کد خبر: ۱۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

آغاز ثبت نام در جشنواره تعاونی های برتر

دبیر اتاق تعاون استان فارس از آغاز ثبت نام جهت شرکت در جشنواره ملی تعاونی های برتر خبر داد.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون استان فارس، مجتبی محلاتی گفت: چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر در سال ۹۸ با شعار تعاون و رونق تولید با نظر به نقش متمایز و برجسته تعاونی‌ها در رشد و توسعه اقتصادی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی‌های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این بخش و ارتقا جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضا خانواده بزرگ تعاون کشور وتشویق و ترغیب فعالیت‌های تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف بصورت کار جمعی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

محلاتی معرفی الگوهای عملی موفق شرکت‌های تعاونی را در جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی با هدف ارتقا وضعیت خود و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی را از اجمله اهداف دیگر برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

دبیر اتاق تعاون فارس همچنین حجم فروش، درصد افزایش تعداد اعضا، میزان رشد سودآوری و استفاده از سیستم‌های مکانیزه و … را معیارهای تخصصی انتخاب تعاونی‌های برتر دانست.

وی بیان داشت: اشتغالزایی، فعالیت در مناطق محروم، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی، تنظیم به موقع صورت‌های مالی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی ذی ربط، خلاقیت و نوآوری و … از جمله معیارهای عمومی جهت انتخاب تعاونی برتر به شمار می‌رود.

محلاتی بیان داشت: گرایش‌های تعاونی جهت شرکت در این جشنواره اعم از تأمین نیاز تولیدکنندگان، تأمین نیاز مصرف کنندگان، تأمین نیاز صنوف توزیعی، تأمین نیاز صنوف خدماتی، مسکن، حمل و نقل، اعتبار، عمرانی، فراگیر ملی، دهیاری، دانش بنیان، زنان، صنایع دستی، فرش دستباف، اتاق تعاون، بنیاد تعاون و کارآفرینی، خدماتی، سهامی عام، مرزنشینان، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اتحادیه‌های تعاونی می‌باشد.

دبیر اتاق تعاون استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری این رویداد ملی در نیمه دوم شهریور ماه، تعاونگران می‌توانند تا ۱۰ تیر ماه از طریق مراجعه به سامانه مربوطه نسبت به ثبت نام، شرکت و کسب اطلاعات بیشتر در این جشنواره اقدام کنند.

نظرات بینندگان