کد خبر: ۱۳۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شیراز معرفی شد

محمد مهدی حسن پور به عنوان معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شیراز معارفه شد.
به گزارش شیرازه، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس در آیین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شیراز ضمن تقدیر از حضور ارزشمند و میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور که یک جنگ تمام عیار اقتصادی بر علیه کشور راه اندازی شده و در این چهل سال مخالفین ما از راه ها، توطئه ها و نیرنگ های مختلف استفاده کرده تا چرخ های توسعه این کشور را از حرکت باز دارند.

وی افزود: امروز رویکردها تغییر کرده و باید از فرصت وجود فضاهای مجازی استفاده مطلوب کنیم، زیرا دشمن از این طریق جنگ روانی را به راه انداخته و بر تهدیدات خود افزوده است. مدیران باید از فضاهای مجازی و امکانات و فرصت ها استفاده بهینه کنند.

استوار میمندی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دولت مردان باید از ظرفیت‌هایی همچون شکل جغرافیایی، عمق استراتژیک کشور، هم مرزی با ۱۵ کشور همسایه، وجود ذخائر و معادن بسیار، نیروهای نخبه و تحصیل کرده، مراکز دانشگاهی استفاده بهینه کرده و نیروها و ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت درآید؛ اینجاست که نیازمندی به نفت کمتر احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بهبود مدیریت را مد نظر داشته باشیم، مردم داری، در بین مردم قرار گرفتن و با مردم بودن باعث ایجاد انگیزه و روحیه رضایت مندی در بین افراد جامعه می‌شود، عنوان کرد: سیل فروردین ماه شیراز، نمایانگر این واقعیت است که حضور و همکاری مسؤولین استانی و شهرستانی، در هر مسند و لباسی، شاهد افزایش میزان رضایت مندی عموم از عملکرد دولت بودیم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی مدنظر مسئولین باشد. از روزمرگی خارج شویم، برنامه ‎ های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود داشته باشیم. اگر برنامه داشته باشیم، میزان عملکرد و رضایتمندی قابل سنجش است. نقاط ضعف را تقویت کرده، از بین ببریم و نقاط قوت را تقویت کرده و بالا ببریم.

استوار میمندی با اشاره به افق ۱۴۰۰ استان فارس و شهرستان تاکید کرد: با استفاده از اسناد بالادستی و همدلی و همکاری می توان در شرایط کنونی، نقشه راهی جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: دشمن به هر طریقی در اطراف ما خیمه زده و می‌داند که از لحاظ نظامی نمی‌تواند خدشه‌ای به کشور وارد کند. چشم به اختلافات داخلی دوخته‌اند. امروز روز دو دستگی نیست؛ منظور از دودستگی، دودستگی سیاسی نیست. به هر بهانه این چوب لای چرخ همدیگر گذاشتن، چرخ حرکت رو به جلو را کند می‌کند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس تاکید کرد که باید مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشت و به فکر حرکت و پیشرفت کشور باشیم. مسئولین باید با توجه به شرایط کنونی، به فکر انسجام ملی، وحدت رویه و مردم داری باشند تا بتوانیم شاهد موفقیت در برگزاری انتخابات باشیم.

فرماندار شهرستان شیراز نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک به دلیل حماسه افتخارآمیز و حضور گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی روز قدس گفت: این حماسه بزرگ به بهترین شکل رقم خورد و شاهد حمایت از مظلوم، نفی استکبار و رژیم صهیونیسمی بودیم.

محمدرضا امیری با تصریح بر اینکه مدیران ادارات، نهادها، بخش های عمومی و حاکمیتی شهرستان شیراز عنایت داشته باشند، افزود: در شیراز، با توجه به زرق و برق ظاهری، شاهد جذب اعتبارات کمی بوده‌ایم و در بسیاری از شاخص‌های توسعه یافتگی با توجه به نسبت به سایر شهرستان ‎ های فارس، شیراز پایین‌تر است. اینجا می‌طلبد مدیران، نمایندگان محترم مجلس و اعضای شورای شهر با مدیران بالاتر رایزنی کرده، تا بتوانیم حق شیراز را ادا کنیم، چرا باید در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز، ۱۸ مدرسه تخریبی داشته و ۷۵ درصد مدارس دوشیفت باشند. درحالی که در شهرستان‌های دیگر شاهد چنین موضوعی نیستیم.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا باید در غرب شیراز یک زمین ورزشی مناسب نداشته باشیم؟ گفت: اینها باید دغدغه شود. در همین موضوع شاخص‌های توسعه بتوانیم شاخص‌های توسعه را به میانگین استانی و کشوری نزدیک کنیم که همتی عالی را می‌طلبد، با یک مدیریت جهادی و طبق منویات مقام معظم رهبری و شرایط کنونی کشور، مدیران وقت گذاشته، از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و فقط نگاهمان به بودجه نباشد.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در موقعیت یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم. برای دفاع از ملت، نظام و کشور نیاز به تقویت و انسجام داریم. ضمن اینکه اختلاف سلائق وجود دارد، اما بعضاً شاهد برخی از این جنجال‌های سیاسی هستیم که دست به مسائل حاشیه‌ای می‌زنند. مسائل اساسی کشور باید مدنظر قرار گیرد. مدیران باید توجهشان به دغدغه مسائل اساسی مردم در حوزه‌های اشتغال، فرهنگ، اقتصاد و … باشند.

امیری اظهار کرد: یک سری آرمان‌ها داریم، دولت هم همچون سایر نهادها در کنار مردم ایستادگی کرده و خواهد کرد. باید تقوا پیشه کرد و با همکاری و وحدت نظر از این برهه عبور کرد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که تغییر اصول مدیریت، گامی روبه جلو بوده و ضرورتی است اجتناب ناپذیر، از خدمات ارزشمند «همتی» معاون پیشین سیاسی، امنیتی و اجتماعی تقدیر نموده و برای معاونین جدید آرزوی توفیقات روزافزون کرد.

حسن پور، معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت تعامل با دستگاه‌های اداری مختلف گفت: باید با نظم و برنامه‌ریزی تدوین شده، بهترین راندمان و بهره‌وری را در حل مسائل مردمی به ویژه بحث انتخابات داشته باشیم.

در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات حسن همتی، محمدمهدی حسن پور به عنوان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شیراز معرفی و منصوب شد.
نظرات بینندگان