کد خبر: ۱۳۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

عملکرد بانک ها امروز دارد به تولید و اقتصاد کشور ضربه می زند / حق مردم در وسط برخی شهرک های صنعتی ضایع شده است / ما در جاهایی مبتلا به فساد سنگینی هستیم، بنده در زمینه برخی صنایع استان گزارشات مفصلی داشته ام و نگران هستم

جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان، در محل اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.

 به گزارش شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: برگزاری جلساتی مانند این جلسه در طول سالی که به فرموده رهبری سال رونق تولید است می تواند برای رسیدن به این هدف ارزشمند ملی کمک دهد.
وی افزود: بنده به خاطر اینکه این ایام متعلق به امیرالمومنین علی(ع) است یک جمله کوتاه از حضرت خدمت شما عرض می کنم که متناسب با جلسه است.
حضرت علی (ع) فرموده است: مال هر کس زیاد شد رئیس می شود. حواستان باشد دنیا روی قدرت می چرخد و تا قدرتمند نباشید هرچه حرف حساب بزنید کسی حرف حساب شما را گوش نمی دهد.

عملکرد بانک ها امروز دارد به تولید و اقتصاد کشور ضربه می زند

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: این یک واقعیت در عالم است که حضرت علی (ع) به خوبی آن را تبیین نموده است و ما از طرفی باید توان نظامی خود را زیاد کنیم و از جهتی نیز اگر می خواهیم حرف حق انقلاب اسلامی را به گوش جامعه بین الملل برسانیم، باید توان مالی و استقلال اقتصادی کشور را افزایش دهیم.
شما حضرت علی(ع) که در راس همه زهاد و ساده زیست های عالم هست را ببینید؛ در تولید ثروت برای جامعه اسلامی کوتاهی نکرده است.  طبیعتا اگر ما پیرو علی(ع) هستیم باید به این مسئله بپردازیم و تولید ثروت نه برای خوش گذرانی است بلکه اگر می خواهید حرف حق شما پیش رود باید امکانات داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت: امروزه در جلسات عموما دو جور مطلب می شنویم. اول آسیب شناسی مشکلات است که همه آن را بلد هستند و همه آسیب ها ر می شناسیم. امروز همه می دانیم که بانک ها دارند به تولید و اقتصاد کشور ضربه می زنند. بنده نامه های ورودی نهاد رهبری در استان فارس را که تحلیل کردم در راس مشکلات مردم مسئله بانک ها است.حال برای حل مشکل باید چه کار کنیم؟ چرا در برخی از پرونده ها اجرای حکم چندین سال طول می کشد و گاهی به سرعت حکم اجرا می شود؟اگر واحدهای تولیدی که بانک مصادره می کرد را در ادامه اداره می کردند خوب بود اما چندین مرکز تولیدی هست که مصادره شده است و کامل تعطیل می شود و خود بانک نیز هیچ سودی نمی برد.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: برخی مسائل در سطح کلان است و شاید ما نتوانیم ورود کنیم اما باید در همین استان تدبیری شود و قضات محترم خوب می توانند نقش ایفا کنند و ما به تعطیلی واحد تولیدی به هیچ وجه کمک ندهیم.
با کدام ادله منطقی واحد تولیدی که چندین نفر از قبل آن امرار معاش می کنند را تعطیل می کنیم؟باید جلوی این مشکل را بیگیریم و مسلما در این راستا دستگاه قضایی می تواند نقش خوبی ایفا کند.
نکته بعدی در بحث مالیات است.همان گونه که فرمودند در بخش تولید 65 درصد از تولید کنندگان مالیات می پردازند و امروزه باید فضا را در جهت تولید تسهیل کنیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: با توجه به اینکه درآمد نفتی کشور کم شده است بودجه کشور را با درآمد مالیاتی می بندند و از آن طرف دولت به دنبال تسهیل است و قاعدتا باید این مطالبه به قسمت دیگری برود یعنی مالیات را در بین بخش دیگری از فعالان اقتصادی که مالیات نمی دهند تقسیم کنیم و انجام این کار نیاز به ظرافت خاصی است و باید بر روی آن فکر کنیم تا چگونه بتوانیم از فعالانی که فرار مالیاتی دارند مالیات اخذ کنیم و آنها را درگیر کنیم و در ادامه مالیات را که گرفتیم چگونه و در کجا مصرف کنیم؟
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: ظاهرا بسیاری از بنگاه های تولیدی دفتری در تهران دارند و در همان جا مالیات می پردازند و در نتیجه همان جا مصرف می شود.باید بررسی کنید تا ما بتوانیم درآمدهای مالیاتی که زمینه خرج آن در استان هست را به استان برگردانیم.این مسئله در سطح ملی شاید تفاوتی نباشد و نهایتا به توسعه کشور می انجامد اما برای استان خیلی تفاوت دارد و در اینجا مردم گرفتار هستند و از این جهت فارس لطمه های سنگینی خورده است.

