کد خبر: ۱۳۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

فارس رتبه سوم در تولید عسل کشور دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با تولید 6400 تن عسل در سال، رتبه سوم تولید در کشور را دارد.
به گزارش شیرازه، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در این استان 5800 نفر با دارا بودن 690 هزارکلنی به زنبورداری مشغول هستند.

سیدعبداله جزایری شهرستان های فیروزآباد، کازرون، جهرم، اقلید و ممسنی به عنوان عمده تولیدکنندگان عسل استان فارس دانست.

جزایری با اشاره به اینکه در استان فارس عسل در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز برداشت می‌شود، تصریح کرد: برداشت عسل بهاره از نیمه دوم اردیبهشت ماه و در شهرستان‌های جنوبی آغاز شد و در حال حاضر 950 تن عسل بهاره برداشت شده است.

این مقام مسئول گفت: به منظور تکثیر و پرورش ملکه های برتر با توانایی تولید بیشتر، ایستگاه پرورش ملکه واقع در منطقه شش پیر شهرستان سپیدان در حال فعالیت است که در این ایستگاه صفات ژنتیکی شامل: رفتار عمومی، میزان جمع آوری گرده گل، رشد جمعیت کندو، قدرت ادامه حیات و مقاومت به بیماری ها مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه پرورش ملکه فارس، از ایستگاه‌های برتر کشور است، افزود: تاکنون نسل ششم ملکه برتر در این ایستگاه تولید شده است.

جزایری با اشاره به تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب استان فارس، گفت: عسل تولیدی این استان از کیفیت مناسبی برخوردار است، از این رو به سایر استان‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان نیز صادر می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: 323 ، تولید عسل ، استان فارس
نظرات بینندگان