کد خبر: ۱۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در فارس:

شفاف سازی زمینه ساز بهبود شرایط و حل مشکلات عدیده این عرصه است/ فقدان قانون سبب بروز بحران‌ است

امام جمعه شیراز گفت: افزایش آگاهی، اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی در خصوص صنعت و اقتصاد کشور زمینه ساز بهبود شرایط و وضعیت موجود و حل مشکلات عدیده این عرصه است.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در دیدار هیأت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با نماینده ولی فقیه در استان، افزود: افزایش آگاهی، اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی در خصوص صنعت و اقتصاد کشور زمینه ساز بهبود شرایط و وضعیت موجود و حل مشکلات عدیده این عرصه است.

وی ادامه داد: ما باید به جایی برسیم که برای ساختارهای مختلف نظام در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی چارچوب‌های تعریف شده قانونی داشته باشیم اما فقدان این مساله سبب بروز بحران‌های مختلف می‌شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: هرکجا که قوانین کارآمد و سازمان یافته و منعطف وجود داشته باشد، خروجی آن سازمان نیز برای مردم و جامعه مطلوب خواهد بود اما در جایی که ساختار به درستی سازمان دهی و تعریف نشده باشد خروجی برای مردم بحران آفرین خواهد بود.

آیت الله دژکام افزود: در چنین شرایطی، درآمدهای نفتی که یک منبع بی زحمت برای دولتهاست جور ناکارآمدی ها و معایب ساختار اقتصادی کشور ما را می‌کشد و در شرایطی که این درآمد نفتی کم می‌شود، تازه ما متوجه مشکلات عمده این عرصه می‌شویم اما باید قدر این فرصت ناخواسته پیش آمده را بدانیم و تمام خلاءهای ساختاری و قانونی کشور را به گونه‌ای برطرف کنیم که خروجی این سیستم، صنعتگر ما و کشاورز و تولیدکننده ما را به ادامه فعالیتش امیدوار کند.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: دولت در عرصه اقتصادی، صنعتی و اصلاح ساختارها اختیارات و امکانات خوبی دارد و برای بهبود این شرایط، باید از دولت مطالبه گری کرد و البته باید همدلی با دولت نیز وجود داشته باشد تا بتوان مشکلات را حل کرد.

آیت الله دژکام افزود: شاید تفویض اختیارات بیشتر به مسئولان استان‌ها برای حل مشکلات بومی و استانی یک راه حل مطلوب باشد که البته باید جوانب آن را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در شرایط سخت اقتصادی نیز گفت: علاوه بر همه اینها، باید نقش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی را نیز در حل مشکلات در نظر گرفت و یک مطالبه و انتظار جدی از این مجموعه وجود دارد بنده به یک بازرگان و تاجر و یک تولیدکننده حق می‌دهم که به سود خود فکر کند اما معتقدم بخشی از حل مشکلات موجود اقتصادی و صنعتی نیز بر عهده شماست و بدون چشم دوختن به دولت نیز می‌توان با لحاظ کردن سود کمتر برای خود، برخی از مشکلات را در شرایط کنونی برای جامعه حل کرد.

وی ادامه داد: در مجموع، همه دستگاه‌های مختلف باید به همدیگر کمک دهیم و همدلی و هم افزایی هایمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم در غیر این صورت با انداختن مشکلات بر گردن یکدیگر و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات، اوضاع اقتصادی و صنعتی بهبود پیدا نمی‌کند.

نظرات بینندگان