کد خبر: ۱۳۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل امور مالیاتی فارس خبرداد:

آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان خرداد

مدیرکل امور مالیاتی فارس از اشخاص حقیقی خواست تا پایان خردادماه سال جاری نسبت به تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۹۷ اقدام کنند تا مشمول تسهیلات مالیاتی شوند.
به گزارش شیرازه، مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی ملزمند تا پایان خردادماه اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی مربوط به عملکرد سال قبل خود را تا تاریخ ۳۱ خردادماه سال جاری تسلیم نمایند بنابراین به مودیان توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به تسلیم اظهارنامه خود از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام کنند تا در اواخر خردادماه با توجه به تراکم مراجعه افراد به پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی به مشکلی برنخورند.

ناصر هاشمی با تاکید بر اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه قابل تمدید نیست یادآور شد: تسلیم اظهارنامه و پرداخت، صددرصد مکانیزه و اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات مالیاتی نیست.

وی به زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی اشاره کرد و گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری نیز تا ۳۱ تیرماه سال جاری فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی اقدام کنند اما این مهلت همان گونه که پیش تر به آن اشاره شد برای اشخاص حقیقی تا ۳۱ خردادماه است.

هاشمی در خصوص نحوه تسلیم اظهارنامه گفت: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور www.tax.gov.ir از طریق رایانه‌های شخصی خود، کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند که در این راستا تقاضا می‌شود متصدیان کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و نیز مودیان مالیاتی، دقت لازم را در تنظیم اظهارنامه مالیاتی داشته باشند تا با مشکلی در محاسبه مواجه نشوند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: با ورود کد ملی و کدپستی محل فعالیت خود توسط مودیان، اطلاعات مورد نیاز در زمان تکمیل اظهارنامه از جمله اطلاعات فردی، حوزه مالیاتی، کلاسه پرونده بصورت خودکار بارگذاری می‌گردد و در مرحله بعد بایستی درآمد مشمول مالیات و سایر اطلاعات درخواست شده ذکر کرد، چنانچه مودیان هنگام ثبت و ارسال اظهار نامه خود با مشکل یا خطای سیستمی (خطای ۵۰۸) مواجه شدند، می‌بایست با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی به نشانی www.tax.gov.ir و با ورود به بخش ثبت نام الکترونیکی(سامانه کد اقتصادی) ۵ سطح فعالیت ( ISIC ) را تعیین نماید،شماره همراه را تأیید و آدرس واحد کسبی را بر روی نقشه جغرافیایی نمایش داده شده(شبیه Google map ) مشخص نماید. جهت نمایش نقشه جغرافیایی حتماً می‌بایست اینترنت متصل باشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس قوانین و مقررات مصوب، شرط برخورداری از هر گونه معافیت مالیاتی و نیز جلوگیری از عدم تعلق جریمه غیرقابل بخشش، تسلیم اظهارنامه مالیاتی است، افزود: در راستای تکریم و افزایش رضایت مندی و کاهش ترددهای غیرضروری مودیان مالیاتی، مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ این اداره کل پاسخگوی مودیان گرامی است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان