کد خبر: ۱۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

چشم امید بیش از هزار زندانی جرائم غیرعمد به سخاوت دستان نیک‌اندیشان/ جمع‌آوری حدود 3 میلیارد تومان در گلریزان شیراز

بیش از هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس هستند که تا کنون خیران نیک‌اندیش حدود 3 میلیارد تومان برای آزادسازی آنان کمک کرده‌اند.

چشم امید بیش از هزار زندانی جرائم غیرعمد به سخاوت دستان نیک‌اندیشان/ جمع‌آوری حدود 5 میلیارد تومان در گلریزان شیرازاصغر تراب‌پور، مدیرعامل ستاد دیه فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از زندانی بودن هزار و 238 نفر به دلیل جرائم غیرعمد مالی در زندان‌های فارس خبر داد و گفت: 46 نفر از این تعداد زن هستند و 25 نفر به دلیل وقوع تصادف، 28 نفر به دلیل حوادث کارگاهی منجر به دیه و 212 نفر زندانی مهریه و مابقی افراد بدهی مالی غیرکلاهبرداری دارند که در همه موارد و همچنین در حجم بدهی از نظر تعداد در کشور رتبه اول را داریم.

وی با بیان اینکه تا کنون در شیراز و 8 شهرستان فارس مراسم گلریزان برگزار شده است، اعلام کرد که 10 گلریزان دیگر در سایر شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد.

پس از شیراز، دارابی‌ها صدرنشین کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه فارس از جمع‌آوری حدود 3 میلیارد تومان در گلریزان شیراز و 780 میلیون تومان در گلریزان شهرستان‌ها خبر داد و تشریح کرد: تا کنون در مراسم گلریزان شهرستان داراب 250، جهرم 150، قیرو کارزین 92، فیروزآباد 90، لار 65، اقلید 62، آباده 51 و استهبان 19 میلیون تومان کمک نقدی و تعهد قطعی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 44 درصد زندانیان غیرعمد که 524 نفر با تعهد مالی 112 میلیارد تومان بودند آزاد شدند که ستاد دیه فارس 34 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آزادسازی آنان پرداخت کرد و توانست از متشاکیان 74 میلیارد تومان تخفیف بگیرد و همچنین با رایزنی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه به زندانیان وام داده شد.

بنابر این گزارش، آیین گلریزان بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است و برخی از مورخان ثبت این سنت را از زمان حمله مغول عنوان کرده‌اند رسمی که تجلی اجرایی دستور دینی «انفاق» است.

شب گذشته (دوشنبه 30 اردیبهشت) مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در هتل بزرگ «شیراز»، شهر شیراز با حضور خیرین و مسئولین برگزار شد.

در آیین معنوی مرکز استان که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و نیکوکاران استانی برگزار شد خیرین رقمی معادل 30 میلیارد ریال تقبل کردند که پیش‌بینی می‌شود با این کمک بیش از ۱۰۰ زندانی واجد شرایط از بند آزاد و تا عید سعید فطر به آغوش گرم خانواده بازگردند. سال گذشته۳میلیارد تومان در جشن گلریزان شیراز جمع شده بود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان