کد خبر: ۱۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

رکورد حافظه جهان توسط یک ایرانی شکسته شد

دکتر مرتضی جاوید که حالا به عنوان سلطان حافظه درجهان شناخته می‌شود باحضور در دفتر گینس مدارک مربوط به این رکورد را که به تازگی به اسم او ثبت گردیده است، دریافت کرد.
به گزارش شیرازه، مرتضی جاوید مقلب به سلطان حافظه‌ی ایران؛ بنیانگذار آموزش واژگان خارجی بدون فراموشی به شماره ثبت ۱۴۲۹، مبتکر سریع‌ترین روش یادگیری مکالمه بدون فراموشی با متد substitution drill و مبتکر تکنیک‌های نوین پرورش حافظه، هوش و خلاقیت در ایران است که تا کنون بیش از ۲۰ محصول پرفروش ویدیویی و تألیف و ترجمه در زمینه‌های زبان، حافظه و روان‌شناسی داشته است.

یکشنبه ۲۵ آذر یک رکورد دیگر در سطح جهانی توسط این نابغه ایرانی شکسته شد. دکتر مرتضی جاوید که حالا به عنوان سلطان حافظه درجهان شناخته می‌شود باحضور در دفتر گینس مدارک مربوط به این رکورد را که به تازگی به اسم او ثبت گردیده است، دریافت کرد.

او نام و نام خانوادگی و همچنین تاریخ تولد چندین نفر را همزمان می‌بیند و با داشتن یک حافظه بسیار قوی آن‌ها را چشم بسته می‌گوید. در واقع او رکورددار حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در ۱۲۰ ثانیه در جهان است؛ و به عنوان اولین و تنها ایرانی‌ای است که توانسته در زمینه حافظه، رکورد جهان را بشکند و اسم خود را وارد سایت رکورد‌های جهانی گینس نماید.

تابناک

انتهای پیام/

نظرات بینندگان