کد خبر: ۱۳۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

رسانه نقش پیامبری دارد/روحانیت نان از دولت نمی‌خورد

در شامگاه پنجشنبه نشستی صمیمی با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شیراز با نمایندگی ولی فقیه در فارس صورت گرفت.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام در شامگاه پنجشنبه در نشستی صمیمی با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شیراز با نمایندگی ولی فقیه در فارس با استناد به آیات قرآن رسانه را همانند یک نقش پیامبری توصیف کرد افزود: رسانه ها یک وظیفه تبلیغی دارند هرچند که در این روزگار رسانه های غربی با دروغ و تحریف معنی تبلیغ، از شان آن کاسته اند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه هنر و رسانه مکمل یکدیگرند و استفاده از هنر برای تبلیغ متاسفانه ضعیف است افزود: باید تولیدات محتوایی را همان طوری که در ادبیات سرآمد هستیم، به صورت موازی رشد دهیم و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم وگرنه در دنیای امروزه عقب خواهیم ماند.

وی یکی دیگر از وظایف رسانه را مطالبه گری دانست و افزود: مطالبه گری رسانه غیر از مطالبه گری مدیرت  و حاکمیت ها است و مطالبه گری مردمی و برای مردم است، رسانه باید زبان مردم باشد و مطالبات مردم را بگوید که در این راستا رسانه ها هم به رشد فرهنگ کمک کنند.

آیت الله دژکام روابط عمومی را یک کار هنرمندانه برشمرد که مثل هر کار هنری دیگر نیاز به ذوق و استعداد، دانش و فن مخصوص و نیاز به دانش و معرفت نسبت به نظام ارزش حاکم در جمهوری اسلامی دارد همچنین تاکید کرد که باید نیاز ارزش دینی را عمومی کرد.

وی تصریح کرد: 40 سال به روحانیت ظلم شده و هنوز نان از دولت نخورده است تا جایی که روحانیت تشییع در مقابل منزلش کشته می‌شود و کسی کلمه شهید را به زبان نمی‌آورد.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: برخی از کسانی که می‌گویند امام جمعه محافظ نمی‌خواهند خودشان نگهبانان خود را تحویل نداده‌اند زیرا می‌دانند چه خبر است.

امام جمعه شیراز در پایان با توجه به ویژگی های کسانی که در عرصه رسانه و فرهنگ فعالیت میکنند یادآور شد: اصحاب رسانه و فعال فرهنگی اگر سرش برود نباید هدف و ارزشهایی که به خاطر آن به میدان آمده،نرود  وگرنه نمی تواند نقش را خوب ایفا کند.

در این نشست جمعی از اهالی هنر، فرهنگ و رسانه ظرفیت ها، چالش ها و مشکلات پیش روی خود را بیان کردند. همچنین شعر خوانی چند تن از شاعران مطرح استان یکی دیگر از بخش های این نشست بود.

گفتنی است که این نشست، اولین نشست صمیمی آیت الله دژکام پس از منصوب شدن به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با جمعی از اهالی هنر، فرهنگ و رسانه استان فارس می باشد.


نظرات بینندگان