرای برنامه داشتم اما نه به صورت تخصصی؛ با ورود به حوزه علمیه و کار در حوزه کودکان، به اقتضای کار کودک، اینچنین کارها ادامه پیدا کرد تا حدود دو سال قبل.
صائبی با تأکید بر اینکه به اقتضای کار طلبگی، سعی کرده ام در عرصه هایی که نیاز باشد، کمکی بدهم تا کار انجام شود ادامه داد: دو سال قبل در حوزه علمیه محل تحصیل، حوزه علمیه علوی، همزمان معاون فرهنگی آنجا هم بودم. مدیر مدرسه مرا به دبیرخانه برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور معرفی کرد و این، شروع ارتباطات من در فضای طلبگی و اجرا بود که خدا را شکر در همان جلسه اول با رضایتی که آقای اعرافی (مدیر حوزه ها) از من داشتند، نقطه آغازی برای من شد و ادامه پیدا کرد. 
صائبی ادامه می دهد: در همین سال تحصیلی که پشت سر گذاشتیم، افتتاحیه حوزه ها را بنده اجرا کردم، اجلاسیه اساتید سطح عالی و درس خارج، اجلاسیه اساتید سطح یک، و اجلاسیه اساتید مرکز تخصصی را با سخنرانی های آیات عظام مکارم، سبحانی و دیگران من اجرا کردم. 
این طلبه جوان یادآور می شود: در یک سال گذشته به صورت ثابت برای اجرای برنامه های مختلف در خدمت دوستان بودم تا رسید به دیدار حضرت آقا که شش روز مانده به دیدار با من تماس گرفتند و فقط گفتند کاری با شما داریم و هیچ حرفی از اجرای برنامه نبود. اما من در فضای مجازی دیده بودم که همچین دیداری ترتیب داده شده و حدس زدم که ممکن است برای این دیدار مرا خواسته باشند. اما تردید داشتم که برای اجراست یا برای صحبت در آن جلسه؛ که نهایتاً در آخر هفته تماس گرفتند و بنا شد که آن برنامه را من اجرا کنم.
 در بین صحبت به این نکته اشاره میکنیم که این اولین بار است که مجری برنامه دیدار رهبری طلبه است و حجت الاسلام صائبی می گوید: اینکه آیا تاکنون در برنامه های دیدار رهبری طلبه ای مجری برنامه بوده یا نه را نمی دانم، اما چون دیدار، دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه بود، طبیعی بود که همه عوامل برگزار کننده برنامه هم طلبه باشند. اما اینکه این توفیق نصیب بنده شد، مسئله دیگر است. 
وی در ادامه اضافه میکند: البته قاری برنامه هم از دوستان من است و در مسیر گفتند معمولاً دیدارهای حضرت آقا با طلاب معمولا قاریان بین المللی و عنوان دار برنامه اجرا می کنند و من نه عنوانی دارم و نه قاری بین المللی هستم، اما انگار قسمت این شده باشد. من هم گفتم منم همینم.
صائبی با خنده میگوید: از نظر تخصصی شاید مجری نباشم اما برکتی است که به واسطه این لباس و سربازی حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداه) قسمت ما شده است و الان هم که برای اجرای برنامه به محضر نائب امام زمان(عج) رفته ام، از برکت همین لباس و صدقه سری ایشان است وگرنه ما توانمندی و تخصصی که امروز در بحث هنری مخصوصاً اجرا نداریم اما عنایت خود امام زمان(عج) است.
وی با بیان اینکه چند روز مانده به دیدار به دلیل مشغله زیاد شخصی اش، در هماهنگی با دوستان مشکلی بوجود آمد و از طرفی نیاز به جلساتی برای هماهنگی بود، میگوید: دل نگران بودم که بالاخره این توفیق نصیبم می شود یا نه؟ با مادرم تماس گرفتم و از ایشان خواستم توسلی بکند و صلوات بفرستد و نذر کند تا این توفیق شامل حالم شود؛ و همان روز تماس گرفتند و گفتند حل شده و اجرای برنامه با من است.

گپ کوتاه و خاطره بازی با حجت الاسلام صائبی مجری استان فارسی دیدار رهبری با طلاب و بدنه حوزه های علمیه

لحظات خوش دیدار
صائبی به دیدارهایی که تا کنون با مقام معظم رهبری داشته اشاره و اظهار میکند: من آخرین بار، در سال 89 حضرت آقا را زیارت کرده بودم و قبل از این دیدار، اولین و آخرین باری که به حسینه امام خمینی رفته بودم، 19دی 88بود که مربوط به دیدار پرشور کفن پوشان قم میشد، باقی دیدارها در جاهای دیگر از جمله به دیدار عمومی مردم شیراز، دیدار با بسیجیان فارس در سفر مقام معظم رهبری به فارس برمی گشت. اما در حسینه فقط همان یک بار بود و حتی در آن دیدار نزدیک جایگاه ویژه هم نرفته بودم. 
مجری برنامه دیدار رهبری با طلاب و بدنه حوزه های علمیه می گیود: دیدار مقام معظم رهبری با طلاب اولین بار بود که اتفاق می افتاد و دیدار طلاب و بدنه حوزه علمیه به این شکل سابقه نداشت اگرچه حضرت اقا هرساله با دانشجویان همچین دیدارهایی دارند. بر همین اساس برای همه ما هم خیلی مهم بود و هم خیلی حساس، که بتوانیم خوب اجرا کنیم و دغدغه ها را به خوبی، دقیق و عمیق منتقل کنیم. 