عملکرد بانک ها امروز دارد به تولید و اقتصاد کشور ضربه می زند

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مسئله دیگری که داریم بحث جنگ روانی است که دل خیلی ها را خالی می کند و فرد وارد عرصه تولید نمی شود و سرمایه گذاری نمی کند.این کار به عهده رسانه ها و طلبه هایی است که به عنوان مبلغ اعزام می شوند.
وی افزود: اگر بدون اطلاع رسانی کافی و درست فقط از نظام حمایت شود نتیجه نمی گیریم و باید آموزش دهیم و کار مفصلی در زمینه جنگ روانی داریم.
نکته دیگری که هست مسئله فساد اقتصادی است. ما در جاهایی مبتلا به فساد سنگینی هستیم. بنده در زمینه برخی صنایع استان گزارشات مفصلی داشته ام و نگران هستم.
دژکام تصریح کرد: حق مردم در وسط برخی شهرک های صنعتی ضایع شده است.امکانات شهرک ها شخصی نیست و برای این هست که مردم تولید کنند.در تعاونی ها و شهرک های صنعتی اگر تخلف مالی و سوء استفاده از امکانات بیت المال صورت گرفته قوه قضاییه باید به صورت جدی ورود کند.رهبر معظم انقلاب نیز تصریحا فرموده اند که کسی که فساد مالی دارد جایی در نظام اداری ندارد و باید با مفسد محکم برخورد کرد.
امام جمعه شیراز افزود: عمده شهرک های صنعتی ما کم و بیش به این موضوع مبتلا هستند. راه حل آن باید پیدا شود و دستگاه قضایی از این جهت باید خود را به روز کند.دستگاه قضایی اگر نتواند مچ خلافکار را بگیرد و با او برخورد کند مشکلات بیشتر خواهد شد.از طرفی همیشه پیچش قضیه در استان فارس نسبت به دیگر استان ها بیشتر بوده است و طبیعتا کار بیشتر می طلبد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس یادآور شد: در حکم من رهبری به بنده دستور داده اند که اندیشه و عمل انقلابی را آموزش بده و به نظر بنده این امر رهبری برای این است که در استان در این مورد گیرهایی داریم که بیشتر از جاهای دیگر است.
به خدمتی که دستگاه قضایی می تواند انجام دهد شک نکنید و اگر محکم پای کار این مسئله بایستد که الحمدالله ایستاده است، باعث می شود در خیلی موارد که فساد ورود کرده و به اقتصاد ما ضربه زده است جلوگیری کنیم.

عملکرد بانک ها امروز دارد به تولید و اقتصاد کشور ضربه می زند

وی افزود:در بحث هایی هم که در سطح ملی است می توانیم کار کنیم.در باب بدهکاران مهریه 2 ماه زودتر از همه کشور دادگاه های فارس در گرانی سکه شروع به فکر کردند و بعد از 2 ماه پیشنهاد فارس ابلاغ سراسری شد.
بنده مطمئن هستم در کار اگر توجیه قوی کارشناسی داشته باشید و به نوعی کار تبلیغاتی و رسانه ای را انجام دهید زود تاثیر می گذارد و به نتیجه خوبی خواهیم رسید.



نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان