کد خبر: ۱۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس خواستار شد؛

تکمیل طرح‌های در حال اجرا توسط شرکت ایمیدرو تسریع شود/ انتقال تکنولوژی برای فرآوری خاک نسوز فارس

رحیمی خواستار تسریع در در تکمیل طرح‌های در حال اجرا توسط شرکت ایمیدرو ازجمله طرح توسعه فولاد غدیر نی‌ریز، طرح توسعه مجتمع آلومینیوم جنوب و طرح گهر فرزانگان خرامه شد.

تکمیل طرح‌های در حال اجرا توسط شرکت ایمیدرو تسریع شود/ انتقال تکنولوژی برای فرآوری خاک نسوز فارسبه گزارش شیرازه، استاندار فارس در نشست با غریب‌پور، معاون وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت ایمیدرو با بیان اینکه رونق تولید و اجرای رهنمودهای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در دستور کار مدیریت ارشد فارس قرار دارد، گفت: ایجاد اشتغال متاثر از جذب و جلب سرمایه است و برای سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی که در بیانیه گام دوم مطرح شده از جمله دانش‌بنیان و صادرات محور بودن و توجه به مزیت‌های نسبی استان را مدنظر قرار دهیم.

عنایت‌الله رحیمی به نقش صنعت و معدن در توسعه مناطق و ایجاد شغل‌های پایه‌ای اشاره و اظهار کرد: اگر ضریب تکاثر اشتغال حوزه معدن را محاسبه کنیم با فعال شدن یک واحد معدنی تعداد زیادی شغل‌های وابسته و غیرپایه‌ای نیز ایجاد می‌شود.

وی بر ضرورت تنوع بخشیدن به تولید و کاهش اتکاء به کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی تاکید و خاطرنشان کرد: فعال کردن معادن کاهش وابستگی به نفت را به ارمغان می‌آورد که یکی از مزیت‌های استان فارس دارا بودن معادن غنی از خاک‌ نسوز و صنعتی است که امیدواریم ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی زمینه را برای فراوری و ایجاد ارزش افزوده در آن فراهم کند.

درخواست‌های مسئولان فارس از مدیرعامل ایمیدرو

در این جلسه مسئولین مختلف استان فارس از مدیرعامل سازمان ایمیدرو درخواست‌هایی به شرح زیر داشتند:

اجرای طرح امکان‌سنجی احداث بارانداز و بارگیری مواد خام معدنی با مواد فرآوری شده معدنی با محوریت سنگ‌های ساختمانی و خاک‌های صنعتی و نسوز به منظور کاهش هزینه تمام شده مواد معدنی استحصالی از معادن فعال استان به خصوص شهرستان‌های نی‌ریز، خرم‌بید و آباده.

مشارکت با معدن خاک نسوز استقلال آباده، درخصوص اجرای طرح انتقال تکنولوژی و امکان سنجی جداسازی پروفیلیت و همچنین آهن‌زدایی از ذخائر خاک نسوز و صنعتی شمال استان.

طرح شناسایی ذخائر زیرزمینی آهن و انجام مطالعات اکتشافی عملی در محدوده‌های معدنی با هدف احیاء و فعال‌سازی سنگ آهن شمال استان فارس با حداقل ذخیره سطحی کشف شده 53میلیون تن توسط بخش خصوصی در قالب 14 محدوده معدنی با مشارکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران.

تسریع در تکمیل طرح‌های در حال اجرا توسط شرکت ایمیدرو از قبیل طرح توسعه فولاد غدیر نی‌ریز، طرح توسعه مجتمع آلومینیوم جنوب و طرح گهر فرزانگان خرامه.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایمیدرو ، معدن ، خاک نسوز
نظرات بینندگان