کد خبر: ۱۳۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

باران در فیروزآباد تاثیری در افزایش آب‌های زیرزمینی نداشته است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری فیروزآباد گفت: بارش‌های سال زراعی جاری در فیروزآباد به دلیل سیلابی بودن در آب‌های زیرزمینی تأثیر چندانی نداشته است.
به گزارش شیرازه، مسلم راستی  رئیس اداره آب و فاضلاب شهری فیروزآباد در یک نشست خبری اظهار داشت: شهرستان فیروزآباد در سال‌های پیش، بحران آب را تجربه و در سال جاری که بارش باران بیش از سال‌های پیش بوده توقعاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شاید با کمبود آب مواجه نباشیم اما این بارش‌ها دلیل بر این نیست که باکم آبی یا بحران آب مواجه نیستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری فیروزآباد با اشاره به اینکه در سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ بارش باران مطلوب بوده است، گفت: این بارش به دلیل سیلابی بودن و اینکه نفوذ زمین بسیار کم ایجاد شد در آب‌های زیرزمینی تأثیر چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های آب فیروزآباد برخی آهکی و برخی آبرفتی است و برای چاه‌های آهکی ممکن است این بارش کمتر تأثیر گذاشته باشد، گفت: اداره آبفا شهری فیروزآباد با برگزاری جلسات و پیگیری عملیاتی در تأمین آب شرب این شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام داده که به هنگام تابستان، دچار تنش آب شدید نشده و با مشکل جدی مواجه نشویم.

 راستی خواستار همکاری خبرنگاران در امر اطلاع‌رسانی در بحران آب شد و بیان داشت: اصحاب رسانه در شرایط بحران آب در زمینه صرفه‌جویی، بالا بردن آستانه تحمل مردم در صورت نوسان برق در پمپ‌های استخراج آب را به‌موقع در طول مدت بحران به مردم اطلاع‌رسانی تا در طول مدت اختلال، اداره آبفا مشکلات آب را مرتفع کند.

رئیس اداره آبفا شهری فیروزآباد با اشاره به نصب مخزن مشرکین آب ابراز داشت: درصورتی‌که مشترکین آب مخزن یک مترمکعبی داشته باشند آب موردنیاز خود را برای مدت یک یا دو شبانه‌روز می‌توانند ذخیره کنند.

راستی با اشاره به اینکه گاهی بحث تأمین آب مطرح نیست بلکه ضعف در تأمین فشار به وجود می‌آید، گفت: نصب پمپ آب به‌صورت مستقیم بر روی شبکه توزیع غیرقانونی بوده و موجب افت فشار برای دیگر مشترکین و تضییع حق آن‌ها می‌شود.

 در پایان این نشست از خبرنگاران فعال شهرستان با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

 سال گذشته در شهرستان فیروزآباد تعدادی از چاه‌های استخراج آب شرب به دلیل واژگونی تانکر، تخلیه مواد نفتی و نشت این مواد به چاه آب شرب از مدار بهره‌برداری خارج شد که مشکلاتی را برای اداره آبفا شهری فیروزآباد ایجاد کرد.

 این اداره با پیگیری‌های مداوم و جلسات مختلف، دیگر منابع آب را جایگزین کرد تا شهروندان فیروزآباد دچار تنش آب شدید نشوند.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان