کد خبر: ۱۳۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

تشریح برنامه های روز قدس و سالروز رحلت امام راحل (ره) در استان فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس صبح امروز 8 خرداد ماه در نشست خبری و در جمع خبرنگاران به تشریح و اعلام جزئییات مراسم راهپیمایی روز قدس، مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد پرداخت.

به گزارش شیرازه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مردم استان فارس به ویژه مردم شهرستان کازرون در پی شهادت امام جمعه این شهر، حجت الاسلام خرسند را شخصیت برجسته ای از نظر علمی و فرهنگی، متواضع و دلسوز مردم برشمرد و اظهار داشت: شهادت ایشان همانند شهادت امیرالمونین (ع) بود که در شب قدر ضربت خوردند و حجت الاسلام خرسند که از پیروان امام علی (ع) بودند هم به همین شیوه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به پایه گذاری تجمع و راهپیمایی جهانی روز قدس توسط امام خمینی (ره) گفت: این تجمع شبیه به تجمع مسلمان در حج تمتع می باشد با این تفاوت که آن منحصر به یک مکان است ولی این گردهمایی و این اعلام موضع و برائت می تواند در جایجای دنیا صورت بگیرد.

راهپیمایی روز قدس در 76 نقطه استان فارس، ساعت 10:30 روز جمعه 10 خرداد ماه 1398 که محل تجمع و حرکت شهرستان های استان از میادین اصلی و مقصد آن ها میعادگاه های نماز جمعه میباشد. مسیر های این راهپیمایی در شهر شیراز میدان امام حسین(ع) به سمت خیابان کریم خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهاراه پیروزی، بلوار شهید آیت الله دستغیب و در نهایت مصلی نماز جمعه می باشد.

تشریح برنامه های روز قدس و سالروز رحلت امام راحل (ره) در استان فارس

وی با اشاره به اینکه سخنران این مراسم در شیراز سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، رییس ستاد برگزاری روز جهانی قدس و انتفاضه میباشد افزود: آنچه که ما امروز شاهد هستیم از بعضی کشور های همسایه، دقیقا برعکس اعلام موضع امت اسلامی که ضد اشغالی گری و صهیونیستی است و شعار وعمل آن ها در جهت نزدیک شدن و همراه شدن با صهیونیست ها و اشغال گری آن ها است.

وی ادامه داد: برای شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس میتوان به سرویس مترو رایگان تا ایستگاه مرکزی ، سرویس های بیشتر اتوبوس های درون شهری جهت تسهیل در ایاب و ذهاب ، غرفه های فرهنگی ویژه کودکان و بزرگسالان در جهت آشنایی نسل های مختلف با منویات امام (ره) در رابطه با قدس نام برد. 

حجت الاسلام رضایی در ادامه به برنامه های فرهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به مناسبت یاد روز ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: بیش از 7 هزار برنامه فرهنگی از جمله کتابخوانی با هدف آشنایی با بیانات و نوع نگاه امام به جوانان و جوامع مختلف خواهیم داشت.

وی افزود مراسم سالگرد امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد، روز دوشنبه 13 خردادماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) ساعت 18:30 با حضور آیت الله خاتمی و در روز سه شنبه 14 خرداد ماه ساعت 18 در حرم مطهر سید علا الدین حسین(ع) با حضور آیت الله فاطمی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: نماز عید فطر امسال نیز همانند سنوات اخیر در تمامی مساجد شیراز برگزار خواهد شد با این تفاوت که امسال در منطقه میانرود با تمرکز در یک مکان این فریضه دینی با امامت آیت‌الله دژکام برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان