کد خبر: ۱۲۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
سفیر اوکراین در پاسخ به شیرازه:

صنایع دستی ایران مورد علاقه اوکراینی‌هاست/ خانه تجاری مشترک تشکیل شود/ دعوت از شهردار شیراز برای سفر به اوکراین

سفیر اوکراین در ایران با دعوت از شهردار شیراز برای سفر به اوکراین و بازدید از یک مرکز فرهنگی در شهر لویو گفت: مردم اوکراین از صنایع دستی ایران استقبال می‌کنند.

به گزارش شیرازه، سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در ایران که اعتقاد دارد ارتباط با کشورها را باید استان به استان، شهر به شهر و شرکت به شرکت توسعه داد در جمع اصحاب رسانه استان فارس در اتاق بازرگانی این استان از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط همه‌جانبه با ایران خبر داد.

سفیر اوکراین در ایران اظهار کرد: کشور اوکراین به جهت خاک بسیار حاصلخیز در زمینه کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد و جزو بزرگترین کشورهای صادرکننده گندم و آرد است و خواستار توسعه روابط تجاری در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به ایران است.

وی بیان کرد: امکان واردات بسیاری از مواد اولیه از ایران به اوکراین وجود دارد که در آنجا فرآوری و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

سرگئی بوردیلیاک روابط تجاری بین اوکراین و ایران را مناسب توصیف و خاطرنشان کرد: هرچند اتاق‌های بازرگانی در دو کشور فعال است اما باید برای دقیق‌تر کردن فعالیت‌ها و روابط تجاری، یک خانه تجاری متشکل از شرکت‌های ایرانی و اوکراینی تشکیل شود تا هریک از طرفین بتوانند محصولات خود را به طور مناسب معرفی کنند. همچنین یک نمایندگی از خانه تجاری در شیراز و یک نمایندگی در اوکراین تاسیس شود و در اوکراین با ارز ملی اوکراین و در ایران با ریال فعالیت و کار کنند.

سفیر اوکراین در ایران بر ضرورت توسعه گردشگری تاکید و اظهار کرد: صنعت گردشگری یک مسیر دوطرفه است و هم گردشگران باید به فرهنگ و قانون کشور مقصد احترام بگذارند و هم در کشور مقصد امکانات و زیرساخت‌ها برای رفاه گردشگران فراهم شود.

وی تصریح کرد: امروز برای دعوت شهردار شیراز برای سفر به شهر لویو اوکراین و بازدید از یک مرکز فرهنگی به استان فارس سفر کرده‌ام.

سفیر اوکراین در ایران در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص صنایع دستی گفت: آثار صنایع دستی ایران مورد علاقه اوکراینی‌هاست. افراد مسن و حتی جوانان صنایع دستی ایران را دوست دارند.

وی که شب گذشته از مرکز هنرهای معاصر در مازندران بازدید کرده و مجذوب آثار ارائه شده در آنجا شده بود، از سایرین نیز برای بازدید از این مرکز دعوت کرد و گفت: در مقاله‌‌ای که دو سال قبل در سایت سفارت اوکراین در ایران نیز منتشر شده ده دلیل برای بازدید از ایران را ذکر کرده‌ام.

به گزارش شیرازه، هرچند سفر سفیر اوکراین در ایران به شیراز یک‌روزه بوده است اما مناسب است متولیان امر بازدید از مراکز فرهنگی، هنری و اقتصادی فارس را برای معرفی جاذبه‌های این استان در برنامه‌های سفر سفیران مختلف به فارس قرار دهند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان