کد خبر: ۱۲۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

فروش خرس برای آزادسازی زندانیان غیر عمد/ زنی که هفت شوهر را به خاطر مهریه به زندان انداخت

شب گذشته (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت) مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در هتل بزرگ «شیراز»، شهر شیراز با حضور خیرین و مسئولین برگزار شد، این مراسم از چند نکته جالب توجه داشت، که گفتن آن خالی از لطف نیست.
به گزارش شیرازه، شب گذشته (دوشنبه 30 اردیبهشت) مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در هتل بزرگ «شیراز»، شهر شیراز با حضور خیرین و مسئولین برگزار شد، این مراسم از چند نکته جالب توجه داشت، که گفتن آن خالی از لطف نیست.

 در ابتدای مراسم جوانی 20 ساله میزان 300 میلیون ریال را برای آزادی زندانیان غیرعمد فارس اختصاص داد که به قول مجری اولین چراغ را روشن کرد، بعد صاحبان برخی شرکت های لبنی مشهور فارس هرکدام مبلغی را هدیه کردند و یک برند رستوران هم مبلغی را در نظر گرفت، پس از آن نوبت به مسئولین رسید که هرکدام یا از جیب شخصی و یا از سازمان متبوع خودشان، وجهی برای آزادسازی زندانیان اختصاص دادند.

 یک نوه شهید قلک خود را که مزین به آیه شریفه «و ان یکاد» بود برای فروش آورد که در آخر این قلک به ارزش 30 میلیون ریال فروخته شد به یک فرهنگی بازنشسته که حقوقش 14 میلیون ریال در ماه بود و او گفت: «این به زندگی ام برکت می دهد.»

 دختر بچه ای هفت ساله سه میلیون ریال هدیه کرد، وقتی مجری از او پرسید برای چی کمک کردی، نمی دانست، اما همین که کمک کرده بود به طور حتم در ذهن او خواهد ماند.

 حجت الاسلام «سید محی الدین طاهری»، دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه مهریه وسیله ای برای سرکیسه کردن برخی از مردان نباشد و قاضیان باید کسانی که به دنبال سرکیسه کردن افراد هستند را بشناسند، البته مهریه حق یک زن است، گفت: موردی بود هفت مرتبه ازدواج کرد و همه این مردان را برای مهریه زندانی کرده بود و این افراد را باید دستگاه قضایی بشناسد و به آنان برخورد شود.

 بعد از آن دختر بچه ای در حدود چهار یا پنج ساله با عروسک خرس خود به روی صحنه آمد، قبل از اینکه خرس را برای فروش بگذارند، گریه اش گرفت و با گریه گفت: «خرسم را خیلی دوست دارم اما می خواهم باباهای بچه های دیگه هم آزاد شوند.» که این خرس به فروش رفت اما خرس را به دخترک پس دادند تا از خرسش جدا نشود.

 از ابتدای مراسم تابلویی روی سن مراسم قرار داشت که نمادی از آزادی زندانیان بود، این تابلو هم قرار بود به فروش برسد و عواید آن به آزادسازی زندانیان غیر عمد تخصیص یابد که وقت مراسم به افطار همزمان شد و این تابلو فروش نرفت، همچنین فیش بانکی آزادسازی چند زندانی صادر و در همایش به حاضرین نشان داده شد.

 امیدواریم که هر شخصی هر میزان که تعهد کرده را عمل کند چرا که متاسفانه به گفته مسئولین امر در سال گذشته 85 میلیارد ریال تعهد شد ولی تنها 25 میلیارد ریال آن به دست ستاد دیه رسید، که این هم جای سئوال دارد، البته سال گذشته 524 زندانی غیرعمد از زندان های فارس آزاد شدند.

شبستان
انتهای پیام/

نظرات بینندگان