کد خبر: ۱۳۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس:

از خرد جمعی و نیت‌های خیر برای حل مشکلات مردم استفاده شود

رحیمی با اعتقاد به اینکه خرد جمعی و نیت‌های خیر می‌تواند خیلی از مشکلات مردم را حل کند، گفت: انجمن خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز با حضور در کارگروه‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی مشاوره دهد.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در جلسه با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با اشاره به قتل حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون گفت: این واقعه دردناک را به خانواده ایشان، جامعه روحانیت و عموم مردم فارس تسلیت می‌گویم و قاتل ایشان در اسرع وقت به مجازات قانونی خواهد رسید.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی است و باید نیازهای اجتماعی او مورد توجه قرار گیرد، گفت: چنانچه امروز جامعه‌شناسان نیز مطرح می‌کنند، بدون مشارکت مردم نمی‌توان کاری را به نحو درست به سامان رساند. برای طراحی و اجرای یک برنامه خوب به حضور و مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز است.

وی وسعت نیازهای اجتماعی را قابل دسته‌بندی دانست و عملکرد مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز در این زمینه را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: سایر شهرهای کشور می‌توانند از این موضوع الگو بگیرند. رفع نیازمندی‌های مردم در گرو مشارکت آنان است زیرا حضور پررنگ جامعه هدف در طراحی، اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

استاندار فارس راه‌اندازی سرای فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان، تشکیل همیاران ترافیک، همیاران فضای سبز و سایر اقدامات انجمن خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز فارس را از نیازهای اصلی و اساسی شهر عنوان و اظهار کرد: یک سازمان دولتی نمی‌تواند به همه این امور بپردازد و اگر مجموعه دولتی به دنبال توفیق است باید از این پتانسیل‌ها استفاده کند که اعلام آمادگی می‌کنیم در خدمت بزرگوارانی چون شما هستیم که به دنبال حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف هستید.

رحیمی با اعتقاد به اینکه خرد جمعی و نیت‌های خیر می‌تواند خیلی از مشکلات مردم را حل کند، گفت: اگر همه افرادی که به نوعی دستی بر آتش دارند و به شکلی معتمد مردم هستند در چنین میادینی حضور یابند و کمک کنند، می‌توان کارهای بزرگ و ارزشمندی را انجام داد.

استقبال از پیشنهادات و مشاوره انجمن خیرین فرهنگ‌ساز به دستگاه‌های اجرایی

در این جلسه عبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز فارس گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات مختلف این انجمن ارائه داد و در ادامه جلسه نویدگویی، نائب رئیس مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز فارس با بیان اینکه شیراز و فارس از دیرباز در کارهای خیر پیشتاز بوده است، گفت: مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز در بحث آموزش شهروندی وارد شده است و تلاش کرده‌ایم از طریق فرهنگ‌سازی هزینه‌‌هایی که به شهر تحمیل می‌شود را کاهش دهیم.

وی آثار کاتبین قرآن استان فارسی جزو بهترین‌ها در کشور عنوان کرد و خواستار بازدید استاندار فارس از موزه قرآنی و همچنین بازدید از سرای فرهنگ مهربانی و سرای یار مهربان شد.

نویدگویی با بیان اینکه انجمن خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز می‌تواند درمورد مسائل مختلف شهری به دستگاه‌های ذیربط مشاوره ارائه دهد خواستار حضور این انجمن در جلسه شورای اداری شد که استاندار فارس ضمن موافقت با این پیشنهاد گفت: اعضای این انجمن می‌توانند در کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه فرهنگ عمومی، بازآفرینی شهری و توانمندسازی حضور فعال داشته و پیشنهادات ارزنده خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان