کد خبر: ۱۳۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
رئیس‌کل دادگستری فارس:

با مدیرانی که مانع ایجاد رونق تولید شوند، قانونی برخورد می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: با مدیران سازمان‌ها و یا نهادهایی که مانع ایجاد رونق تولید یا شکل‌گیری سرمایه‌گذاری مشروع شوند در چارچوب قانون برخورد و به رسانه‌ها معرفی می‌شوند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز برگزار شد، خواستار تشکیل کارگروه مدیران ارشد در راستای بررسی مشکلات تولیدکنندگان و رفع موانع موجود شد.

در این نشست که باحضور نمایندگان صنعتگران و تولیدکنندگان و هیأت مدیره اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن وکشاورزی استان برگزارشد، موسوی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و به جای یکپارچگی و همدلی تنها به مرور مشکلات و بیان انتقادات می‌پردازیم اظهار داشت: صِرف پرداختن و بیان کردن مشکلات دردی را درمان نمی‌کند بلکه باید به تدوین راه کارهای عملی همت کنیم و تا انتها به برنامه تدوین شده پایبند باشیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه مدیریتی متشکل از استاندار فارس، رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان و برگزاری جلسه در محضر نماینده ولی فقیه در استان جهت بررسی وضعیت اقتصادی و تدوین برنامه حمایتی و رفع موانع تولید و اشتغال گفت: در این کارگروه می‌توان تصمیماتی را که قابلیت اجرا در استان دارد اتخاذ و تا حدودی مشکلات درون استانی تولیدکنندگان،صنعتگران و فعالان اقتصادی را حل و فصل کرد.

وی با تأکید براینکه کارگروه مذکور می‌تواند با کار کارشناسی نسبت به اصلاح فرآیندهای کلان ملی نیز پیشنهاداتی ارائه دهد، گفت: مجموعه قضایی استان همانند گذشته آماده همکاری همه جانبه است.

رئیس شورای قضایی استان فارس از جدیت دستگاه قضایی در برخورد قاطع با قاچاق کالا، مبارزه با فساد و رانت خواری و ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد و تصریح کرد: در حوزه‌های تخصصی وظایف و تکالیف قانونی برای مجموعه قضایی تعریف شده است البته دادگستری فارس بیش از توان مجموعه عمل خواهد کرد تا زمینه تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: با مدیران سازمان‌ها و یا نهادهایی که مانع ایجاد رونق تولید و یا شکل‌گیری سرمایه‌گذاری مشروع شوند در چارچوب قانون برخورد و به رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد.

پیش از این نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس طی سخنانی در نشست پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که عمده مشکلات اقتصادی امروز کشور را نتیجه عوامل داخلی دانستند گفت: متأسفانه مقررات داخلی و اجرایی مناسبی در راستای رفع موانع و مشکلات  تولیدکنندگان نداریم.

حیدرآسیابی وجود ستادهای حمایتی مختلف از اقتصاد مقاومتی را تنها یک اسم خواند و تصریح کرد: در حالی که یک دهه است عناوین نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب محوریت اقتصادی دارد اما اقدامات عملی عاجل و کاربری در زمینه رفع مشکلات و تسهیل  امر تولید را شاهد نبوده‌ایم.

وی درباره نرخ سودهای کلان تسهیلات بانکی گفت: با وجود این میزان نرخ سود تسهیلات تولیدکننده عملاً واحد تولیدی خود را برای بانک راه‌اندازی می‌کند چرا که امکان بازپرداخت چنین سودهای حتی در شرایط عادی اقتصادی نیز امکان پذیر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس همچنین اظهار داشت: قوانین حمایتی فاقد ضمانت اجرا علاوه بر آنکه مشکلات واحدهای تولیدی را حل نمی‌کند سبب ایجاد انتظارات و توقعات در دستگاه‌های اجرایی شده  و عدم تأمین آنها موجب نارضایتی صاحبان واحدهای تولیدی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی شاهدیم سرمایه‌گذاران مشکلات ممنوع الخروجی،  بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای دارند بدان مفهوم است که ما در حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید موفقیت لازم را نداشته‌ایم.

آسیابی افزود: وقتی بحث جنگ اقتصادی مطرح است فعالین بخش خصوصی رزمندگان جبهه اقتصادی محسوب می‌شوند و به مانند جنگ نظامی نیازمند بنیادی هستند که از آنان حمایت لازم را به عمل آورد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان