کد خبر: ۱۳۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس:

تشریح اجرای ویژه برنامه ‌های سازمان تبلیغات اسلامی فارس در راستای تحقق بیانیه گام دوم در ماه مبارک رمضان

به گزارش شیرازه ، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ما از اجرای ویژه برنامه ‌هایی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش شیرازه ، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ما از اجرای ویژه برنامه ‌هایی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهرابی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، که نشان‌دهنده ثبات گفتمانی برپایی تمدن نوین اسلامی است با رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده است و به همین منظور در نظر داریم که بنابر اصول این بیانیه و تحقق آن در آستانه ماه مبارک رمضان اولین‌گام‌ها در راستای فراگیر شدن آن برداشته شود.

وی در ادامه به برنامه‌های اجرایی تبلیغات اسلامی فارس در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: با تشکیل جلسات مشورتی با هیئت امنای مساجد و مشورت با جوانان مسجد برنامه‌های پیشنهادی را انتخاب و از ابتدای ماه رمضان اجرا کرده ایم که تاکنون بیش از ۵۰ برنامه پیشنهادی برای اجرا ارائه شده است و عیادت از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای محله دیگر برنامه‌هایی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در این روزها بود که کماکان نیز ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به بخش قرآنی این برنامه‌ها یادآور شد: تفسیر سوره‌های قرآن کریم، جزء خوانی و مراسم تجلیل از حافظان، قاریان و مربیان قرآنی بخشی از مهم ترین برنامه های قرآنی بود که با حمایت تبلیغات اسلامی فارس در این استان انجام شد.

همچنین وی افزود: با توجه به اینکه مسجد به نوبه خود می‌تواند مکانی بسیار مناسب برای تقابل مردم و مسئولان باشد، در این ایام با دعوت از مسئولان شهری و محلی و نمایندگان مجلس مشکلات اهالی محلات را به سمع و نظر آنها رسانده و متقابلاً آنها نیز به ارائه گزارشی از عملکردشان برای مردم پرداختند.

حجت‌الاسلام مهرابی در خصوص معضلات اجتماعی بیان داشت: آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از معضلات اجتماعی همواره از اصلی‌ترین محورهایی بوده است که سازمان تبلیغات اسلامی بر آن تاکید کرده است. یکی از برنامه‌هایی که در این راستا در این ایام به اجرا درآمده است دعوت از کارشناسان مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی در شهرها و روستاهای استان بود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی فارس گفت: کودکان و نوجوانان از مهمترین سرمایه‌هایی هستند که آینده ایران فردا بر دوش آنان خواهد بود لذا اداره‌ کل تبلیغات اسلامی فارس در ایام ماه مبارک رمضان برنامه برنامه‌های فرهنگی-هنری متنوعی را برای آموزش و ارتقاء سطح معنوی این عزیزان در مساجد برگزارکرده است.

همزمانی شب‌های قدر با ایام شهادت حضرت علی(ع)، هر ساله نه تنها مشتاقان مولی‌الموحدین، علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) را در جای‌جای جهان گردهم می‌آورد تا با نجواهای عاشقانه خود از این امام همام طلب نور حقیقت کنند بلکه فرصتی را هم برای هر شخصی فراهم کرده تا با داروی معنویت غبار از دل‌های خسته بزداید.

در این راستا اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس نقش محوری را در میان دستگاههای متولی برای برگزاری این مراسم معنوی برعهده داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این رابطه گفت:
برای برگزاری مراسم پرفیض شب‌های قدر در بیش از ۵ هزار مسجد و حسینیه استان هماهنگی‌ها به عمل آمده و خوشبختانه استقبال مردم متدین فارس از این مراسم معنوی مایه فخر و مباهات است.
حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی با اشاره به این مراسم که با قرائت قرآن، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و دعای جوشن کبیر همراه است اظهار داشت:
سازمان تبلیغات اسلامی سعی داشته تا با اعزام بیش از ۳ هزار مبلغ در سطح استان، روزه‌داران را در این شب ها با فرصت های معنوی این ایام بهره مند سازند.
مهرابی در پایان گفت: سعی شده این مراسم فرهنگی مذهبی امسال نیز باشکوه‌تر از سال های گذشته برگزار شود و نیاز معنوی نسل جوان را برطرف کند.

حجت‌الاسلام مهرابی در انتها خاطرنشان کرد: دعوت از کارشناسان امور خانواده برای بیان مهارت‌های جمعی و تحکیم نهاد خانواده از دیگر برنامه‌هایی بود که در این روزها ضرورت آن بیش از پیش احساس می‌شود که این مهم را نیز در رأس فعالیت‌های این ایام خواهیم داشت.

گفتنی است "طرح عملیات رمضان 1440 " توسط اداره تبلیغات اسلامی استان فارس در راستای تببین گام دوم انقلاب اسلامی از آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده که انگیزه و هدف از این طرح تبیین اسلام ناب بر اساس گام دوم انقلاب میباشد.
نظرات بینندگان