استرس شیرین!
آن شور و حال و این دغدغه و استرس و این نگرانی از اینکه خدا نکند نتوانم آنطور که باید مطالب را خوب منتقل کنم، همه اینها دست به دست هم داده بود تا من استرس داشته باشم. 

 بهترین لحظات این دیدار
 از بین طلاب حاضر در حسینیه، من نزدیک ترین شخص به حضرت آقا بودم. پس از قرائت قرآن و گزارش آقای اعرافی، شروع کردم. حال عجیبی داشتم. استرس داشتم، بغض کرده بودم، ولی تا بسم الله الرحمن الرحیم گفتم، همه استرس و نگرانی از بین رفت و با آرامش و بدون استرس برنامه را اجرا کردم.
برای صائبی، تشکر آقا از وی یکی از شیرین ترین لحظات این دیدار است و این لحظه را چنین توصیف می کند: در ابتدای برنامه، سلام و درود به حضرت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام زمان(عج) و حضرت امام و شهدایی که... این قسمت را از منشور روحانیت اشاره کردم و سلامی که امام(ره) ابتدای منشور روحانیت دارند به شهدای حوزه و روحانیت و یاد می کنند از حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت. حضرت آقا هم از این قسمت تشکر کردند و گفتند یکی از دوستان اشاره کرد به منشور روحانیت (منظورشان من بودم) و توصیه کردند طلاب را به مطالعه منشور روحانیت. 
وی به توصیف یکی دیگر از این لحظات خاص می پردازد و می گوید: قسمت اول اجرا که تمام شد، من که زاویه 45درجه ای با حضرت آقا داشتم که هم به سمت ایشان باشم هم جمعیت؛ کسب اجازه کردم از ایشان برای نشستن، چرخشی به سمت ایشان کردم و ایشان هم نگاهی به من، لبخندی بر لبانشان نشسته بود و اجازه دادند و من هم دست بر سینه گذاشتم و ارادتم را نشان دادم و نشستم؛ و این اولین برخورد رودر رو با ایشان بود.
این طلبه جوان به خاطره شیرین دیگری اشاره میکند و می گوید: در بخشی از جلسه، یکی از طلاب از بین جمعیت بلند شد که صحبت کند، اما من با توجه به نکاتی که دوستان گفته بودند و چیزهایی که در ذهنم بود، اجرا را ادامه دادم و قطع نکردم. وقتی تمام شد، آقا فرمودند که یکی از دوستان هم صحبت کرد و من نشنیدم چه گفتند. می بینید که اداره جلسه دست من نیست. اگر وقتی به من بدهند، من هم صحبت می کنم. و اینجا بود که همه حضار خندیدند.

گپ کوتاه و خاطره بازی با حجت الاسلام صائبی مجری استان فارسی دیدار رهبری با طلاب و بدنه حوزه های علمیه

وی به ریزبینی حضرت آقا هم اشاره می کند: قبل از اینکه آقا رسماً صحبت هایشان را شروع کنند، از حقیر تشکر کردند و فرمودند: "از آقای مجری هم تشکر می کنم که خیلی خوب جلسه را اداره کردند." این برای من خیلی شیرین بود که اینقدر ایشان توجه داشتند و اینقدر ظرافت که یادشان باشد از مجری هم تشکر کنند، چرا که از سخنرانان به صورت عمومی در صحبت هایشان تشکر می کردند ، هم از لحنشان هم از عمق فکری صحبت هایشان. اما واقعاً جای دیگری نبود که بشود از مجری تشکر کرد و ابتدای صحبتهایشان این کار را کردند. 
صائبی دست بوسی حضرت آقا و همسفره شدن با ایشان را خاطره ای شیرین و تکرارنشدنی می داند که آن را اینگونه بیان می کند: نهایتاً تا پایان اجرا فرصت نشد که خدمت حضرت آقا برسیم. اما بعد از نماز، دوستان از بیت لطف کردند و به بنده و قاری و یکی از دوستانی که فرصت نشد صحبت کند را گفتند می توانید سر سفره افطار بیایید خدمت آقا. الحمدالله قسمت شد هم سر سفره افطار در محضرشان بودیم و هم چند دقیقه ای توفیق شد خصوصی خدمتشان باشیم و هم دست مبارکشان را بوسیدیم و چند جمله ای خدمتشان عرض ارادتی داشتیم و خواستیم برایمان دعایی بکنند. و آقا لطف کردند و دعای خیرشان شامل حالمان شد. 

گپ کوتاه و خاطره بازی با حجت الاسلام صائبی مجری استان فارسی دیدار رهبری با طلاب و بدنه حوزه های علمیه

نظرات بینندگان