کد خبر: ۱۲۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

میدان دوم میوه و تره بار شیراز احداث می شود

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ابعاد مختلف طرح احداث میدان دوم میوه و تره بار شیراز، در جلسه این کمیسیون بررسی شد.
به گزارش شیرازه، سید احمدرضا دستغیب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیرازگفت: قرار است میدان دوم میوه و تره بار شیراز به مساحت ۶۲ هکتار در محدوده دوراهی ده شیخ ابتدای جاده شیراز- کازرون احداث شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی این طرح، سهم سرمایه‌گذار و شهرداری از سوی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشخص کرده و مقرر شد به شهرداری اجازه داده شود برای احداث این میدان، با رعایت ضوابط و مقررات، به نسبت سهم شهرداری و سرمایه‌گذار از غرفه‌های تجاری و مالکیت کامل بر فضاهای غیر تجاری نسبت به عقد قرارداد اقدام و نتایج به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

دستغیب خاطرنشان کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق نیاز به طرح و تصویب در صحن علنی شورای شهر و تایید در هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری شیراز دارد و باید تا طرح در صحن علنی منتظر ماند.

نواب قائدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز گفت: خودروهایی که برای خرید میوه و وارد کردن آن به چرخه عرضه، از شهرک‌های جنوبی شیراز به سمت میدان پل فسا حرکت می‌کنند مسافتی طولانی را باید طی کنند.

وی بر لزوم پیش‌بینی احداث میدان های دیگردر نقاط مختلف شیراز تاکید و اضافه کرد: در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی و ترافیک احداث این میدان ها ضروری است.

قاسم مقیمی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با انتقاد از روند اداری سخت گیرانه برای سرمایه گذاران در شهرداری بر ضرورت تسهیل امور سرمایه گذاران تاکید کرد.

وی افزود: اگر برخورد با سرمایه گذاران بدین نحو ادامه پیدا کند به هیچ عنوان در شیراز سرمایه گذاری اتفاق نمی‌افتد.

احمد تنوری، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه نزدیکی میدان در اینده به سکونتگاه اهالی شهر تبدیل می‌شود و ساختار میادین به گونه‌ای است که در پیرامون میادین، مشاغل کاذب و جذب کودکان کار را به همراه دارد، لذا باید پیوست فرهنگی واجتماعی لحاظ شود.

وی بر ارزیابی توان مالی سرمایه گذاران از سوی شهرداری تاکید کرد.

علی ناصری، عضو شورای اسلامی شیراز نیز با اشاره به ضرورت احداث میدان در چهار سوی شهر، گفت: احداث میدان میوه و تره بار می‌تواند در رونق کسب و کار و اشتغالزایی نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان