کد خبر: ۱۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس خبر داد:

آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: از اول تیر ماه سال جاری بیش از ۸۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس، در طرح سنجش سلامت شرکت خواهند کرد.
به گزارش شیرازه، محسن بهشتی پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس در جلسه هماهنگی طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس، گفت: اجرای طرح سنجش سلامت برای بیش از ۸۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، از اول تیر ماه سال جاری در ۷۱ پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار انجام خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس افزود: در قالب این طرح، ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی قد و وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان آنها مد نظر است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت برای بیش از ۱۶ هزار پیش دبستانی در سطح استان در سال گذشته، گفت: در سال جاری حدود ۴۶ هزار پیش دبستانی خواهیم داشت که ۵۰ دصد آنها در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار خواهند گرفت.

بهشتی پور گفت: در سال گذشته در قالب این طرح فراگیر، بیش از ۸۷ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۷۵ هزار نفر آنها مجوز ثبت نام در مدارس عادی را دریافت کرده و نزدیک به ۱۲ هزار نفر از آنها نیز برای بررسی تخصصی مشکلات احتمالی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان مناطق عشایری در قالب طرح سنجش سلامت در سال گذشته، گفت: به منظور پوشش نوآموزان مناطق عشایری، پایگاه‌های سیار با مراجعه به محل زندگی عشایر استان، نسبت به اجرای این طرح برای فرزندان عشایر اقدام می‌کنند.

مهر

نظرات بینندگان