کد خبر: ۱۲۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
نشست مدیران بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استهبان

مهندس ابراهیمی : شهرستان استهبان قابلیت های شگرف د توسعه گردشگری روستایی دارد

نشست تعامل و هم افزایی مدیران بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استهبان با حضور عباس پور رئیس میراث فرهنگی شهرستان استهبان و مهندس محسن ابراهیمی مدیر بنیاد مسکن این شهرستان برگزار شد ، مهندس ابراهیمی دراین نشست یاد آور شد : شهرستان استهبان قابلیت های شگرف در توسعه گردشگری روستایی دارد .
 به گزارش شیرازه،به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مدیر بنیاد مسکن شهرستان استهبان با برشمردن قابلیت های توسعه گرشدگری روستایی در شهرستان استهبان گفت: با به روز شدن استفاده از این ظرفیت ها و استعدادها در حوزه گردشگری می توان انگیزه های جدید برای ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی آفرید.
مهندس ابراهیمی با بیان اینکه گردشگری روستایی در جلوه ایی ساده از زندگی روستایی متبلور است گفت: خیلی ها برای دیدن طریقه دوشیدن یک گاو و درست کردن پنیر و ماست و دوغ زدن از همان شیر یا پخت نان محلی یا برداشتن تخم مرغ محلی و همان موقع نیمرو درست کردن و نوشیدن دمنوش ها و نوشیدنی های ارگانیک تمایل دارند و میتوان از همه این مواعب روستایی در جهت توسعه گرشدگری استفاده کرد .
مدیر بنیاد مسکن شهرستان استهبان با تاکید بر اینکه هر کدام از روستاهای این شهرستان قابلیت خاصی در حوزه گردشگری دارد گفت: کاشت دانه و برداشت میوه در باغات و حضور در مراسم ها و آیین های فرهنگی، همه جلوه ای از گردشگری است گردشگران مایلند  به جای هتل چند ستاره در خانه ی یک کشاورز و یا در یک چادر عشایری اسکان کنند و این سبک زندگی را تجربه کنند.
وی اضافه کرد: بوم گردی رفتن و بودن در طبیعت و زندگی کردن با مردمانی با یک سبک زندگی منحصر به فرد و عشق ورزیدن به آنهاست؛ سفری است سرشار از آرامش که موجب رشد و پایداری زیست بوم، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنین آن منطقه ی گردشگری می شود.
ابراهیمی ضمن اعلام آمادگی بنیاد مسکن برا ی همکاری دو سویه با میراث فرهنگی و گردشگری بر لزوم تعامل برای معرفی روستاهای هدف گردشگری و تصویب آن تاکید کرد.
عباس پور رئیس میراث فرهنگی شهرستان استهبان  نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن برای تعامل و هم افزایی و افزایش استفاده از توان و ظرفیت گردیگری روستایی اعلام آمادگی کرد.


نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان