کد خبر: ۱۳۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

شناسایی یک کانون آلودگی ۳۰ هکتاری به ملخ صحرایی

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از شناسایی یک کانون آلودگی ۳۰ هکتاری به ملخ صحرائی بالغ خبر داد.
به گزارش شیرازه، شهرام فلامرزی مسئول حفط نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: به دنبال فاز دوم پایش‌های انجام شده یک کانون آلودگی به ملخ صحرائی بالغ به وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در منطقه دشت لار شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به وسعت و حجم آلودگی در مناطق جنوبی کشور مبارزه و کانون کوبی تمامی نقاط آلوده بدون همکاری کشاورزان و باغداران برای بخش دولتی مقدور نخواهد بود.

فلامرزی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت تهیه و فراهم نمودن سموم مورد نیاز صورت گرفته است، ادامه داد: پیرو تصمیمات سازمانی کشاورزان و باغداران باید عملیات مبارزه و سمپاشی را در اراضی و باغات خود با مشاوره و نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین انجام، همچنین شناسایی و از بین بردن کانون‌های آفت در عرصه‌های ملی با امکانات دولتی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: ملخ صحرائی بالغ قادر به پرواز است لذا سمپاشی و دفع آن صرفا در ساعات شبانه که در درختان یا بوته‌ها ساکن هستند مقدور خواهد بود.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: اکیپ‌های پایش آفت در شهرستان با سموم مورد نیاز که غالبا از نوع دلتامترین است در کانون الودگی حاضر و در صورت تائید آلودگی در هر قطعه زراعی و باغی سم مورد نیاز را در اختیار بهره برداران قرار داده یا با تجهیزات سمپاشی فراهم شده عرصه‌های منابع طبیعی آلوده را سمپاشی خواهند کرد.

سمپاشی و مبارزه با کانون جدید ملخ صحرایی در دشت لار از شب گذشته آغاز شده است و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین و کلیه پرسنل تمام وقت آماده دریافت آخرین گزارشات از ملخ صحرائی در مناطق تحت پوشش هستند.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
نظرات بینندگان