کد خبر: ۱۳۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس:

فرهیختگان جامعه منطقی عمل کنند نه احساسی!/ از هر تصمیمی برای بهتر شدن وضعیت آموزشی حمایت می‌کنیم

رحيمي گفت: از جمع فرهیختگان آموزش و پرورش انتظار بروز رفتاری عقلانی، منطقی و قانونی نه بر مبنای احساس داریم.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تصمیم‌های شورایی و جمعی از پشتوانه بیشتری برخوردار است، تاکید کرد: در مواردی که با مسائل مربوط به انسان سرو کار داریم، براي تصميم گيري‌ها نياز به مشورت و تحليل داريم تا پس از حصول نتيجه با استفاده از خرد جمعی، تصميمی معقول و منطقی گرفته شود که درنهایت برای اجرایی شدن مورد حمایت ما خواهد بود.

عنايت‌الله رحيمي با بیان اینکه از جمع فرهیختگان آموزش و پرورش انتظار بروز رفتاری عقلایی و قانونی نه بر مبنای احساس داریم، گفت: اینکه برخی از فرهنگیان از کسی خوششان نیاید و دسته‌جمعی دست به اقدامی بزنند زیبنده نیست زیرا وقتی قرار است فرهنگیان مفاهیم گفتگو، بردباری، مصالحه و خردگرایی را به دانش‌آموزان یاد دهند باید ابتدا خود در عمل تمرین و اجرا داشته باشند.

استاندار فارس تاکید کرد که از هر تصمیمی در راستای بهتر شدن وضعیت آموزشی، معیشتی و عزت و کرامت معلمان حمایت می‌کنم.

یکی از مصوبات جلسه شورای آموزش پرورش موضوع معافيت از پرداخت عوارض در مدارس غيردولتي مشابه مراكز دولتي بود که رحیمی در این خصوص گفت: پرداخت عوارض مدارس غیردولتی هم مانند مراکز دولتی باشد به شرط اینکه به سمت کاربری‌های غیرآموزشی نروند.

استاندار فارس با اشاره به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در منطقه ششده و قره بلاغ به ویژه مدارس آن گفت: بنا به هر دليلي نام این منطقه زياد شنيده مي‌شود. تمايل داريم به سمتي حركت كنيم كه به نام نيك بلندتري از آن ياد شود. باید طرح‌هاي پژوهشي براي حل مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي این منطقه انجام شود. همچنین در یک کارگروه مشترک از بهزیستی، آموزش و پرورش و دفتر امور اجتماعی استانداری فارس مسائل این منطقه به طور ویژه بررسی گردد.

رحیمی با مثبت ارزیابی کردن طرح آموزش عمومی مدارس استان توسط جمعيت امداد و نجات بدون مرز گفت: فارس جزو استان‌هاي بلاخیز به ویژه در زلزله، آتش‌سوزی و تصادفات در کشور مطرح است که باید فعالیت‌های ساخت و ساز استاندارد باشد. همچنین ضرورت دارد در این زمینه آموزش‌های لازم به افراد جامعه داده شود.

وی دانش آموزان را سفيران ايمني و سلامت در خانواده دانست و افزود: آنان مي‌توانند انتقال دهنده آموزش‌ها و اثرگذار باشند و پس از اتمام دوره‌های آموزشی باید دوره‌های بازآموزی و مانور انجام شود تا آموخته‌ها به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان