کد خبر: ۱۲۹۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز:

دلسوزانه به کسانی که رفتارهای ناهنجاری مانند کشف حجاب و سگ گردانی را انجام می‌دهند، می‌گویم که دست از کارهای خود بردارند وگرنه ممکن است آرایش جنگی ملت به گونه دیگری شود

امام جمعه شیراز به وضعیت اقتصاد، معیشت مردم، رونق تولید، ضعف مدیریتی و وضعیت نامناسب مسکن انتقاد کرد و به تکرار بخشی از مطالب ذکر شده در خطبه های نماز جمعه هفته های گذشته پرداخت.
رژیم اشغالی صهیونیستی بداند که عملیات خرمشهر، عملیات الی بیت المقدس بود/ برخی از مردم درحالی بی سر پناه هستند که چند صد هزار خانه خالی از سکنه است!به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام سوم خرداد ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و خداترسی، به بیان نکاتی درخصوص ماه رمضان و اهمیت و عظمت شبهای قدر پرداخت و بر اهمیت بهره گیری شایسته از این ایام تاکید کرد.

امام جمعه شیراز با اظهار اینکه در آستانه شب های قدر قرار داریم، گفت: خداوند در آیه سوم سوره دخان، شب قدر را مبارک دانسته و ویژگی هایی برای این شب بیان فرموده است.

وی افزود: هر کاری که باید برای سال آینده انجام شود، در این شب به صورت محکم و مبین به پیشگاه امام زمان عرضه می شود بنابراین اگر می خواهیم خوبی ها و برکات در سال آینده نصیب جامعه اسلامی مان بشود و خود نیز حوایجی داریم این شب ها مغتنم است.

نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت: گاهی عده ای تصور می کنند که لوازم و اسباب بر سرنوشت انسان مؤثر است اما باید بگوییم که اسباب در دست خداوند متعال است، تاثیرگذاری ها با اذن اوست و مسیر درست تنها با خواست خدا پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

دژکام به تلاش فیلسوفان برای مطرح کردن موضوع خدامحوری اشاره کرد و گفت: این افراد به هیچ نتیجه ای نرسیدند و در برابر ندای مخالفان کم آوردند و این در حالی است که فریاد خدامحوری در جمهوری اسلامی ایران همواره بلند و به تمام دنیا مخابره شده است.

امام جمعه شیراز همچنین به تلاش عده ای جهت کمرنگ شدن باور و فریاد توحید و خداخواهی اشاره و اعلام کرد: این افراد نمی دانند که تمام دنیا و هستی تحت فرمان خدا است.
دلسوزانه به کسانی که ممکن است فریب خورده باشند و رفتارهای ناهنجاری مانند کشف حجاب و سگ گردانی را انجام می‌دهند، می‌گویم که دست از کارهای خود بردارند وگرنه ممکن است آرایش جنگی ملت به گونه دیگری شود. ما دعا می‌کنیم که این افراد هدایت شوند اما حواسشان باشد در زمین دشمن بازی نکنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند «وقتی دشمن در مقابل شما آرایش جنگی می‌گیرد شما هم باید آرایش جنگی بگیرید» بیان کرد: دلسوزانه به کسانی که ممکن است فریب خورده باشند و رفتارهای ناهنجاری مانند کشف حجاب و سگ گردانی را انجام می‌دهند، می‌گویم که دست از کارهای خود بردارند وگرنه ممکن است آرایش جنگی ملت به گونه دیگری شود. 

استاد دانشگاه شیراز در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه امروز سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر است، گفت: جوانان این مرز و بوم با دستان خالی در برابر تمام دنیا ایستادند و خرمشهر را که دشمن گرفته بود را پس گرفتند.

وی افزود: یک زمانی در دوران گذشته، دشمنان به راحتی می توانستند هر نقطه از کشورمان را اشغال کنند اما الان دیگر در آن زمان ها نیستیم و از لحاظ مختلفی چون نیروهای مسلح پیشرفت کرده ایم و دشمنان حتی فکر تصرف جمهوری اسلامی ایران را نمی توانند در سر داشته باشند چرا که عاقبت این فکر را می دانند.

امام جمعه شیراز به رژیم اشغالی صهیونیستی هشدار داد که فتح خرمشهر انتهای کار نبود و این عملیات برای خرمشهر تنها نبوده و تمام نشده است؛ این عملیات الی بیت المقدس بوده است و به فکر یک پیروزی بزرگ هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه سخنان خود به وضعیت گرانی مسکن انتقاد کرد و گفت: در هفته های گذشته نیز مطرح شد که در کلانشهری که چندصدهزار خانه خالی از سکنه است چرا باید برخی از مردم بدون سر پناه باشند یا نتوانند از عهده اجاره بهای سنگین بر بیایند؟!

وی اذعان داشت: ضعف مدیریتی مشکلات و معضلاتی به وجود آورده است که باعث شده مردم در معیشت و اقتصاد روزمره خود نیز مشکل داشته باشند.

دژکام با اظهار اینکه مردم در شرایطی مشکلات اقتصادی دارند که دشمن آرایش جنگی در حوزه اقتصاد دارد و دولت بایستی پول موجود را صرف افرادی که مشکل دارند، به بحث رونق تولید اشاره کرد و گفت: ظرفیت هایی وجود دارد که با بهره گیری صحیح از آنها می توان ۳۰ هزار شغل ایجاد کرد.

وی افزود: اگر این شغل ها ایجاد نشده به دلیل ضعف در مدیریت است.

به گزارش شیرازه، امام جمعه شیراز نکات ( اقتصاد، معیشت مردم، رونق تولید، ضعف مدیریتی و وضعیت نامناسب مسکن) را در خطبه های نماز جمعه در هفته های گذشته مطرح کرده بود اما اهمیت این مباحث به قدری بوده که تریبون نماز جمعه در این هفته نیز به بیان نکات مطروح، اختصاص داده شد.





نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
0
به امام جمعه محترم بگید کاش یه کمم به فکر وضعیت مسکن در شیراز بودند که واقعا مردم رو به خفت کشونده سه برابر شده قیمتا