کد خبر: ۱۳۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
معاون وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت ایمیدرو در شیراز:

معادن کوچک احیاء و فعال‌ شوند/ تکمیل پروژه فولاد غدیر نی‌ریز در اولویت است

غریب‌پور با بیان اینکه توسعه معادن می‌تواند یکی از محورهای توسعه فارس باشد، تاکید کرد که در احیاء و فعال‌سازی معادن به معادن کوچک توجه ویژه شود.

به گزارش شیرازه، معاون وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت ایمیدرو در نشستی با حضور استاندار و مسئولان حوزه صنعت و معدن فارس گفت: معادن طبیعی در دنیا سالانه هشت هزار میلیارد دلار درآمد دارند که دو هزار و دویست میلیارد دلار آن مربوط به بخش معادن است. در ایران نیز بیش از 9 میلیارد دلار از 40میلیارد دلار صادرات غیرنفتی مربوط به معدن است که 20 درصد از حجم صادرات را تشکیل می‌دهد و این حجم از درآمد در تحریم‌های ظالمانه اخیر مورد حمله اقتصادی قرار گرفته است.

خداداد غریب‌پور با تاکید بر ضرورت توجه به بخش معدن گفت: اکتشاف معادن از اهمیت خاصی برخوردار است و عزم ما جزم است که در حوزه اکتشاف با سازمان‌های مرتبط برای مطالعات زمین‌شناسی تفاهم‌نامه امضا کنیم چراکه در حوزه معادن اول باید بدانیم چه چیزی، به چه میزان و در کجا داریم.

وی با بیان اینکه توسعه معادن می‌تواند یکی از محورهای توسعه فارس باشد، تاکید کرد که در احیاء و فعال‌سازی معادن به معادن کوچک توجه ویژه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در صنعت فولاد ماهانه بیش از 2 میلیون تن تولید داریم که ظرفیت تولید تا 35 تن در ماه نیز وجود دارد، گفت: در حوزه اکتشاف و بهره‌وری باید بیشتر فعال شویم زیرا اکنون برای تامین سنگ و مواد اولیه ذوب آهن پاسارگاد و ذوب‌آهن اصفهان دچار مشکل هستیم.

ایمیدرو رقیب بخش خصوصی نیست

مدیرعامل شرکت ایمیدرو با بیان اینکه شرکت ایمیدرو رقیب و مانع بخش خصوصی نیست بلکه رفیق و همراه آن‌هاست بر فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رقابت‌پذیر کردن محصولات بخش خصوصی تاکید و اظهار کرد: در لامرد زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم و انتقال آب از خلیج فارس انجام شده است و هرکمکی برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد لازم باشد، انجام می‌دهیم.

غریب‌پور خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک با حضور نماینده ایمیدرو و نمایندگانی از مسئولان مختلف فارس و همچنین نمایندگان تشکل‌های دولتی و غیردولتی در این کمیته برای بررسی درخواست‌ها و پیشنهادات ارائه شده در جلسه و بحث و بررسی پیرامون آن شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، معدن
نظرات بینندگان