کد خبر: ۱۳۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

درس عبرت قرن

اکنون که 40 سال از فراخوان امام امت برای نام گذاری جمعه پایانی رمضان به نام قدس و حمایت از مظلومان فلسطین می گذرد، بار دیگر می آییم تا «معامله قرن»شان را به درس عبرتی تاریخی برایشان مبدل کنیم.
اگر صهیونیست ها و هم پالگی هایشان امسال در تدارک اند تا بر سرت معامله کنند و زمین و مردمت را به تاراج ببرند و خون هزاران کودک، جوان، مرد و زن شهیدت را بفروشند، ما نیز اگرچه دوریم ولی با حضورمان می آییم تا گامی کوچک برای حمایت از تو و مردمانت برداریم.
 اکنون که 40 سال از فراخوان امام امت برای نام گذاری جمعه پایانی رمضان به نام قدس و حمایت از مظلومان فلسطین می گذرد، بار دیگر می آییم تا «معامله قرن»شان را به درس عبرتی تاریخی برایشان مبدل کنیم.     
 روحانی: دوران سنگ گذشت؛ موشک جواب موشک! سران قوا در سخنان جداگانه ای از مردم شریف ایران برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در نشست هیئت دولت با اشاره به این که ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته همواره مدافع مظلومان بوده و در برابر متجاوزان ایستادگی کرده است، اظهار کرد: فلسطین و قدس یک اسم رمز برای مقاومت همه مسلمان‌ها و اسرائیل یک اسم رمز برای متجاوزان دنیاست که می‌خواهند به مردم مسلمان ظلم کنند. 
رئیس دولت دوازدهم با بیان این که امروز سخن از معامله قرن که واقعیت آن ورشکستگی قرن برای مطرح کنندگان آن است به میان آمده، افزود: امروز توطئه تنها علیه ملت فلسطین نیست، بلکه توطئه علیه منطقه شکل می‌گیرد. 
رئیس جمهور ادامه داد: روزگاری مردم فلسطین برای دفاع از خود تنها یک سنگ در اختیار داشتند، اما امروز با تلاش و فداکاری  و صنعت داخلی خود ابزاری در اختیار دارند که به اسرائیلی‌ها پاسخ دندان‌شکن می‌دهند و امروز دیگر موشک جواب موشک است؛ به طوری که پس از 48 ساعت صهیونیست ها ناچار به عقب‌نشینی شدند و گنبد آهنین آن ها در برابر موشک های رزمندگان فلسطینی تاب نیاورد. 
رئیس قوه قضاییه نیز در سخنانی تأکید کرد: در آرمان بسیار والای جمهوری اسلامی ایران از روز نخست، آزادی قدس جزو مسائل مهم یا اولین مسئله جهان اسلام تلقی شده و امروز هم پس از 40 سال همواره مسئله قدس و آزادی فلسطین اولین مسئله جهان اسلام است. 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: یقین داریم آن جان‌هایی که با قرائت قرآن و با قیام و صیام، نورانیت گرفته است این اعلام تنفر و بیزاری از دشمنان قدس و این طرفداری از محرومان و مظلومان عالم قطعا کارساز خواهد بود و یقین داریم این روز‌های قدس یک انجامی خواهد داشت و انجامش از بین رفتن اسرائیل، غاصبان و ستمگران خواهد بود. 
تأکید مراجع تقلید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید نیز همگان را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند. آیت ا... مکارم شیرازی تأکید کرد: بر همه لازم است روز قدس را گرامی بدارند و همه از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان در راهپیمایی شرکت کنند تا خاطره این غصب تاریخی هیچ گاه فراموش نشود.
 آیت ا... نوری همدانی هم با بیان این که روز جهانی قدس امسال ، حساس تر از هر زمان دیگر است افزود: برنامه استکبار جهانی برای تقسیم فلسطین و محکم کردن جایگاه این غده سرطانی است ، پس لازم است امسال با شکوه تر و با قدرت بیشتر و وحدت همگانی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم. 
آیت ا... سبحانی هم با بیان این که ، قدس شریف قبله نخست مسلمانان است گفت: صهیونیست ها به دنبال آن هستند که با معامله قرن ،  قبله نخست مسلمانان را از آن خود کنند اما مسلمانان باید در مقابل آن برخیزند و این معامله را باطل کنند. دعوت نهادها، احزاب و تشکل ها از مردم  همزمان جمعی از دستگاه ها، نهادها، احزاب و تشکل های مردم نهاد در بیانیه های جداگانه ای از مردم غیور ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند. 
مجلس خبرگان رهبری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزارت دفاع، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حزب ندای ایرانیان و... از جمله نهادها و تشکل هایی بودند که در این باره بیانیه صادر کردند.   


نویسنده :
شیشه گر
برچسب ها: قدس ، قدس شریف ، روز قدس
نظرات بینندگان