کد خبر: ۱۳۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

آخرین اخبار از قتل امام جمعه کازرون + پیام تسلیت شخصیت ها

بر اساس گزارش ها قاتل فردی با عنوان حمیدرضا درخشنده است که ابتدا خواستار عکس یادگاری با امام جمعه کازرون شد و سپس با سلاح سرد به وی حمله کرد.
آخرین اخبار از قتل امام جمعه کازرونبه گزارش شیرازه، امام جمعه کازرون ساعت حوالی ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه در حالی که به اتفاق همسر خود از آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، مورد سو ء قصد قرار گرفت.

بر اساس گزارش ها، قاتل فردی با عنوان حمیدرضا درخشنده است 47ساله که هنگام حادثه لباس تعزیه بر تن داشت.

قاتل ابتدا خواستار عکس یادگاری (سلفی) با امام جمعه فقید کازرون شد و سپس با سلاح سرد به وی حمله کرد.
 
این حمله با سلاح سرد مقابل منزل مسکونی امام جمعه کازرون رخ داد.

بر اساس گزارش پلیس، ضارب شناسایی شده و پلیس در تلاش برای دستگیری وی است.

تاکنون از انگیزه قتل اطلاعاتی منتشر نشده است.


پیام تسلیت آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس

در پی شهادت مظلومانه حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه فقید کازرون در شب گذشته، آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی

شهادت مظلومانه حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج محمد خرسند قدس الله نفسه الزکیه عالم جلیل القدری که عمری را در سنگر تهذیب نفس و مبارزه با رژیم منحوس پهلوی سپری کرد، مایه تأسف و تألم خاطر اینجانب گردید.

شهادت این مبارز انقلابی و عالم جلیل القدر در لیله القدر نشان از اوج خباثت دشمنان دین و دیانت و رذالت گروه‌های التقاطی و برنامه‌های هدفمند آنان است.

فقدان این مجاهد فی سبیل الله که بیش از دو دهه سمت امامت جمعه شهرستان کازرون را بعهده داشته و خدمات شایان توجهی به حوزه علمیه و اهالی محترم آن دیار مبذول داشته اند را به حضرت، ولی الله الاعظم روحی له الفدا، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علماء اعلام و اهالی محترم شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می نمایم.

از تمامی دوستداران آن یار دیرین امام و رهبری درخواست دارد با حضور در مراسم تشییع، خاکسپاری و ترحیم ایشان، چشم فتنه را کور نمایند.

طی پیامی صورت گرفت؛
استاندار فارس شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفت
استاندار فارس در پی شهادت امام جمعه کازرون طی پیامی این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان کازرون و استان فارس تسلیت گفت.
 متن پیام تسلیت عنایت اله رحیمی استاندار فارس به شرح زیر است:
 بسم رب الشهداء و الصدیقین خبر شهادت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج محمد خرسند امام جمعه کازرون، موجب تالم و تاثر شدید اینجانب شد. رحلت این روحانی خستگی ناپذیر که عمر خود را در طلب علم و مبارزه با رژیم ستم شاهی و خدمت به مردم در سنگر نمازجمعه گذراند در سحرگاه شب قدر و پس از مراسم احیاء و مناجات با پروردگار بی شک سعادتی عظیم بود که نصیب ایشان شد و دوستداران را غرق در ماتم و اندوه نمود. اینجانب با تسلیت این ضایعه اسفناک و غمبار به خانواده آن شهید، جامعه روحانیت، اهالی شریف شهرستان کازرون و همه علاقه مندان به ایشان، برای آن شهید، رحمت واسعه الهی و محشور شدن با اولیا الهی و برای بازماندگان صبر و اجر را از درگاه الهی مسئلت دارم و از همگان برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری آن عالم مجاهد و شهید به حق پیوسته دعوت می نمایم. 
 ‌ ‌عنایت اله رحیمی استاندارفارس 

تسلیت جامعه روحانیت کازرون در پی قتل امام جمعه این شهرستان

جامعه روحانیت شهرستان کازرون در پی قتل امام جمعه این شهرستان پیام تسلیتی صادر کرد.

انا لله و انا الیه راجعون
شهادت فخر اولیاء خداست.

باسمه تعالی
بار دیگر کینه دشمنان انقلاب و روحانیت در اقدامی ددمنشانه دست خود را به خون پاک سربازی از جان فدایان ولایت و خادم مردم، جناب حجت الاسلام والمسلمین شهیدجانباز حاج شیخ محمد خرسند امام جمعه محترم و معزز شهرستان کازرون آلوده نمود. مجاهدی که در راه خدمت به اسلام و مردم این دیار هرگز از پای ننشست و در سحرگاه ۲۳ماه مبارک رمضان شب قدر خود را مقدر به شهادت نمود. جامعه روحانیت کازرون که چهار دهه قبل نیز در ماه مبارک رمضان شهید حجت الاسلام دانشجو را تقدیم انقلاب نموده است، این بار نیز شهید سرافراز دیگری را نثار اسلام نمود.

جامعه روحانیت کازرون این ثلمه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و شجره طیبه روحانیت و بیت مکرم ایشان و مردم شهید پرور کازرون تبریک و تسلیت می‌گوید.

محل قتل امام جمعه فقیدآخرین اخبار از قتل امام جمعه کازرون + عکس

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در پی در گذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند

در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً فَلا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً (الاسراء: ۳۳)
بار دیگر دست جنایتکار دشمنان دین، انقلاب و روحانیت ملت ایران و جامعه اسلامی را داغدار کرد. خبر شهادت جانسوز عالم مجاهد، مردمی و خدمتگزار حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد خرسند امام جمعه دانشمند کازرون داغ ملت ایران و روحانیت مظلوم شیعه را تازه کرد. شهادت و مظلومیت میراثی است که از امامان و پیشوایان دین برای روحانیت شیعه به ارث مانده و هر گلی که از این بوستان معطر چیده شده است فضای ایران و جهان اسلام را مملو از عطر خود کرده. هنوز داغ روحانی مظلوم حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی که به دست ایادی جهل و خرافه مظلومانه در همدان به شهادت رسید از دلها نرفته که عزیزی از مبارزان و همراهان انقلاب و تکیه گاه مردم ولایتمدار کازرون نیز به دست همان کوردلان به خیل شهدا پیوست. شهادت این عالم ربانی در ایام شهادت اولین مظلوم تاریخ امیر مومنان علی (ع) و در لیله القدر آن هم پس از اتمام مراسم احیاء تداعی کننده شهادت مظلومانه آن امام همام به دست عوامل جهل و خرافه است. ملت شریف ایران و وجدانهای بیدار در جهان خوب میدانند که مظلومیت روحانیت انقلابی و مردمی از یک سو و کینه توزی و جنایتکاری مخالفان حق و حقیقت در طول چهل سال انقلاب به اثبات رسیده است اما همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند «بکشید ما را ؛ ملت ما بیدارتر میشود» این حادثه نیز علاوه بر آنکه منطق همیشگی دشمنان روحانیت را بار دیگر آشکار کرد بر بیداری ملت ایران نیز خواهد افزود و آنها خود انتقام شهدای مظلوم روحانیت را از معاندین کوردل خواهند گرفت.
اداره کل تبلیغات اسلامی فارس شهادت مظلومانه این عالم مجاهد را به ساحت ولی الله العظم ارواحنا له الفدا ، مقام معظم رهبری، مراجع معظم شیعه، حوزه های علمیه، روحانیت بیدار استان فارس و ملت شریف ایران به ویژه مردم انقلابی و ولایتمدار کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت و علو درجات را برای آن شهید سعید از خداوند بزرگ مسئلت دارد.


قاتل دستگیر شد

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: پس از گذشت تنها چند ساعت از وقوع قتل، عامل اين جنايت به نام "ح - د " 47 ساله ساعت 12 ظهر امروز ( 8 خرداد ماه) طی يك عمليات منسجم پليسي در مخفيگاهش در شهرستان كازرون شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درگذشت امام جمعه کازرون را تسلیت گفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور پیامی، ضایعه درگذشت امام جمعه فقید کازرون را تسلیت گفت.

در متن پیام دکتر «علی بهادر آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت شهادت گونه حجت الاسلام «محمد خرسند»، امام جمعه فقید کازرون در سحرگاه بیست و سوم ماه مبارک رمضان و شب‌های عزیز قدر را به خانواده محترم آن مرحوم، جامعه گرانقدر روحانیت و مردم شهیدپرور شهرستان کازرون، صمیمانه تسلیت می‌گویم.

امیدوارم خداوند متعال ایشان را با مولا و مقتدایش حضرت علی (ع) محشور نموده و به خانواده معظم آن مرحوم، صبر جزیل عنایت فرماید.


...
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس به مناسبت شهادت مظلومانه حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه فقید کازرون پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس به مناسبت شهادت امام جمعه فقید کازرون

نظرات بینندگان