کد خبر: ۱۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

مشاهده ملخ صحرایی در کازرون

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون در استان فارس از مشاهده دسته‌هایی از ملخ صحرایی در مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه مهاجم به مزارع کشاورزی، ۸ تیم پایش تشکیل شده است.

  حمید رشیدی با تاکید براینکه در خصوص مبارزه با هجوم ملخ هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، از کشاورزان، دامداران و زنبورداران خواست که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود در اسرع وقت اطلاع دهند .

رشیدی با تاکید بر لزوم آماده به کار بودن امکانات و لوازم مورد نیاز سمپاشی از جمله تراکتور‌ها و سمپاش‌ها از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد هرگونه عملیات سمپاشی علیه آفت را فقط با کسب نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اطلاع رسانی لازم به دهیاران و کشاورزان در خصوص هجوم ملخ‌های دریایی (صحرایی) به شهرستان کازرون انجام شده و با بررسی تیم‌های پایش و ردیابی، اولین نمونه از این ملخ‌ها دیروز بعد از ظهر در روستا‌های زوالی و امر آباد این شهرستان مشاهده شد .

رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از افزایش و ورود آن‌ها به فاز تهاجمی عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد، اضافه کرد: از کشاورزان شهرستان کازرون در خواست می‌شود در این مدت همکاری لازم را با تیم‌های پایش این مدیریت انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان